Iecerēts definēt minimālās kvalitātes prasības ceļu būvē
Pēc tikšanās ar pašvaldības vadītājiem un vietējiem uzņēmējiem ministram bija īsa tikšanās ar mediju pārstāvjiem, kurā, skaidrojot plānotos uzlabojumus ceļu kvalitātes kontrolē, Matīss pauda, ka SM izstrādā jauna veida normatīvu, pēc kura varēšot prasīt atbildību par ceļa kvalitāti.
"Patlaban aktuālās "Latvijas Valsts ceļu" Ceļu specifikācijas vairāk ir instrukcija, kā sasniegt šīs kvalitātes prasības, taču tām nav likuma spēka. Jaunais dokuments būs MK normatīvs ar likuma spēku un paredzēs atbilstošu atbildību gan būvniekiem, gan projektētājiem, gan pasūtītājiem," skaidroja ministrs.
Piemēram, ja maza pašvaldība vēlēšoties ekonomēt uz kvalitātes rēķina, tad šajos ceļu kvalitātes rādītājos būs definētas minimālās prasības, no kurām nedrīkstēs atkāpties, skaidroja Matīss.
Ministrs arī pastāstīja, ka nākamgad iecerēts "Latvijas Valsts ceļu" laboratoriju pārveidot par kompetences centru ar pilnvarām veikt kvalitātes ekspertīzes pilnā projektu īstenošanas ciklā, izvērtējot ne tikai būvnieka, bet arī projektētāja atbildību.
"Protams, bieži būvnieks dara tā, kā paredzēts projektā, tāpēc ļoti būtiska ir arī projektu kvalitāte un kompetences centrs vērtēs kvalitāti jau projekta līmenī un, ja konstatēs atkāpes no kvalitātes prasībām, projektu apstādinās," skaidroja Matīss.
Tiekoties ar reģiona uzņēmējiem un pašvaldību vadītājiem, ministrs informējis, ka, iespējams, nākamā gada valsts budžetā tomēr izdosies panākt palielinājumu valsts un pašvaldību ceļiem atvēlētajam finansējumam.
"Ministrs mums vēl nenosauca konkrētus skaitļus, taču prognozēja, ka palielināsies finansējums ne tikai "Latvijas Valsts ceļu" projektiem, bet arī pašvaldību rīcībā esošajā ceļu fondā," pēc tikšanās aģentūrai LETA pastāstīja Jelgavas pilsētas domes deputāts Vilis Ļevčenoks.
Jelgava, 28.aug., LETA.
Foto: rakstā izmantots pēc Creative Commons licencēts attēls no vietnes www.flickr.com; autors davedehetre