abc.lv skaitļos

Lietotāji online202
Aktīvie uzņēmumi26614
Nozares raksti2315
Ekspertu atbildes3041
Izsludināta konkursa otrā kārta "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Izsludināta konkursa otrā kārta "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā

Izsludināta konkursa otrā kārta "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā

Pabeigta apjomīgākā starptautiskā konkursa – "Rail Baltica" pamattrases būvdarbiem Latvijā – otrās kārtas prasību izstrāde un kvalificētie kandidāti uzaicināti iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus otrajā iepirkuma posmā. Ar iepirkuma otro kārtu sperts liels solis, lai 2023. gadā varētu uzsākt dzelzceļa pamattrases būvniecību.

Pēc konkursa pirmās kārtas darbs turpinās ar piecām būvuzņēmumu apvienībām. Konkursa otrā posma prasību izstrāde bija komplicēts darbs, jo iepirkumā paredzētajos darbos iekļauta "Rail Baltica" dzelzceļa līnijas pamattrases Latvijas teritorijā ārpus Rīgas pilsētas robežām infrastruktūras – dzelzceļa pamatnes un virsbūves – būvniecība vairāk nekā 200 km garumā. Būvdarbi ietver teritorijas sagatavošanu, uzbērumu, dzelzceļa tiltu, ceļu un pārvadu būvi, inženiertīklu pārvietošanu un sliežu ceļu izbūvi. Būvdarbi ne tikai apvienos daudzus sarežģītus būvniecības elementus, bet būs arī apjomīgākā dzelzceļa infrastruktūras izbūve Latvijā.

Konkursa prasības ņem vērā pieredzi no jau sekmīgi noritējušiem starptautiskiem konkursiem - "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas būvniecībai un "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras izbūvei lidostā “Rīga”, kā arī citu "Rail Baltica" projekta iepirkumu pieredzi kaimiņvalstīs. Līguma pamatā izmantota FIDIC Sarkanā grāmata – starptautiski atzīta un visā pasaulē izmantota līguma forma, to atbilstoši vispārpieņemtai praksei piemērojot "Rail Baltica" noteiktajiem ieviešanas principiem.

Līdz konkursa otrās kārtas iepirkuma izsludināšanai nav bijuši pieejami "Rail Baltica" trases būvprojekti pilnā apjomā, jo būvprojektēšana ir uzsākta visā Latvijā, taču vēl nav noslēgusies. Tādēļ  konkursa organizētājs – "Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" piemēros tā dēvēto darba daudzumu pārmērīšanas (re-measurement) līguma mehānismu, nevis fiksētas cenas (lumpsum). Tas nozīmē, ka apmaksa darbu laikā tiks veikta pēc faktiski paveiktā apjoma, izmantojot vienības cenas, nepieļaujot pārmaksu. Tāpat, balstoties uz starptautiski izplatīto agrīno iesaistes (early involvement) metodi, notiks būvnieka iesaiste jau noritošajā projektēšanas fāzē, tādējādi ļaujot optimizēt būvniecības risinājumus atbilstoši būvnieka izvēlētajai būvniecības tehnoloģijai.

Banner 280x280

Prasības kandidātiem definētas gan būvdarbu uzsākšanai un veikšanai, gan arī būves nodošanai ekspluatācijā pēc vairāku gadu būvdarbu veikšanas, apliecinot ilgtermiņa skatījumu par to, kā varētu tikt uzsākta jaunuzbūvētā dzelzceļa ekspluatācija. Ņemot vērā mainīgās cenas būvniecības jomā, paredzēts indeksācijas mehānisms, kas pie esošajām augtajām materiālu cenām ļaus pasūtītājam ietaupīt, ja materiālu cenas samazināsies.

Kandidātu tehniskie un finanšu piedāvājumi jāiesniedz līdz šā gada 31. oktobrim. Iepirkuma komisija par atbilstošāko izvēlēsies tehniski-ekonomiski labāko piedāvājumu. Tehniskā piedāvājuma izvērtēšanas kritērijos ietverti arī tādi parametri kā sagaidāmo būvdarbu ietekmes uz vidi mazināšana, piemēram, izmešu mazināšana no izmantotās būvniecības tehnikas, atkārtoti izmantojamu materiālu izmantošana u. c., kā arī tādu risinājumu izvēle, kas nodrošina ilgāku kalpošanas laiku.

Pēc konkursa noslēguma plānots, ka būvdarbi ārpus Rīgas sāksies 2023. gadā pēc konkrēto posmu būvprojektu apstiprināšanas. Būvdarbi tiks veikti prioritāri - virzienā no lidostas “Rīga” līdz Lietuvas robežai un no Salaspils Intermodālā kravu termināļa Lietuvas virzienā. Īstenojot šādu būvniecības stratēģiju, ar Eiropas sliežu platuma pieslēgumu sākotnēji tiks nodrošināta dzelzceļa pieeja lidostai “Rīga” un Salaspils Intermodālajam kravu terminālim, nākamajā posmā nodrošinot savienojumu ar Igauniju.

Pirmie būvdarbi plānoti Bauskas novadā pie Iecavas, kur nākotnē atradīsies "Rail Baltica" infrastruktūras apkopes punkts. "Rail Baltica" izbūves laikā šis apkopes punkts Iecavā tiks izmantots kā būvniecības loģistikas bāze, nodrošinot būvmateriālu, iekārtu un būvtehnikas uzglabāšanu, kā arī ļaus veikt nepieciešamos sagatavošanās un apstrādes darbus. Pamatā būvmateriālu transportēšanai tiks izmantots dzelzceļš, izbūvējot saslēgumu ar esošo 1520 mm sliežu tīklu. Līdz ar būvniecības loģistikas bāzes iekārtošanu, prognozējami nākamie darbi sāksies ar inženiertehniski sarežģītākajiem objektiem – tiltiem pār Iecavas un Mēmeles upi.

Jau ziņots, ka konkursa pirmajā kārtā savu dalību "Rail Baltica" pamattrases būvniecībai bija pieteikuši seši kandidāti  – uzņēmumu apvienības, kuras veido 17 nozīmīgi būvniecības jomas uzņēmumi, pārstāvot plašu reģionu no kopumā 8 valstīm (Francijas, Spānijas, Latvijas, Polijas un Itālijas, Ķīnas, Turcijas un Dienvidkorejas). Uzaicinājumu piedalīties otrajā kārtā saņēmušas apvienības, kas atbilst iepirkuma kvalifikācijas prasībām.

Konkurss norisinās līdztekus starptautiskam konkursam par "Rail Baltica" pamattrases būvdarbu Latvijā inženierkonsultanta un būvuzraudzības pakalpojumiem.

"Rail Baltica" projekta finansētāji ir Eiropas Komisija un Latvijas valsts, nacionālais projekta ieviesējs Latvijā "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un centrālais globālā projekta koordinators un kopuzņēmums "RB Rail" AS.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

EM: Apstiprināts 33 pasākumu plāns mājokļu pieejamības un investīciju veicināšanai gan jauna, gan esošā dzīvojamā fonda attīstībā

EM: Apstiprināts 33 pasākumu plāns mājokļu pieejamības un investīciju veicināšanai gan jauna, gan esošā dzīvojamā fonda attīstībā

Šā gada 3. decembra sēdē Ministru kabinets apstiprināja Mājokļu pieejamības pamatnostādņu īstenošanas plānu 2024. – 2027. gadam, apstiprinot pasākumus mājokļu pieejamības nodrošināšanai dažādu ienākumu līmeņu mājsaimniecībām, tostarp mājsaimniecībām ar viszemākajiem ienākumiem, kā arī veicot ieguldījumus esošā dzīvojamā fonda uzlabošanā un veicinot investīcijas jauna dzīvojamā fonda attīstībā.

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.