Izsludināts konkurss "Rail Baltica" Latvijas reģionālo mobilitātes punktu būvprojektu izstrādei un autoruzraudzībai
"Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" – izsludinājis iepirkumu, lai izvēlētos uzņēmumu, kas nodrošinās "Rail Baltica" 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un veiks autoruzraudzību, tai skaitā, veicot visus projektēšanai nepieciešamos priekšdarbus.
Uz "Rail Baltica" pamatlīnijas Latvijā projektēšanas darbu ietvaros plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa. Papildus vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.
Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi – valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.
"Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris: ""Rail Baltica" reģionālā mobilitāte ievērojami uzlabos gan pārvietošanās ātrumu, gan sadzīves iespējas. 17 reģionālas pieturvietas ļaus attīstīt jaunus mobilitātes punktus ar integrētu servisu. Mobilitātes punkti tiks veidoti kā pakalpojumu centri iedzīvotājiem un kalpos 40 km rādiusā ap tiem. Nākamo divu gadu uzdevums - kopā ar pašvaldībām paredzēt visas attīstības vajadzības un sadarbībā ar Autotransporta direkciju nodrošināt šo vajadzību iespējošanu un integrēšanu kopējos reģionālās satiksmes attīstības plānos. Tāpēc īpaši svarīga ir sadarbība projektēšanas laikā, lai pasažieru apkalpošanā un dzīves telpas attīstībā ap mobilitātes punktiem rastos jauni pakalpojumi un būtu ērtāka satiksme iedzīvotājiem ilgtermiņā. Kopējais mērķis – nodrošināt uz iedzīvotāju vajadzībām balstītu apkaimes attīstību ap katru no mobilitātes punktiem.'
Konkurss norisināsies vienā kārtā. Pretendentiem piedāvājumi jāiesniedz līdz 2021. gada 17. decembrim. Līguma izpildes laiks: būvprojektēšanas pakalpojumiem – 19 mēneši (līdz 2023. gada beigām); autoruzraudzības pakalpojumiem – līdz attiecīgo būvju pieņemšanai ekspluatācijā.
Šī gada 29. oktobrī plkst. 10:00, paredzēta ieinteresēto piegādātāju sanāksme ar mērķi konsolidēti informēt ieinteresētos piegādātājus par iepirkuma būtību, kā arī iespēju robežās sniegt atbildes uz ieinteresēto piegādātāju jautājumiem. Informācija par piegādātāju sanāksmi būs norādīta gan elektronisko iepirkumu sistēmā, gan EDzL mājaslapā, sadaļā “Aktuālie iepirkumi”.
Fona informācijai
Konkursa kritēriji
Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus, un kuras ir reģistrētas Būvkomersantu reģistrā vai attiecīgajā profesionālās darbības reģistrācijas iestādē ārvalstīs.
Pretendenta vidējam gada finanšu apgrozījumam iepriekšējos trīs finanšu gados ir jābūt vismaz 2 milj. eiro, ir jābūt pozitīvam pašu kapitālam un likviditātes koeficientam ir jābūt vismaz 1,00.
Pretendentam iepriekšējo septiņu gadu laikā (t.i., 2014.– 2020. un 2021. gadā līdz piedāvājuma iesniegšanas dienai) kā būvprojekta izstrādātājam ir jābūt pieredzei vismaz šādu būvprojektu izstrādē:
- vismaz viens dzelzceļa pasažieru stacijas infrastruktūras būvprojekts, kurš atbilst savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju (TSI) infrastruktūras (INF) un Personas ar ierobežotām pārvietošanās spējām prasībām;
- vismaz trīs publisku ēku jaunbūvju būvprojekti, kur katras attiecīgās publiskās ēkas kopējā platība ir vismaz 700 m2;
- vismaz viena pabeigta un funkcionāla pasažieru transporta infrastruktūras objekta (piemēram, dzelzceļa posms, lidostas ēka, ceļu tīkla posms) būvprojekts (ieskaitot rekonstrukcijas būvprojektu), kura kopējās projektēšanas izmaksas ir vismaz 1 milj. eiro bez PVN;
- vismaz viena tilta vai pārvada, kura laiduma distance ir vismaz 15 metri, būvprojekts.
Pretendentam ir jābūt iegūtai pieredzei būvprojekta izstrādē Building Information Modelling (BIM) vidē, kā arī jābūt izveidotai, ieviestai un sertificētai kvalitātes vadības sistēmai atbilstoši starptautiskās kvalitātes vadības standarta ISO 9001:2015 vai ekvivalenta standarta prasībām, vai ari tas īsteno līdzvērtīgus kvalitātes vadības pasākumus.
Par projektu "Rail Baltica"
"Rail Baltica" ir jauns dzelzceļa infrastruktūras projekts, kā mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija, Igaunija un, lai arī netieši, Somija. Paredzēts, ka dzelzceļa līnija savienos Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļnu un Varšavu. Dzelzceļa līnijas izbūve, kas vīsies caur Baltijas valstīm, tiek dēvēta par "Rail Baltica" Globālo projektu.
- Lielākais infrastruktūras projekts Baltijas reģionā pēdējo 100 gadu laikā;
- 10 gadu ilgs būvniecības periods;
- Gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem;
- Līnijas garums: 870 km;
- Videi draudzīgs transports – darbojas ar elektrību, rada mazāk trokšņu un vibrāciju;
- Maksimālais ātrums: 249 km/h (pasažieru pārvadājumi), 120 km/h (kravu pārvadājumi);
- Vairāk nekā 5 miljardu eiro ieguldījumi reģionā;
- Projektu ievieš Latvija, Lietuva, Igaunija.
"Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā. Šī projekta finansējumu 81-85% robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir LR Satiksmes ministrija.