Izmaksu dēļ "Latvijas tilti" atsakās no līguma slēgšanas par Klaipēdas ostas rekonstrukciju
Foto: Ieva Lūka/LETA
Ņemot vērā ilgstošu tiesvedības procesu vairāk nekā astoņu mēnešu garumā, kura gaitā būtiski sadārdzinājās apakšuzņēmēju cenu piedāvājumi, AS "Latvijas tilti" atteikusies no līguma slēgšanas ar Klaipēdas Valsts jūras ostas direkciju par ostas piestātnes rekonstrukciju.
Kā aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji, "Latvijas tilti" vairākkārt iniciēja sarunas ar Klaipēdas jūras ostas direkciju situācijas risināšanai, taču direkcija atteicās sākt sarunas, izslēdzot AS "Latvijas tilti" no Iepirkuma pretendentu saraksta.
"Latvijas tilti" papildus atzīmē, ka, ņemot vērā apakšuzņēmēju cenu piedāvājumu nosacījumu izmaiņas, iepirkuma saistību izpildes atcelšana ekonomiski negatīvi neietekmēs uzņēmuma turpmāko darbību.
Kā ziņots, pērn 10.septembrī "Latvijas tilti" iesniedza piedāvājumu Klaipēdas Valsts jūras ostas direkcijas rīkotajā iepirkumā Klaipēdas ostas 67. un 68.piestātnes rekonstrukcijai, kuras izmanto stividorkompānija "Bega".
"Latvijas Tiltu" piedāvājums iepirkumā tika atzīts par uzvarējušo, taču drīz pēc tam rezultāti tika apstrīdēti Klaipēdas apgabaltiesā, vienam no iepirkuma pretendentiem - Latvijas būvfirmai BMGS - iesniedzot sūdzību par "Latvijas tiltu" piedāvājuma pārmērīgi zemu cenu.
Klaipēdas apgabaltiesa sāka tiesvedības procesu, piemērojot arī pagaidu aizsardzības līdzekli - aizliegumu slēgt iepirkuma līgumu ar uzvarējušo pretendentu.
Tomēr šā gada 4.februārī Lietuvas Apelācijas tiesa atcēla piemēroto aizsardzības līdzekli, atļaujot Klaipēdas jūras ostas direkcijai slēgt Iepirkuma līgumu ar "Latvijas tiltiem". Tomēr, lai gan "Latvijas tiltu" iepriekšējais piedāvājums bija spēkā, pasūtītājs pieņēma lēmumu neslēgt līgumu un sagaidīt tiesas gala nolēmumu šajā lietā.
2016.gada 12.maijā spēkā stājās Lietuvas Apelācijas tiesas spriedums, ar kuru minētā sūdzība par "Latvijas tiltu" piedāvājuma pārmērīgi zemu cenu tika pilnībā noraidīta.
Tomēr, ņemot vērā ilgstošu tiesvedības procesu, kura gaitā būtiski sadārdzinājās apakšuzņēmēju cenu piedāvājumi, "Latvijas tiltiem" vairs nebija iespējas turpmāk pagarināt savu piedāvājumu pilnā apmērā.
BMGS konkursā piedalījās kopā ar Lietuvas uzņēmumu "Hidrostatyba", piedāvājot šo piestātņu rekonstrukciju veikt par 14,952 miljoniem eiro.
LETA