Iekavētos Pāvilostas ostas molu būvdarbus plāno atsākt aprīlī
Ventspils, 31.janv., LETA. Dažādu neparedzētu apstākļu dēļ ievērojami iekavētos Pāvilostas ostas molu pagarināšanas būvdarbus plānots atsākt aprīlī, kad būs darbu veikšanai piemēroti laikapstākļi, aģentūru LETA informēja Pāvilostas ostas pārvaldnieks Ronalds Griškēvičs.
Ar Lietuvas kompāniju "Kauno tiltai" noslēgtais līgums paredzēja, ka būvdarbus bija jāpabeidz jau pagājušā gada novembrī, taču tos pērn būtiski kavēja nepiemērotie, vasaras sezonai netipiskie laikapstākļi un arī tas, ka būvdarbu veicējam nemaz nebija īsti atbilstošas tehnikas un pieredzes molu izbūvē tieši pēc šādas tehnoloģijas. Lai atrastu risinājumu un nebūtu jālauž noslēgtais līgums, ostas pārvalde uzdevusi būvniekam izpildīt vairākus stingrus noteikumus. "Kauno tiltai" tos ir izpildījis. Atrasts cits apakšuzņēmējs - Polijas kompānija "Dredging and Underwater Works Company Ltd", kam ir pieredze līdzīgu hidrobūvju būvniecībā Baltijas jūrā un atbilstoša tehnika darbu veikšanai. Veikti arī tehniskā projekta grozījumi un pagarināts darbu izpildes termiņš. "Darbi ir jāpabeidz līdz šī gada oktobrim, ja nebūs foršmažora laikapstākļu," sacīja Griškēvičs.
Vēl ir jāizgatavo aptuveni trešdaļa paredzēto gremdkastu un jāveic betonēšanas darbi.
Lai arī ir nomainīts apakšuzņēmējs, projekta izmaksas nepieaugs, un sadārdzinājums nemaz nebūtu iespējams, jo projektam ir atvēlēts konkrēts finansējums. "Uzņēmējam ir goda lieta šos darbus pabeigt, kaut arī viņam tas rada lielus zaudējumus," sacīja ostas pārvaldnieks. Līdz šim būvniekam samaksāti ap 900 000 eiro par piegādātajiem materiāliem, taču nekādi avansa maksājumi netiks veikti, piebilda ostas pārvaldnieks.
Iepriekšējam būvdarbu vadītājam ir apturēts sertifikāts, taču tas projekta īstenošanu nekā neietekmē, jo jau pagājušajā vasarā, uzzinot par sertifikāta apturēšanu, būvdarbu vadītājs ir nomainīts, skaidroja Griškēvičs.
Kā ziņots, Lietuvas uzņēmums "Kauno tiltai" veic Pāvilostas ostas ziemeļu un dienvidu molu pagarināšanas būvdarbus.
Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija, iepirkuma uzvarētājs būvdarbus piedāvāja veikt par 2 976 736 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN).
Veicot molu pagarināšanu, tiks iegūts lielāks dabiskais dziļums ieejai ostā. Akvatorija dziļumi pie ieejas ostā ir pakļauti ievērojamām izmaiņām, jo rietumu virziena vētru laikā gultnē veidojas smilšu sanesumi. Lai ostā netraucēti varētu ienākt zvejas kuģi, ostas vārti regulāri jāatbrīvo no smilšu sanesumiem, veicot padziļināšanas darbus. Pagarinot molus, dabiskais ostas vārtu dziļums pieaugs no 2,5 līdz 4,5 metriem, skaidroja ostas pārvaldnieks.
Ostas dienvidu mols no pašreizējiem 297,5 metriem tiks pagarināts par aptuveni 150 metriem, bet 287 metrus garais ziemeļu mols - nedaudz mazāk.
Projekta izmaksas 90% apmērā segs no Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, bet pārējie 10% būs pašu līdzfinansējums.