abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Eksperts: Ir cerība, ka jaunie veloinfrastruktūras objekti būs labāki un drošāki : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Eksperts: Ir cerība, ka jaunie veloinfrastruktūras objekti būs labāki un drošāki

Eksperts: Ir cerība, ka jaunie veloinfrastruktūras objekti būs labāki un drošāki
Ir cerība, ka jaunie veloinfrastruktūras objekti būs labāki un drošāki, un jaunais valsts standarts velosatiksmes infrastruktūrai ir liels solis uz priekšu, piektdien, 27.novembrī, Rīgas velokonferencē sacīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Jānis Andiņš.

"Domājot par velosatiksmes koncepcijas ieviešanu, radās priekšlikums veidot velosatiksmes infrastruktūru Krišjāņa Barona ielā, kas ir viena no maģistrālajām ielām un savieno Vecrīgu ar mikrorajoniem, kā arī ir nopietns savienojums velotīklā," par topošo infrastruktūras objektu sacīja Andiņš.

Viņš stāstīja, ka Barona ielas izbūve ir trīs gadu projekts - šogad tiks sakāroti krustojumi un bruģis, nākamgad - ietves, bet pēc tam - skvēri un parki.

Andiņš sacīja, ka Barona iela tiks veidota kā ilgtspējīgs satiksmes koridors, kur līdzās pastāvēs tramvajs, velobraucēji un autobraucēji. Rekomendējošā velojosla būs risinājums šai ielai, saglabājot ielas parametrus, autotransporta kustību, piebraukšanu, uzlabojot ietves un slēdzot tranzīta kustību. "Galvenais ir izveidot rekomendējošās joslas, ātruma ierobežojumus, slēgt tranzīta satiksmi un veikt korekcijas stāvvietās," sacīja Andiņš.

Viņš arī pauda, ka rekomendējošā velojosla nesniegs velobraucējiem priekšrocības.

Banner 280x280 Banner 280x280

Savukārt arhitekts Toms Kokins norādīja, ka ideālās ielas uzbūvēšanai ar standartu vien nepietiek, ir vajadzīga izpratne. Kokins akcentēja drošību kā būtisku satiksmes sastāvdaļu un sacīja, ka to raksturo konfliktpunktu skaits. Viņš norādīja uz nepieciešamību rotācijas apļos velosatiksmi novirzīt pa apli, velosatiksmi veidojot paralēli autosatiksmei, taču - ārpus brauktuves, ieviešot dažādus drošības mehānismus, piemēram, laicīgus sazarojumus. Tāpat Kokins sacīja, ka arī velobraucējiem pašiem ir jābūt uzmanīgiem satiksmes dalībniekiem, piemēram, šķērsojot brauktuvi, ir jāpiebremzē.

Arhitekts sacīja, ka būtiska ir savstarpējā redzamība, to elementu redzamība, kas nodala dažādu satiksmes dalībnieku zonas. "Ja standartā kaut kas nav atrunāts, tad tā ir krāsa. Ir jābūt kontrastam starp materiāliem, kas pasaka, ka sākusies cita zona," sacīja Kokins, norādot, ka tas palīdzētu ne vien autovadītājiem, bet arī vājredzīgajiem.

Plānojot veloceliņus un velojoslas pilsētā, viņš ieteica sākt ar to maršrutu, kur jau dabīgs pieprasījums ir, mēģinot maršrutu izveidot no viena punkta līdz otram, bet pēc tam mēģināt pieslēgt nākamos, līdz iegūts blīvs tīkls. Tāpat viņš norādīja, ka riteņbraucēji un gājēji ir tie satiksmes dalībnieki, kas vēlēsies izmantot vistaisnāko trajektoriju, lai tiktu cauri pilsētai, tālab ir jāsāk risināt veloinfrastruktūras jautājumi pašā pilsētas centrā.

Tāpat Kokins ieteica projektēt pludenākas formas ceļus, jo jārēķinās ar to, ka cilvēki tuvākajos gados kā pārvietošanās veidu aktīvāk varētu izmantot elektriskos velosipēdus.

Savukārt Andiņš norādīja, ka no 2001.gada Rīgā ir izbūvēti 68 kilometri veloinfrastruktūras, bet vēl 27 kilometri plānoti nākamajos gados. "Aktuāla ir Turgeņeva iela, kas savienos Spīķeru promenādi ar pašreizējo velotīklu, divi lieli veloceliņi, kas vedīs uz Ziepniekkalnu gar jauno Latvijas Universitātes kompleksu Torņakalnā, kā arī veloceliņš Imanta-Daugavgrīva, kas aizvedīs līdz pludmalei."

LETA

Foto: Pixabay.com

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.