Finansējumu dzelzceļa uzbēruma norakšanai starp Timoteja un Dzirnavu ielām meklēs nākamajā ES fondu plānošanas periodā
Rīga, 9.febr., LETA. Finansējums dzelzceļa uzbēruma norakšanai starp Timoteja un Dzirnavu ielām tiks meklēts nākamajā Eiropas Savienības (ES) fondu plānošanas periodā, piektdien pēc "Rail Baltica" projekta Rīgā pārinstitucionālas koordinācijas padomes sēdes sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).
"Patlaban finansējums paredzēts tikai pašai "Rail Baltica" trasei, Rīgas centrālās stacijas pārbūvei, tiltam pār Daugavu un savienojumam ar lidostu. Pārējiem ar "Rail Baltica" trasi saistītajiem Rīgas centra sakārtošanas projektiem būs jāmeklē citas finansēšanas iespējas, jāskatās, kā tos iekļaut Nacionālajā attīstības plānā," sacīja Augulis.
Ministrs norādīja, ka tas attiecas arī uz dzelzceļa uzbēruma norakšanai starp Timoteja un Dzirnavu ielām - tiks meklētas iespējas piesaistīt ES finansējumu nākamajā plānošanas periodā, vai arī dažādas publiskās un privātās partnerības iespējas.
Arī Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) sacīja, ka uzbēruma norakšana no dzelzceļa stacijas līdz Daugavai ir paredzēta "Rail Baltica" projektā un ļaus savienot Vecrīgu ar Maskavas priekšpilsētu. Savukārt uzbēruma norakšanai starp Timoteja un Dzirnavu ielām līdzekļu nav. "Tad, kad tiks pabeigts galvenais "Rail Baltica" projekts, meklēsim finansējumu citiem darbiem un dzelzceļam piegulošās Rīgas teritorijas sakārtošanai," sacīja Ušakovs.
Viņš piebilda, ka laika periodā no 2019.gada līdz 2021.gada rīdziniekiem būs jārēķinās ar to, ka pilsētas centrs būs automašīnām praktiski neizbraucams. "Sāksies vērienīgi stacijas pārbūves darbi, "Rail Baltica" trases būvniecība, uzbēruma norakšana, jaunā gājēju un velosipēdistu tilta būvniecība pāri Daugavai. Tas nozīmē, ka gandrīz visas ielas ap dzelzceļu būs transportam nepieejamas," sacīja Ušakovs.
Šodien uz kārtējo sēdi sanāca "Rail Baltica" projekta Rīgā pārinstitucionālās koordinācijas padome, kura izskatīs jautājumu par iespējām valsts un pašvaldības plānošanas dokumentos definēt "Rail Baltica" projekta un Rīgas pilsētas sinerģijas nepieciešamību Rīgas harmoniskai attīstībai par Baltijas centrālo transporta mezglu.
Sēdes dalībnieki apspriedīs jautājumu par papildus teritorijas iegūšanas iespējām, norokot uzbērumu teritorijā starp Timoteja un Dzirnavu ielām Rīgā, kā arī diskutēja par velosatiksmes uzlabošanas iespējām starp Daugavas labo un kreiso krastu, kā arī par iespējām uzlabot piekļuvi Rīgas Centrālajai stacijai, labiekārtojot Stacijas laukumu un piekļuvi tam.
Padome izveidota, ņemot vērā ekspertu un kompetento institūciju rekomendācijas, kā arī, lai turpinātu vienota skatījuma uz apkārtējo pilsētvidi veidošanu, jēgpilnu investīciju piesaisti un veicinātu Rīgas pilsētas harmonisku attīstību. Padome īstenos valsts un Rīgas pilsētas pašvaldības sadarbību, kā arī veicinās trešo pušu līdzdalību un plānotu finanšu piesaisti.
Padomē iesaistīti pārstāvji no ministrijām, Rīgas domes, valsts institūcijām, lai sniegtu priekšlikumus papildus iespēju realizēšanai Rīgas pilsētā, ko rada "Rail Baltica" projekta ieviešana.