Izsludina iepirkuma konkursus par velojoslu ierīkošanu Rīgas centrā un Pārdaugavā pie Akmens tilta
Rīgas domes Satiksmes departaments izsludinājis divus iepirkuma konkursus velosatiksmes uzlabošanai galvaspilsētā, kas paredz ierīkot velojoslas uz trim ielām Rīgas centrā, kā arī izbūvēt cilpveida nobrauktuvi no Akmens tilta Pārdaugavas pusē.
Satiksmes departaments izsludinājis iepirkuma konkursu par velojoslu ierīkošanas darbiem Elizabetes ielas posmā no Brīvības ielas līdz Ernesta Birznieka-Upīša ielai, Dzirnavu ielas posmā no Tērbatas ielas līdz Gogoļa ielai un Lāčplēša ielas posmā no Skolas ielas līdz Avotu ielai, jo velojoslu ierīkošana saistīta ar brauktuves uzlabojumiem un ievērojamiem satiksmes pārkārtojumiem.
Ierīkojot velojoslas Elizabetes ielā, brauktuve ievērojami sašaurināsies, turklāt posmā no Barona ielas līdz Marijas ielai autostāvvietas tiks pārceltas uz brauktuves kreiso pusi. Dzirnavu ielas posmā no Tērbatas ielas līdz Marijas ielai autostāvvietu skaits samazināsies, jo turpmāk automašīnas būs jānovieto paralēli brauktuves malai. Arī Dzirnavu ielā posmā no Satekles ielas līdz Gogoļa ielai velojoslas tiks veidotas, sašaurinot automašīnām paredzēto brauktuves daļu.
Arī Lāčplēša ielā, izveidojot velojoslas abās ielas pusēs, brauktuve tiks sašaurināta līdz vienai joslai katrā virzienā. Lāčplēša ielas posmā, braucot no Tērbatas ielas līdz Avotu ielai, līdzās veloceliņam tiks izveidotas autostāvvietas.
Iepirkuma konkursā par velojoslu izveidošanu pretendentiem pieteikumi jāiesniedz Satiksmes departamentā, Ģertrūdes ielā 36, līdz 26.jūnija plkst.10.
Vienlaikus Satiksmes departaments izsludinājis iepirkuma konkursu par gājēju un velosipēdu ceļa izbūvi pie Akmens tilta Pārdaugavā un gājēju tuneļa rekonstrukciju, lai izveidotu 2.5 metrus platu celiņu gājējiem un velosipēdistiem, nodrošinot ērtu un drošu pārvietošanos satiksmes dalībniekiem posmā Akmens tilts-Uzvaras bulvāris.
Pašreizējā situācijā gājējiem, velobraucējiem un citam nemotorizētam transportam nokļūšanai no Akmens tilta ietves uz Uzvaras bulvāra ietvi jāizmanto kāpnes, kas ir apgrūtinoši gan velobraucējiem, gan māmiņām ar bērnu ratiņiem, turklāt gājēju tuneļa gabarīts ir aptuveni 2 metri, kas nav atbilstošs velosipēdu drošai un ērtai kustībai.
Braucot virzienā no centra uz Pārdaugavu, velosipēdistu un gājēju ērtībām plānots izbūvēt cilpveida rampu 2,5 metru platumā, pa kuru no tilta varēs iebraukt gājēju tunelī zem automašīnām paredzētās estakādes. Gājēju tuneli paredzēts padziļināt līdz esošās konstrukcijas grīdas līmenim.
Pretendentam iepirkuma konkursā jāiesniedz piedāvājumi līdz 30.jūnija plkst.10 Rīgas domes Satiksmes departamentā, Ģertrūdes ielā 36, savukārt būvdarbiem jābūt pabeigtiem ne vēlāk kā līdz 29.augustam.
Kā ziņots, pagājušā nedēļā autovadītāju neapmierinātību Rīgā izraisījusi Elizabetes ielas posmā iekrāsota velojosla, kas izveidota ielas malā un sašaurinājusi brauktuvi no pusotras joslas līdz vienas joslas platumam, kā rezultātā satiksme uz šīs ielas kļuvusi lēnāka.
Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere norādīja, ka pašvaldība iepriekš jau vairākkārt brīdinājusi par velojoslu ieviešanas plāniem, tomēr jebkuras pārmaiņas sākotnēji saistītas ar diskomfortu, kamēr tām pielāgojas, tāpēc autovadītāju iebildumi ir saprotami. Vienaikus viņa pauda pārliecību, ka ar laiku autovadītāji pieradīs, ka satiksmes telpa jādala arī ar velosipēdistiem.
Vienlaikus Satiksmes departamenta pārstāvji plāno konsultatīvajā padomē, kurā piedalās gan departaments, gan Rīgas Pašvaldības policija, gan Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) un Valsts policija (VP), lūgt policiju pievērst uzmanību jauninājumiem pilsētas satiksmes organizācijā, lai autovadītāji nebrauktu pa velojoslu, bet velosipēdisti pārvietotos pa viņiem paredzēto telpu, netraucējot gājējiem uz ietves.
Jau ziņots, ka VP aizvien biežāk vēršas gājēji, kas nonākuši konfliktsituācijās ar velosipēdistiem, liecina VP rīcībā esošie statistikas dati. 2013.gadā VP reģistrējusi 50 gājēju un velosipēdistu negadījumus, kuros velobraucējs uzbraucis gājējam. Tas ir 5,1% no kopējā ceļu satiksmes negadījumu skaita ar gājējiem. Notikušajos negadījumos ievainoti 42 gājēji un 11 velosipēdisti. Salīdzinot ar 2012.gadu, kad reģistrētas 19 sadursmes, gājēju un velosipēda vadītāju negadījumu skaits pieaudzis 2,6 reizes.
Policija skaidro, ka negadījumi rodas dažādu iemeslu dēļ. Lai izvairītos no konfliktiem ar gājējiem, velosipēdu vadītāji izvēlas pārvietoties pa ielas braucamo daļu. Savukārt ar to nav apmierināti autovadītāji, uzskatot, ka velobraucējam būtu jāpārvietojas pa ietvi vai veloceliņu.
Rīga, 16.jūn., LETA.
Foto:sarah ackerman/Flickr