Izsludināts konkurss par "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa stacijas apbūves būvuzraudzību
Rīga, 6.dec., LETA. Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" īstenotājs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" izsludinājusi atklātu konkursu starptautiskās dzelzceļa stacijas Rīgā, uzbēruma un jaunā tilta kompleksa apbūves būvuzraudzībai un kvalitātes ekspertīzei, aģentūru LETA informēja "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Dace Andersone.
Atklātā konkursa "Inženierkonsultanta, būvuzraudzības un būvekspertīzes pakalpojumi projektā "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūve" uzvarētājam būs jāveic apbūves ekspertīze, būvuzraudzība un būvniecības darbu kvalitātes kontrole.
Ņemot vērā komplicēto darba uzdevumu, kas paredz sliežu infrastruktūras, tiltu, estakāžu, dažādu inženierkomunikāciju izbūvi, pretendentam iepirkuma līguma izpildē būs jānodrošina vairāku speciālistu un sertificētu ekspertu, piemēram, dzelzceļa sliežu ceļu būvprojektu, elektroietaišu būvprojektu, arhitektūras risinājumu, ēku konstrukciju būvprojektu, ceļu būvprojektu ekspertu, kā arī dzelzceļa kontakttīklu projektētāja un attiecīgo būvdarbu būvuzraugi, būves infromācijas modelēšanas (BIM) speciālista, būvdarbu kvalitātes vadītāja, darba aizsardzības speciālista, jurista un citu piesaiste, norādīja kompānijā.
Andersone minēja, ka darba apmērs atbildīs pārbūves ietvaram - visu Rīgas Centrālās stacijas sliežu ceļu, pasažieru platformu un uzgaidāmo telpu pārbūve, paplašinot staciju "Rail Baltica" vajadzībām un padarot to par multimodālu transporta termināli. Tajā ietilps arī jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu ar gājējiem un velosipēdistiem nodalītu piemērotu joslu būvniecība, kā arī dzelzceļa uzbēruma pie 13. janvāra ielas un Elizabetes ielas likvidācija, aizstājot to ar estakādi un radot brīvtelpu pilsētas infrastruktūras savienojumiem.
"Rail Baltica" izbūve paver plašas iespējas pilnveidot galvaspilsētas centram pieguļošās teritorijas, kā arī vides un transporta pieejamību, lai beidzot Latvijā iedibinātu dzelzceļa pasažieru pārvadājumus kā iedzīvotāju mobilitātes pamatu. Tas ir sarežģītākais projekta objekts, jo darbi jāveic pilsētas centrā, vēsturiski unikālā vidē, turklāt tas ir arī viens no vērienīgākajiem projektiem Latvijas otrās brīvvalsts laikā. Tāpēc būtiski, ka pasūtītāja rīcībā ir neatkarīgi un plašu nacionālo un starptautisku pieredzi ieguvuši būvspeciālisti, kuri uzraudzīs būvnieka darbu kvalitāti un atbilstību visām drošības, ekspluatācijas, vides pieejamības, normatīvo aktu un pasūtītāja prasībām," pauda "Eiropas dzelzceļa līniju" Projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris.
Kompānijā arī norādīja, ka pretendentam jābūt reģistrētam Būvkomersantu reģistrā, kā arī katra gada finanšu neto apgrozījumam iepriekšējos trijos gados ir jābūt vismaz 18 miljoniem eiro būvniecības līgumu inženiertehniskās uzraudzības jomā un/vai būvprojektu ekspertīzes un/vai būvuzraudzības jomā. Turklāt 2017.gada beigās kompānijai jābūt pozitīvam pašu kapitālam, bet tās likviditātes koeficientam 2017.gada 31.decembri jābūt vismaz 1. Konkursa pretendentam iepriekšējo piecu gadu laikā jābūt pieredzei vismaz viena dzelzceļa infrastruktūras objekta būvdarbu līguma inženiertehniskā uzraudzībā, vismaz vienas publiskas ēkas būvdarbu līguma inženiertehniskā uzraudzībā, vismaz viena tilta būvdarbu līguma inženiertehniskā uzraudzībā, vismaz vienas publiskas transporta infrastruktūras būves apvienotā projektēšanas un būvdarbu (design&build) līguma inženiertehniskā uzraudzībā, kur uzraugāmo objektu kopējās būvdarbu izmaksas ir bijušas 50-250 miljoni eiro.
Konkursantu piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 2019.gada 4.februāris. Līguma izpildes laiks ir 119 mēneši.
Aģentūra LETA jau vēstīja, ka turpinās konkurss "Rail Baltica" Rīgas Centrālās pasažieru stacijas, kā arī tilta projektēšanai un būvdarbiem, kurā pēc tehnisko un finanšu piedāvājumu iesniegšanas konkurē personu apvienība "Besix Rere Group" un personu apvienība "ITL Rail Baltica". Konkursa otrās kārtas uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un būvdarbi.
Personu apvienības "Besix Rere Group" finanšu piedāvājuma cena bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) ir 430 538 203 eiro, bet personu apvienības "ITL Rail Baltica" - 545 454 000 eiro.
Līguma slēgšana ar "Rail Baltica" Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektētāju un būvnieku paredzēta 2019.gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019.-2020.gadā un būvdarbus 2021.-2022.gadā.
Tāpat ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.