Eksperts: ar aukstā asfalta tehnoloģiju labotu bedri var nākties remontēt vairākas reizes
Akimovs uzsvēra, ka bedru lāpīšana ziemā parasti notiek ar aukstā asfalta maisījuma ieklāšanas tehnoloģiju, un tas ir avārijas remonts, kura galvenais uzdevums ir novērst avārijas situācijas un uzlabot satiksmes drošību līdz brīdim, kad ceļu iespējams salabot atbilstošos laika apstākļos ar ierastiem paņēmieniem.
Remontējot avārijas bedres ziemā, tās maksimāli jāiztīra, jānosusina un aukstais asfalta maisījums rūpīgi jāpieblīvē ar vibroplati. Šādi uzklāts ielāps var kalpot vairākas sezonas, taču liela nozīme ir ne tikai darbu kvalitātei, bet arī apstākļiem, kādos tie veikti.
Arī tad, ja tiek stingri ievērotas visas instrukcijas, bedre, kas aizlāpīta mitrā, lietainā laikā, intensīvas satiksmes apstākļos var tikt izsista no jauna pāris dienu laikā.
"Mitrā laikā nav iespējams garantēt tādu pašu ielāpa noturīgumu kā pavasarī, sausā laikā, kad šos darbus var paveikt ar garantiju. Tādos apstākļos kā šodien jārēķinās, ka pēc pāris dienām būs jāatgriežas pie tās pašas bedres," atzina Akimovs.
Kā ziņots, pēkšņā atkušņa dēļ virknē Rīgas maģistrālo ielu strauji veidojas bīstamas bedres, īpaši uz tiltiem un satiksmes pārvadiem. Ceļa seguma stāvoklis ievērojami pasliktinājies uz Deglava tilta un Zemitānu tilta sabiedriskā transporta joslās, kritiska situācija pēdējās dienās novērojama uz Salu tilta, kur posmā pār Bieķensalas grāv, iebraucot bedrēs, vairākām automašīnām pārsistas riepas.
Bīstamo bedru dēļ vakar Salu tilta posmā pār Bieķengrāvi noteikts ātruma ierobežojums 30 kilometru stundā. Lai nekavējoties veiktu avārijas bedru labošanu, uz Salu tilta kompleksa estakādes pār Bieķengrāvi slēgta transportlīdzekļu kustība vidējā braukšanas joslā Jūrmalas virzienā un labajā malējā joslā pilsētas centra virzienā.
Satiksmes departaments arī uzdevis SIA "Rīgas tilti" nodrošināt diennakts Salu tilta brauktuves stāvokļa kontroli, lai nekavējoties sāktu satiksmes drošībai bīstamo avārijas bedru remontu, taču nopietni ceļu remontdarbi varēs notikt tikai tad, kad vidējā gaisa temperatūra diennaktī būs vismaz plus septiņi grādi.
Savukārt Rīgas vicemērs Andris Ameriks (GKR) šodien sasauca operatīvo sanāksmi ar Satiksmes departamenta un SIA "Rīgas tilti" speciālistiem, kurā paģērēja, ka atbildīgajām institūcijām jāveic diennakts dežūras uz tiltiem, satiksmes pārvadiem un to estakādēm un jānodrošina no jauna izveidojušos bedru operatīvs remonts. "Mēs stingri kontrolēsim darbu kvalitāti, lai vakarā aizlāpīta bedre no rīta nav atkal vaļā. Ja darbi netiks pienācīgi veikti, tad "ripos galvas", " piedraudēja Ameriks.
Pavasarī Salu tilta kritiskajā posmā tiks veikti asfalta frēzēšanas darbi, kam vajadzētu nodrošināt drošus braukšanas apstākļus turpmākos aptuveni četrus gadus. Šiem remontdarbiem pašvaldībai budžeta grozījumos pavasarī nāksies paredzēt aptuveni 200 000 latu. Zemitānu tilta sabiedriskā transporta joslu remonts varētu izmaksāt ap 60 000 latu, savukārt Deglava tilta deformācijas šuvju nomaiņai paredzēti 160 000 latu.
Salu tilta renovāciju plānots sākt 2014./2015.gada būvdarbu sezonā. Līdz rekonstrukcijas darbu uzsākšanai Satiksmes departaments, lai novērstu satiksmei bīstamas situācijas, ikdienas uzturēšanas darbos veic atsevišķu tilta konstrukciju remontdarbus.
Līdz avārijas stāvoklim nonācis arī satiksmes pārvads pār Kārļa Ulmaņa gatvi - tā remonts tiks uzsākts šā gada pavasarī, un paredzams, ka pašvaldībai tas izmaksās 4,4 miljonus latu.
Rīga, 31.janv., LETA.
Foto: Pilseta24.lv
Publicēts: 31.01.2013