Grants autoceļi šogad Latvijā greiderēti 16 000 kilometru garumā
Rīga, 12.apr., LETA. Greiderēšana uz valsts grants autoceļiem šogad veikta vairāk nekā 16 000 kilometru garumā, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) pārstāvji.
Vienlaikus autoceļu iesēdumu un bedru remontdarbi veikti vairāk nekā 12 900 kubikmetru apmērā. Uz melnā seguma autoceļiem veikti satiksmei bīstamo bedru remontdarbi ar aukstā asfalta tehnoloģiju 13 765 kvadrātmetru platībā.
Greiderēšanas darbi Kurzemē veikti 4306 kilometru garumā, Vidzemē - 4947 kilometru, Zemgalē - 3370 kilometru, Latgalē - 2755 kilometru, bet Rīgas reģionā - 752 kilometru garumā.
Iesēdumu un bedru remontdarbi uz grants autoceļiem Kurzemē veikti - 4757 kubikmetru, Vidzemē - 1095 kubikmetru, Zemgalē - 4761 kubikmetra, Latgalē - 2276 kubikmetru, bet Rīgas reģionā - 26 kubikmetru apmērā.
Satiksmei bīstamo bedru remonts uz melnā seguma autoceļiem Vidzemē veikts 3696 kvadrātmetru, Kurzemē - 3840 kvadrātmetru, Latgalē - 2913 kvadrātmetru, Zemgalē - 2490 kvadrātmetru, bet Rīgas reģionā - 826 kvadrātmetru platībā.
Kopumā autoceļu seguma ikdienas uzturēšanas darbu izmaksas šogad veido 1,9 miljonus eiro.
LAU pārstāvji norādīja, ka kompānija regulāri veic autoceļu apsekošanu un ja tiek konstatēts, ka autoceļš neatbilst attiecīgā autoceļa uzturēšanas klases prasībām tiek sākta darba organizācija, ja darbu veikšanas tehnoloģijai ir atbilstoši laika apstākļi. Uz grants autoceļiem darbus var veikt, kad autoceļi ir apžuvuši, lai remontdarbos izmantojamā tehnika tos nebojātu.
Reģionos, kur uz grants autoceļiem ir šķīdonis, autovadītājiem jārēķinās, ka braukšanas apstākļi var būt apgrūtinoši un autoceļu seguma ikdienas uzturēšanas darbi tiks sākti tiklīdz tas būs iespējams.
Par satiksmei bīstamām, jeb avārijas tiek uzskatītas tādas bedres asfalta segumos, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetru un tās ir dziļākas par pieciem centimetriem. Satiksmei bīstamo bedru remontdarbi uz melnā seguma autoceļiem, kam ir noteikta "A" uzturēšanas klase, tiek veikti 24 stundu laikā no brīža, kad bedre ir konstatēta, "B" uzturēšanas klases autoceļiem - piecu diennakšu laikā, "C" uzturēšanas klases ceļiem - nedēļas laikā, bet "D" uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā.
Ņemot vērā šī brīža meteoroloģisko prognozi, masveida bedru labošanu plānots sākt maija sākumā.