abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26479
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
Elektroauto uzlāde mājās: Risinājumi un izmaksas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Elektroauto uzlāde mājās: Risinājumi un izmaksas

Elektroauto uzlāde mājās: Risinājumi un izmaksas

Ar katru gadu elektroauto ar zilajām numurzīmēm uz mūsu ielām un ceļiem kļūst arvien vairāk. Saskaņā ar CSDD datiem šī gada 1. jūlijā Latvijā bija reģistrēti vairāk nekā 5200 elektromobiļi, un pēdējo divu gadu laikā to skaits ir audzis vairāk nekā trīskārtīgi. Šobrīd elektroauto sasniedz jau 10% no jaunu auto tirgus. Lai gan šis ir videi draudzīgs un ekonomisks pārvietošanās līdzeklis, lielākās raizes šo automašīnu īpašniekiem sagādā tā uzlāde, īpaši ārpus lielajām pilsētām, tāpēc elektroenerģijas ražotāja “Enefit” e-mobilitātes pakalpojumu attīstības speciālists Daniels Treņins un “Inbank Latvija” vadītājs Dainis Skrinda skaidro, kā notiek uzlādes punkta izveide savā privātmājas teritorijā un ar kādām izmaksām ir jārēķinās.

„Lai gan līdz ar elektroauto skaita pieaugumu arī uzlādes punktu kļūst arvien vairāk, tomēr uzlāde publiskajās vietās ir saistīta ar zināmām neērtībām – tā ir laikietilpīga un prasa īpašu plānošanu. Šī iemesla dēļ savas uzlādes stacijas ierīkošana mājās atmaksājas gan finansiāli, gan būtiski ietaupa laiku,“ saka D. Skrinda.

Uzstāda dažu stundu laikā

Lai uzstādītu elektroauto uzlādes vietu privātmājas teritorijā, nav nepieciešams īpašs saskaņojums, tāpēc iekārtas montāžas process ir ātrs un parasti aizņem 2 līdz 3 stundas. Montāžu veic sertificēts elektromontieris, kas pēc uzstādīšanas veic arī iekārtas testēšanu un konfigurēšanu. Process var būt laikietilpīgāks, ja ir nestandarta gadījums un ir jāveic papildu darbi, piemēram, uzlādes ierīce atrodas lielā attālumā no elektrības sadales skapja vai arī ir nepieciešams palielināt mājas elektrības pieslēguma jaudu.

Kā skaidro D. Treņins, uzlādes iekārtu iespējams uzstādīt elektroauto īpašniekam ērtā vietā gan garāžā, gan pagalmā. Auto lādētājus var stiprināt gan pie ēkas fasādes, gan uz speciāla statīva kā brīvstāvošu objektu. Lai arī lādētāji ir hermētiski noslēgti ar labu mitruma izolāciju, eksperts iesaka to uzstādīt vietā, kur uzlādes iekārta ir pasargāta no tiešas laikapstākļu ietekmes, piemēram, lietus un sniega.

Cik tas izmaksā?

Banner 280x280 Banner 280x280

Tirgū ir pieejamas vairāku veidu elektroauto uzlādes iekārtas ar dažādu jaudu. Tās ir iespējams gan iegādāties, gan nomāt. Iekārtu cena ir atkarīga no tās tehniskajām iespējām un iekārtas spējas komunicēt, izmantojot interneta pieslēgumu un bezvadu tehnoloģijas. Vidēji uzlādes iekārtas maksā no 800 līdz 1300 eiro, bet noma, sākot no 30 eiro mēnesī. Papildus jārēķinās ar uzstādīšanas izdevumiem, kas ir ap 250 līdz 450 eiro.

Finansiāls ieguvums

Arī elektroauto uzlādes iekārtas iet roku rokā ar jaunākajām tehnoloģijām, lai klientiem sniegtu komfortu un iespējami lielāku finansiālu ieguvumu. Lādētājus var lietot kopā ar dažādām aplikācijām, kas ļauj ietaupīt izmaksas, jo automašīnas uzlāde tiek automātiski veikta laikā, kad cenas biržā ir viszemākās. Šajā gadījumā maksimālo finansiālo ietaupījumu gūs tie lietotāji, kam ir biržas elektrības pieslēgums.

“Lai ievērojami samazinātu katra nobrauktā kilometra cenu un paātrinātu elektroauto atmaksāšanās laiku, aplikācijas lietošana ir ļoti ieteicama. Piemēram, mūsu aplikācija ir ērti savietojama ar ikvienu elektroauto modeli, neatkarīgi no ražotāja. Elastīgā slodzes kontrole (DLM) nodrošinās, lai elektroauto uzlādes jauda tiktu pielāgota ēkas enerģijas patēriņam reāllaikā, novirzot visu brīvo neizmantoto jaudu elektroauto lādēšanai. Ja patēriņš mājsaimniecībā ir mazāks, elektroauto tiek uzlādēts ar lielāku jaudu un otrādi. Tādā veidā automašīnu var uzlādēt pēc iespējas ātrāk un drošāk, neradot papildu izdevumus mājas elektrotīkla nostiprināšanai,“ skaidro D. Treņins.

Mājsaimniecībās, kurās ir uzstādīti saules paneļi, eksperti iesaka elektroauto uzlādi veikt brīdī, kad spīd saule un paneļi ražo elektrību, tādējādi nebūs jāmaksā par enerģijas sadales komponenti, un izmaksas par elektroauto uzlādi būs tuvu nullei.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.