abc.lv skaitļos

Lietotāji online24
Aktīvie uzņēmumi25972
Nozares raksti1319
Ekspertu atbildes3041
Hitachi: Visaginas AES projektā būs iespēja iesaistītes arī Latvijas būvniekiem : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Hitachi: Visaginas AES projektā būs iespēja iesaistītes arī Latvijas būvniekiem

Hitachi: Visaginas AES projektā būs iespēja iesaistītes arī Latvijas būvniekiem
Banner 280x280

Visaginas atomelektrostacijas (AES) projektā būs iespēja iesaistīties gan Latvijas būvniekiem, gan aprīkojuma piegādātājiem, liecina projekta stratēģiskā investora "Hitachi" pārstāvju teiktais konferencē par Latvijas uzņēmēju iespējām piedalīties kompānijas iepirkumos un šajā projektā.

{IMAGE NR=0}

"Hitachi Ltd." viceprezidents Masaharu Haniu norādīja, ka kompānijai Latvijā ir ļoti jauns tirgus, taču tā cer atrast jaunus partnerus, kā arī palielināt klātbūtni šeit.

Savukārt "Hitachi Ltd." Iepirkumu un resursu plānošanas departamenta direktors Tošio Šimizu iezīmēja jomas, kurās paredzēts izmantot vietējo uzņēmumu darbu. Kompāniju interesēs dažāda veida kabeļi, elektroaprīkojums, piemēram, transformatori, paneļi, slēdži, dažāda veida mehāniskais aprīkojums, piemēram, sūkņi, dažādi instrumenti, caurules. Uzņēmumi varēs iesaistīties arī būvniecībā, kā arī loģistikā.

Viņš stāstīja, ka pretendentu atlase notiek vairākos soļos. Vispirms uzņēmumam jāreģistrējas interneta lapā "hitachiasd.com". Pēc tam tiek vērtēta uzņēmuma finanšu stabilitāte, ražošanas un inženierijas iespējas, atsauksmes, projekta vadības kapacitāte, drošība. Trešajā solī tiek pieprasīts piedāvājums vai izskaidrojums. Vēlāk pretendentu skaits tiek sašaurināts līdz dažām kompānijām, ar kurām tiek turpinātas sarunas. Ceturtais solis paredz vēl vienu kvalifikācijas kārtu. Pēc tam var sekot piektais solis, veicot papildu izvērtējumu īpaši nozīmīgiem produktiem.


Uzņēmums izvirzījis arī vairākus aspektus, kuriem pievērš uzmanību iepirkumu gaitā un kas nodrošina uzticamu piegādes ķēdi. Pirmkārt, tiek paredzēta ilgtermiņa partnerība, proti, sadarbība nebeigsies ar vienu pirkumu, tiek veidotas ilgtermiņa attiecības ar piegādātājiem un būvniekiem. Otrkārt, kompānija nodrošina vienlīdzīgas iespējas potenciālajiem piegādātājiem. Treškārt, piegādātāji tiek rūpīgi uzraudzīti, lai minimizētu jebkuru ietekmi uz būvniecību, kvalitāte tiek pārbaudīta arī ražošanas posmā. Ceturtkārt, tiek piemēroti speciāli kodeksi un standarti. Piektkārt, tiek izmantotas tehnoloģijas, kas sevi pierādījušas Japānā, taču netiek izslēgta iespēja veidot kopējus risinājumus ar Eiropas kompānijām. Svarīgs aspekts ir arī vienlīdzīgu iespēju nodrošināšana reģionālajiem piegādātājiem un darbavietu nodrošināšana.

Citi "Hitachi" pārstāvji norādīja, ka ir iespējas piedalīties arī citos kompānijas iepirkumos, piemēram, dzelzceļā. Šajā jomā ir bijusi sadarbība ar Igauniju.

"Hitachi Europe Ltd." rīkotājdirektors Akira Šimizu teica, ka, ņemot vērā Baltijas valstu stratēģisko atrašanās vietu, liela nozīme ir transporta, glabāšanas, komunikācijas jomām. Viņš piebilda, ka cilvēki šeit ir labi izglītoti un multilingvāli.

Kā norāda Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, patlaban turpinās Visaginas AES projekta stratēģiskā investora "Hitachi" un projekta sagatavošanas kompānijas "Visagino atomine elektrine", kā arī reģionālo partneru sarunas par projekta nosacījumiem. Visaginas projekta īstenošanas gadījumā papildus kodoltehnoloģiju uzstādīšanai būs nepieciešams veikt liela apjoma darbus un piegādes, kas ir viens no Latvijas puses ieguvumiem, rodoties iespējai tajos iesaistīties arī Latvijas uzņēmējiem.

Kā ziņots, Lietuva marta beigās parafējusi jaunās Visaginas AES būvniecības koncesijas līgumu ar kompāniju "Hitachi". Dokumentu parafēja Lietuvas enerģētikas ministra vietnieks, koncesijas konkursa komisijas priekšsēdētājs Žīgimants Vaičūns un "Hitachi Ltd." viceprezidents Masaharu Haniu.

Parafētais līgums tiks iesniegts Finanšu ministrijai, kurai būs jāizvērtē saistības, ko uzņemas Lietuvas valsts, kā arī projekta ekonomiskais izdevīgums.

Kā teikts informatīvajos materiālos, paredzēts, ka jaunā kodolspēkstacija elektroenerģiju sāks ražot 2021.gadā. Lēsts, ka kopējā investīciju summa šai projektā sasniegtu piecus miljardus eiro (3,5 miljardus latu). 

Rīga, 26.apr., NOZARE.LV. 
Foto: Stock.XCHNG

2012.gada 26.aprīlī

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06.–12,22. km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, un posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Izstāsti Latvijai