Greiderēšanas darbi šogad veikti teju 64 000 kilometru garumā
Rīga, 16.aug., LETA. VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) šogad greiderēšanas darbus veicis gandrīz 64 000 kilometru garumā, bet iesēdumu un bedru remontdarbus, kā arī seguma dilumkārtas atjaunošanas darbus uz autoceļiem ar grants segumu - vairāk nekā 113 000 kubikmetru apmērā, aģentūru LETA informēja LAU.
Autovadītājiem jāņem vērā, ka ilgstoša sausuma laikā uz autoceļiem ar grants segumu var veidoties "smilšu vannas" un šķērsviļņi jeb "trepe", bet ilgstošu nokrišņu laikā - dubļi.
Sausā laikā autoceļa virskārta, kuru veido grants, satiksmes ietekmē noput, kā rezultātā tiek atsegta autoceļa konstruktīvā kārta - to veido smilts. Smilts atšķirībā no grants ir daudz smalkāks minerālmateriāls un sausā laikā tās nestspēja ir būtiski zemāka. Līdz ar to intensīvas satiksmes laikā uz autoceļa veidojas "smilšu vannas", būtiski samazinot konkrētās autoceļa vietas kvalitāti.
Nokrišņu laikā grants segums tiek pārmitrināts un tam zūd nestspēja, līdz ar to satiksmes rezultātā uz grants seguma veidojas defekti - šķērsviļņi jeb "trepe", atsevišķas bedres un iesēdumi, kas pasliktina braukšanas apstākļus.
LAU regulāri apseko valsts autoceļus un atbilstoši to uzturēšanas klašu prasībām veic nepieciešamos remontdarbus, norādīja kompānijā. Greiderēšanas darbi tiek veikti, kad autoceļu nestspēja un mitrums ir atbilstošs, lai autoceļi netiktu bojāti ar remontdarbos nepieciešamo tehniku. Līdz tam LAU aicina ceļu lietotājus izturēties ar sapratni un būt īpaši piesardzīgiem, kā arī aktīvi turpināt ziņot par būtiskiem autoceļu bojājumiem.
LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 kilometru, no tiem 9129 kilometri autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 kilometri ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.