"ISTA" mērierīces un serviss ir nedalāms veselums
Ilgstoši nerisinātais ūdens uzskaites jautājums šobrīd atkal ir aktualizējies, jo ūdens zudumi, kaut arī sena un zināma parādība, tomēr veido komunālo pakalpojumu sadārdzinājumu, kas ir ļoti sāpīga tēma katru gadu.
Noteikumu trūkums uztur jucekli nozarē
Cīņā par taisnīgu ūdens patēriņa uzskaiti iesaistās gan dzīvokļu īpašnieki, gan apsaimniekotāji, kuriem jānorēķinās ar pakalpojuma sniedzēju. Cilvēki pagurst cīnoties, jo tā arī nesaprot, kur meklēt risinājumu? Vislabākais, arī tradicionālākais, risinājums ir mainīt uzskaites mērierīces. Ja izdodas vienoties ar visas mājas dzīvokļu īpašniekiem un izdarīt to vienlaicīgi, tad rezultāts nedrīkstētu izpalikt, tomēr iedzīvotāji turpina saņemt rēķinus ar ūdens zudumu korekciju. Kādēļ? Izrādās, Latvija citu Eiropas valstu vidū izceļas ar dažām īpatnībām, piemēram, ūdens uzskaites mērierīču "ilgmūžību" – pie mums apritē tiek pieļauti skaitītāji, kuri piedzīvojuši trīs un pat četrus atjaunošanas ciklus, iespējams, sasniedzot pat 16 gadu vecumu. Par šādu "reliktu" darbaspējām pamats šaubīties ir visai pamatots.
Mūsu valstī nav noteikumu, kas novērstu šo absurdo situāciju: vienīgie MK Noteikumi Nr.40 "Noteikumi par valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu" nosaka valsts metroloģiskajai kontrolei pakļauto mērīšanas līdzekļu sarakstu un to verificēšanas periodiskumu: ūdens patēriņa skaitītājiem tie ir 4 gadi, bet siltumenerģijas skaitītājiem – 2 gadi. Verifikācijas laboratorijas veic noteiktas darbības, lai konstatētu un apstiprinātu, ka mērīšanas līdzekļi atbilst noteiktajām prasībām – etalonam, tie ir ticami, kā rezultātā tiek nodrošināta mērījumu vienotība.
Lai arī cik neloģiska liekas vecu mērinstrumentu atgriešana apritē, tā tomēr notiek, un vienīgais izskaidrojums ir cilvēku pirktspēja. Nozarē iesaistītie speciālisti norāda, ka veidojas paradokss – patiesībā cilvēki ir spiesti maksāt vairāk. Viņi lētāk iegādājas tikai skaitītāju, bet pēc tam turpina maksāt ikmēneša ūdens korekcijas piemaksu rēķinā.
Siltuma un ūdens patēriņa uzskaites sakārtošana būs efektīva tikai tad, ja to izmantos visi ēkas dzīvokļu īpašnieki. Situācija būs ideāla, ja arī mājas centrālais – ieejošais – ūdens patēriņa skaitītājs būs tā paša ražotāja.
"ISTA" – ilgtspējīgi risinājumi apsaimniekotājiem un māju īpašniekiem
Patiesībā risinājums ir tikai viens – pārliecināt dzīvoļu īpašniekus par jaunu un kvalitatīvu mērinstrumentu nozīmi problēmas risināšanā. Šobrīd Latvijas uzskaites mērinstrumentu tirgū piedāvājums ir pietiekams, lai māju apsaimniekotāji spētu izvēlēties optimālāko risinājumu – ne tikai jaunus, bet arī inovatīvus pakalpojumus, tādā veidā nodrošinot vislabāko risinājumu.
Viens no pasaules līderiem ūdens un siltuma uzskaites iekārtu ražošanā ir uzņēmums "ISTA", kura pirmsākumi šajā jomā uzrādās 1902. gadā. Savukārt ar attālināto nolasīšanas sistēmu "ISTA" nodarbojas un to attīsta vairāk nekā 50 gadu – kopš 1957. gada.
Uzņēmuma pārstāvniecības un partneri darbojas 27 valstīs, tādēļ katru gadu tiek uzstādīti aptuveni 40 miljoni jaunu "ISTA" skaitītāju. Latvijā uzņēmuma "ISTA" produktu un servisa pārstāvēšanai darbojas SIA "RK Birojs", kura uzdevums ir uzturēt kompānijas reputāciju tādu, kāda tā ir citur pasaulē.
"ISTA" piedāvājuma atšķirības un priekšrocības
1. Uzņēmums piedāvā augstas precizitātes mērīšanas iekārtu paketi: ne tikai ūdens, bet arī siltuma skaitītājus un siltuma maksas sadalītājus (alokatorus). Domājot par ūdens patēriņa uzskaites sakārtošanu, jāsaprot, ka sistēma varēs darboties tikai tad, ja to izmantos visi ēkas dzīvokļu īpašnieki. Situācija būs ideāla, ja arī mājas centrālais – ieejošais – būs "ISTA" skaitītājs. To, kādi ir iedzīvotāju ieguvumi, pierāda situācija no dzīves: 60 dzīvokļu mājā katru mēnesi ūdens zudumos nācās maksāt 5 līdz 10 eiro. Tas iedzīvotājus nokaitināja, un viņi visi vienlaicīgi izšķīrās par mēraparātu nomaiņu uz "ISTA" ūdens skaitītājiem un izrādījās ieguvēji. Šādas automātiskās nolasīšanas sistēmas uzturēšanas izmaksas ik mēnesi dzīvoklim ir ļoti minimālas, salīdzinot ar ūdens zudumiem.
2. "ISTA" ne tikai ražo iekārtas, bet arī nodrošina datu savākšanu no iekārtām un tos piegādā klientam. Datu savākšanai tiek izmantota automātiska radionolasīšanas sistēma: "ISTA" skaitītāji paši "atrod viens otru", izveidojot radiotīklu. Datu nolasīšana notiek reizi dienā, bet reizi nedēļā "nosūtās" uz datu serveri, kas atrodas Vācijā. Pakalpojuma izmantošanas ērtums ļauj apsaimniekotājam jebkurā laikā un jebkurā vietā, izmantojot personificētu paroli, iekļūt sistēmā un saņemt nepieciešamos datus – tas nozīmē vienmēr pieejamus visjaunākos patēriņa datus rēķinu sastādīšanai. Vienā nolasīšanas sistēmā iespējams iekļaut arī citu ražotāju, piemēram, elektrības vai gāzes, skaitītājus. Ar šādu servisu iespējama visplašākā patērētās enerģijas datu analīze. Vienīgais nosacījums – nepieciešams internets.
3. Sistēma ir ekonomiska, salīdzinot ar citu kompāniju automātiskajām nolasīšanas sistēmām: dzīvokļu īpašniekiem nav jāapmaksā pakalpojums, kurā ietilpst darbinieka – datu nolasītāja – darbs, ceļa izdevumi (patērētā degviela un transportlīdzekļu amortizācija). "ISTA" sistēmas darbībai nepieciešama tikai viena GSM antena uz visu māju, turklāt tā ir bez maksas.
4. "ISTA" produkti un serviss dod nozīmīgu ieguldījumu ūdens un siltuma saprātīgā izmantošanā, ko nodrošina iespēja arī katram dzīvokļa īpašniekam piekļūt saviem individuālajiem datiem. Uz Android vai iPhone ir iespējams instalēt "ISTA" mobilo aplikāciju. Daudziem dzīvokļu īpašniekiem šāda iespēja ievērojami atvieglo ikdienas dzīvi. Tas dod iespēju sekot līdzi skaitītāju rādījumiem jebkurā laikā. Klientam tas nozīmē stabilitāti un lielāku drošību!
Materiāls sagatavots sadarbībā ar SIA "RK Birojs" tirdzniecības direktoru Arti Spriņģi.
SIA "RK Birojs" – enerģijas datu pārvaldība un ilgtspējīgi risinājumi
Bieķensalas iela 6, Rīga, LV-1004
Mobilais tālrunis +371 26460666
Fakss: +371 66047523
E-pasts: rkbirojs@rkbirojs.lv
www.rkbirojs.lv
www.ista.com
Publicitātes foto