abc.lv skaitļos

Lietotāji online74
Aktīvie uzņēmumi26038
Nozares raksti1322
Ekspertu atbildes3041
Izsludinās iepirkumu par "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas lidostā "Rīga" būvprojekta izstrādi : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Izsludinās iepirkumu par "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas lidostā "Rīga" būvprojekta izstrādi

Izsludinās iepirkumu par "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas lidostā "Rīga" būvprojekta izstrādi
Foto: Zane Bitere / LETA

AS "Eiropas Dzelzceļa līnijas" drīzumā grasās izsludināt iepirkumu par projekta "Rail Baltica" dzelzceļa stacijas lidostā "Rīga" būvprojekta izstrādi.

Uzņēmuma Attīstības un sadarbības departamenta direktors Agnis Driksna aģentūrai LETA pauda, ka iepirkums notiks divās kārtās. Pirmā būs atlases kārta, kurā tiks noteikti pieci labākie pretendenti, savukārt otrajā kārtā atlikušie kandidāti jau saņems tehnisko specifikāciju un gatavos piedāvājumu.

Iecerēts, ka iepirkumam varēs pieteikties līdz gada beigām, savukārt uzvarētājam konkursā vajadzētu būtu skaidram nākamā gada vidū. Kad būvprojekta izstrāde tuvosies beigām, paredzēts jau izsludināt iepirkumu par būvniecības darbiem, lai optimizētu laiku.

Savukārt "Eiropas Dzelzceļa līniju" Projekta ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris pauda, ka tehniski šis būs ļoti sarežģīts projekts. "Mēs runājam, no vienas puses, par lidostas staciju, no otras puses, par dzelzceļu, kas piebrauc pie lidostas. Ja skatāmies kartē, tad šis posms ir no vietas, kas šķērso Daugavu, iet gar Torņakalnu, un Zolitūdē jaunais dzelzceļš šķiras no esošā dzelzceļa, tālāk pāri Ulmaņa gatvei un ienāk lidostā. Visā posmā elementi, kas raksturo šo būvi, ir zemes plātnes un estakādes. Zemes plātnes ir tajās vietās, kur mēs ejam pa pļavu. Estakādes ir tajās vietās, kur ejam pāri citiem infrastruktūras objektiem, kā tas ir Ulmaņa gatvē, un arī cauri visai lidostai mēs ejam estakāde, kas nozīmē, ka zem tās ir brīvtelpa. Lidosta estakādes risinājumā spēj saglabāt savu funkcionalitāti," klāstīja Vingris.

Banner 280x280

Viņš atzina, ka vilciena stacija lidostā Eiropā tiek atzīts par vienu no sarežģītākajiem risinājumiem no infrastruktūras salāgošanas viedokļa. Svarīgi, lai lidosta un dzelzceļa stacija būtu tādā attālumā, lai pasažieriem nebūtu nepieciešams papildu transports nokļūšanai starp abām vietām. Dzelzceļa staciju vienā līmenī (augstumā) paredzēts savienot ar lidostas paplašināto termināli, kuru plānots attīstīt līdz 2022.gadam.

Vingris skaidroja, ka viens no svarīgākajiem uzdevumiem būs nodrošināt lidostas funkcionalitāti arī būvdarbu laikā.

Vienlaikus viņš atzīmēja, ka Latvijā šāda tipa projekts vēl nekad nav ticis būvēts, tāpēc iepirkumā būs ļoti specifiskas prasības pretendentiem, kas tostarp būs saistītas ar pieredzi Eiropas standarta platuma dzelzceļa projektos. Visticamāk, atsevišķus iepirkumā paredzētos darbus varēs veikt vietējie uzņēmumi, bet būs arī uzdevumi, kuriem būs vajadzīgi ārvalstu eksperti.

Vingris pauda cerību, ka vietējie uzņēmēji sadarbosies ar ārvalstu ekspertiem, piedaloties iepirkumā kopā.

"Rail Baltica" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu-dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas-Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas-Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica II" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināļi, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.

Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) - multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 kilometri. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometri stundā.

LETA

2016.gada 28.oktobrī

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai