abc.lv skaitļos

Lietotāji online160
Aktīvie uzņēmumi26072
Nozares raksti1322
Ekspertu atbildes3041
Izsludina konkursu par iegremdētā tuneļa skiču projekta izstrādi Daugavas Ziemeļu šķērsojumam : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Izsludina konkursu par iegremdētā tuneļa skiču projekta izstrādi Daugavas Ziemeļu šķērsojumam

Izsludina konkursu par iegremdētā tuneļa skiču projekta izstrādi Daugavas Ziemeļu šķērsojumam
Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments izsludinājis iepirkuma konkursu par iegremdētā tuneļa būvniecības ieceres skiču projekta un priekšizpētes izstrādi Daugavas Ziemeļu šķērsojumam, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja informācija.

Prognozētā līgumcena ir 464 393 lati, līguma darbības laiks - 18 mēneši.

Iepirkuma procedūras dokumenti saņemami Pilsētas attīstības departamentā, Amatu ielā 4, līdz 24.jūlija plkst.11, kad notiks iesniegto piedāvājumu atvēršana. Iepirkuma nolikums elektroniski pieejams arī departamenta mājaslapā "www.rdpad.lv ".

Tunelis būs daļa no Rīgas Ziemeļu transporta koridora otrā posma. Tas savienos Daugavgrīvas ielu un Ganību dambi.

LETA jau ziņoja, ka pērn martā Rīgas dome akceptēja Rīgas Ziemeļu transporta koridora 3. un 4.posma piedāvātā alternatīvā varianta būvniecības projekta turpmāku izstrādi. Domes lēmumprojekts paredz automaģistrāles būvniecību no autoceļa A5 - Rīgas apvedceļa Salaspils-Babīte - un A10 Rīga-Ventspils krustojuma līdz Daugavgrīvas ielai.

Banner 280x280 Banner 280x280

Kopumā Ziemeļu transporta koridora īstenošanas rezultātā plānots uzbūvēt ērtu ātrsatiksmes autoceļu, kas šķērsos Rīgu rietumu-austrumu virzienā, neskarot pilsētas vēsturisko centru. Plānotais ceļa garums ir apmēram 30 kilometru.

Rietumos Ziemeļu koridors pieslēgsies Rīgas apvedceļam pie Babītes, bet austrumos - pie Vidzemes šosejas Berģos. Projekts ģeogrāfiski sadalīts četros posmos, no kuriem visnozīmīgākais un sarežģītākais ir otrais posms, kas šķērso Daugavu un virzās gar pilsētas centru tā ziemeļu pusē no Daugavgrīvas ielas līdz Gustava Zemgala gatvei.

Pirmais posms jeb Brīvības ielas dublieris plānots no valsts autoceļa A2 pie Berģiem līdz Gustava Zemgala gatvei. Posma garums ir ap 9,1 kilometru. Pirmajam posmam jau ir izvēlēts novietojuma ģenerālvariants. Patlaban tiek gatavoti nepieciešamie lēmumi, lai varētu sākt nekustamo īpašumu atsavināšanu būvniecības vajadzībām.

Otrais posms plānots no Gustava Zemgala gatves, ietverot krustojumu, līdz Daugavgrīvas ielai, arī ietverot krustojumu. Posma garums būs 6,5 līdz 6,8 kilometri. Šī Ziemeļu koridora daļa ietver Daugavas šķērsojumu, divus trīslīmeņu krustojumus un citus svarīgus inženiertehniskos risinājumu.

Trešā un ceturtā koridora posms plānots no Daugavgrīvas ielas līdz valsts autoceļam A10 pie Priedaines. Trešais posms atrodas Rīgas pilsētas teritorijā, bet ceturtais posms - Babītes novadā un Jūrmalas pilsētā. Abu posmu garums ir 13,8 līdz 15,4 kilometri.

Ziemeļu transporta koridors kopā varētu izmaksāt 1,5 miljardus eiro (1,05 miljardus latu). Visdārgākais ir otrais posms, kas varētu izmaksāt vairāk nekā vienu miljardu eiro (700 miljonus latu).

Kā aģentūru LETA informēja pašvaldībā, starptautiskie konsultanti aprēķinājuši - ja Ziemeļu koridors netiks izbūvēts, tad nākamo 30 gadu laikā Latvijas ekonomikai tiks nodarīti aptuveni 2,5 miljardu eiro (1,75 miljardu latu) lieli zaudējumi, gan veidojoties milzu sastrēgumiem, gan papildu degvielas patēriņam, kas kopumā pamatīgi apgrūtinās tautsaimniecības attīstību. Turklāt, izbūvējot Ziemeļu transporta koridoru, tikšot radīti vismaz 50 000 jaunu ilgtermiņa darba vietu. 

Rīga, 27.maijs, LETA. 
Foto: Stock.XCHNG

2012.gada 28.maijā

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

EM: Ēnu ekonomikas mazināšanai plānots arī mazākos būvlaukumos ieviest elektroniskās darba laika uzskaites sistēmas

EM: Ēnu ekonomikas mazināšanai plānots arī mazākos būvlaukumos ieviest elektroniskās darba laika uzskaites sistēmas

Atbalstot grozījumus likumā "Par nodokļiem un nodevām", Ministru kabinets š.g. 8. oktobra sēdē lēma pilnveidot regulējumu ēnu ekonomikas mazināšanai būvniecības nozarē, lai efektīvāk kontrolētu darbinieku darba laiku un uzskaiti arī mazākos būvniecības objektos, padarot grūtāku nereģistrētu darbinieku skaita vai nostrādātā laika slēpšanu, tādējādi samazinot aplokšņu algu maksājumus darbības.

Izstāsti Latvijai