Izsludina konkursu par iegremdētā tuneļa skiču projekta izstrādi Daugavas Ziemeļu šķērsojumam
Prognozētā līgumcena ir 464 393 lati, līguma darbības laiks - 18 mēneši.
Iepirkuma procedūras dokumenti saņemami Pilsētas attīstības departamentā, Amatu ielā 4, līdz 24.jūlija plkst.11, kad notiks iesniegto piedāvājumu atvēršana. Iepirkuma nolikums elektroniski pieejams arī departamenta mājaslapā "www.rdpad.lv ".
Tunelis būs daļa no Rīgas Ziemeļu transporta koridora otrā posma. Tas savienos Daugavgrīvas ielu un Ganību dambi.
LETA jau ziņoja, ka pērn martā Rīgas dome akceptēja Rīgas Ziemeļu transporta koridora 3. un 4.posma piedāvātā alternatīvā varianta būvniecības projekta turpmāku izstrādi. Domes lēmumprojekts paredz automaģistrāles būvniecību no autoceļa A5 - Rīgas apvedceļa Salaspils-Babīte - un A10 Rīga-Ventspils krustojuma līdz Daugavgrīvas ielai.
Kopumā Ziemeļu transporta koridora īstenošanas rezultātā plānots uzbūvēt ērtu ātrsatiksmes autoceļu, kas šķērsos Rīgu rietumu-austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru. Plānotais ceļa garums ir apmēram 30 kilometru.
Rietumos Ziemeļu koridors pieslēgsies Rīgas apvedceļam pie Babītes, bet austrumos - pie Vidzemes šosejas Berģos. Projekts ģeogrāfiski sadalīts četros posmos, no kuriem visnozīmīgākais un sarežģītākais ir otrais posms, kas šķērso Daugavu un virzās gar pilsētas centru tā ziemeļu pusē no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei.
Pirmais posms jeb Brīvības ielas dublieris plānots no valsts autoceļa A2 pie Berģiem līdz Gustava Zemgala gatvei. Posma garums ir ap 9,1 kilometru. Pirmajam posmam jau ir izvēlēts novietojuma ģenerālvariants. Patlaban tiek gatavoti nepieciešamie lēmumi, lai varētu sākt nekustamo īpašumu atsavināšanu būvniecības vajadzībām.
Otrais posms plānots no Gustava Zemgala gatves, ietverot krustojumu, līdz Daugavgrīvas ielai, arī ietverot krustojumu. Posma garums būs 6,5 līdz 6,8 kilometri. Šī Ziemeļu koridora daļa ietver Daugavas šķērsojumu, divus trīslīmeņu krustojumus un citus svarīgus inženiertehniskos risinājumu.
Trešā un ceturtā koridora posms plānots no Daugavgrīvas ielas līdz valsts autoceļam A10 pie Priedaines. Trešais posms atrodas Rīgas pilsētas teritorijā, bet ceturtais posms - Babītes novadā un Jūrmalas pilsētā. Abu posmu garums ir 13,8 līdz 15,4 kilometri.
Ziemeļu transporta koridors kopā varētu izmaksāt 1,5 miljardus eiro (1,05 miljardus latu). Visdārgākais ir otrais posms, kas varētu izmaksāt vairāk nekā vienu miljardu eiro (700 miljonus latu).
Kā aģentūru LETA informēja pašvaldībā, starptautiskie konsultanti aprēķinājuši - ja Ziemeļu koridors netiks izbūvēts, tad nākamo 30 gadu laikā Latvijas ekonomikai tiks nodarīti aptuveni 2,5 miljardu eiro (1,75 miljardu latu) lieli zaudējumi, gan veidojoties milzu sastrēgumiem, gan papildu degvielas patēriņam, kas kopumā pamatīgi apgrūtinās tautsaimniecības attīstību. Turklāt, izbūvējot Ziemeļu transporta koridoru, tikšot radīti vismaz 50 000 jaunu ilgtermiņa darba vietu.
Rīga, 27.maijs, LETA.
Foto: Stock.XCHNG
2012.gada 28.maijā