ES līdzekļi ostās galvenokārt tiks tērēti molu un pievedceļu rekonstrukcijas projektiem
Patlaban vēl tiekot realizēti iepriekšējā finanšu perioda projekti, taču esot jāsāk pievērsties nākamā finanšu perioda projektu sagatavošanai, jo jau 2016.gadā esot jāuzsāk to īstenošana. Patlaban esot jāsagatavo un Satiksmes ministrijai jāiesniedz projektu pamatojumi, kā arī jāapstiprina ostu attīstības plāni, arī Ostu padomē.
Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) skaidroja, ka investīcijām ostās jābūt nepārtrauktām. SM darīšot visu, lai darbus varētu uzsākt 2016.gadā, bet tāpat tiek sagaidīta arī aktīva ostu līdzdalība, lai jau nākamajā ziemā varētu izsludināt konkursus.
Aleksandroviča norādīja, ka "Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta" (CEF) projektus vērtē Eiropas Komisija un pieaicinātie ārvalstu eksperti. Vērtēšanā piedalīsies arī Latvijas eksperti, kuri gan savas valsts projektus vērtēt nedrīkstēs.
Tiek gaidīts, ka indikatīvi projektu vērtējumi būs zināmi jūlijā, bet gala lēmumi - rudenī.
Kā ziņots, 4.martā notika Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēde, kurā izskatīja ziņojumu par Eiropas Savienības (ES) fondu jaunā perioda finanšu līdzekļu pieejamību ostām, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.
LOTLP ir valdības izveidota institūcija, ko vada Ministru prezidents. Padome piedalās nozares politikas veidošanā, noteiktā kārtībā sniedzot priekšlikumus un atzinumus valdībai un citām institūcijām.
Transporta jomā jaunajā finanšu periodā no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF) būs pieejami aptuveni 15 miljardi eiro.
Rīga, 4.marts, LETA.
Foto: Ieva Čīka/LETA.