Izstrādās arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīnijas "Rail Baltica" dzelzceļa projektēšanai

Izstrādās arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīnijas

Rīga, 13.jūn., LETA. Triju Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail" izziņojis publisku iepirkumu "Arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīniju "Rail Baltica" dzelzceļa projektēšanai izstrāde", kā rezultātā tiks izstrādātas vienotas projektēšanas vadlīnijas visai "Rail Baltica" dzelzceļa trasei, informēja "RB Rail" pārstāvji.

Pieteikumi ir jāiesniedz elektroniski, izmantojot Elektronisko iepirkumu sistēmu, līdz 2018.gada 18.jūlijam.

Lai pārliecinātos, ka projekta vadlīniju izstrādē ņemtas vērā Baltijas valstu sabiedrības vajadzības, to izstrādes procesā paredzēts iesaistīt dažādu ieinteresēto pušu pārstāvjus, piemēram, arhitektu un plānotāju asociācijas, universitātes, sociālos partnerus, kā piemēram, nevalstiskās organizācijas, kas pārstāv cilvēku ar invaliditāti, pensionāru un ģimeņu intereses, skaidroja "RB Rail" pārstāvji.

Iepirkuma mērķis ir izstrādāt tehniski un ekonomiski vispiemērotāko kritēriju, noteikumu, tipisko risinājumu, konceptuālo rasējumu un norādījumu kopumu jeb arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīnijas "Rail Baltica" projektam. Tās papildinās "Rail Baltica" vienotās būvprojektēšanas vadlīnijas no ainavu veidošanas, pilsētvides plānošanas un vizuālās identitātes perspektīvas. Arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīnijas kā daļa no vienotajām būvprojektēšanas vadlīnijām būs obligāta prasība visām "Rail Baltica" dzelzceļa projektēšanas un būvniecības procesā iesaistītajām pusēm.

Pusei, ar kuru tiks noslēgts līgums, būs jānodrošina padziļināta analīze un kvantitatīvs ekonomiskais izvērtējums, lai noteiktu efektīvākos standartizācijas risinājumus. Izpēte plānota trīs kārtās, no kurām pirmā ir priekšnoteikumu analīze, ņemot vērā līdz šim veiktos pētījumus un pašreizējo projekta attīstības posmu. Priekšlikums par funkcionālas "Rail Baltica" infrastruktūras drošības prasībām, lai noteiktu piemērotākās standartizācijas iespējas.

Otrajā kārtā paredzēta konceptuālo projektēšanas vadlīniju izstrāde dzelzceļa tiltiem, kā arī risinājumi trokšņu barjerām, dzīvnieku pārejām, pasažieru staciju vizuālajai identitātei, uzbērumiem, ierakumiem un pārvadiem. Bet trešajā kārtā notiks ieinteresēto pušu identificēšana, darba semināru organizēšana ar ieinteresētajām pusēm, lai veicinātu diskusiju, informētu par iespējamajiem risinājumiem un prezentētu iegūtos rezultātus.

"RB Rail" tehniskais direktors un valdes loceklis Marts Nilsens norādīja, ka šis iepirkums ir nozīmīgs solis pretī vienotai pieejai, izstrādājot "Rail Baltica" dzelzceļa līniju - tiltus, trokšņu barjeras, dzīvnieku pārejas, pasažieru stacijas, uzbērumus, ierakumus un pārvadus.

"Tiek sagaidīts, ka šīs izpētes izstrādātāji identificēs, iesaistīs un sadarbosies ar dažādām ieinteresētajām pusēm, lai nodrošinātu labāko, uz labāko praksi un inovācijām balstītu risinājumu izstrādi un palielinās "Rail Baltica" dzelzceļa ilgtspēju. Ne mazāk svarīgs ir mūsu mērķis ņemt vērā nākotnes infrastruktūras lietotāju un sabiedrības vajadzības projektēšanas un dzelzceļa līnijas būvniecības laikā," atzīmēja Nilsens.

Publisko iepirkumu un arhitektūras, ainavu plānošanas un vizuālās identitātes vadlīniju izstrādi līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments un tas tiek organizēts pēc Latvijas publisko iepirkumu likuma.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm.

"Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Kāpēc vērts izvēlēties metāla durvis savam mājoklim?

Kāpēc vērts izvēlēties metāla durvis savam mājoklim?

Šodienas aktīvajā dzīves ritmā metāla durvis ir kļuvušas par neatņemamu ģimenes mājas, dzīvokļa, lauku vai dārza mājas sastāvdaļu. Galvenais iemesls, kāpēc metāla konstrukcijas, tai skaitā metāla durvis, izpelnījušās tik lielu popularitāti, ir to augstā izturība, pateicoties kurai, dzīves telpas kļūst drošākas pret uzlaušanu un garnadžu mēģinājumiem piesavināties vērtīgas mantas. 

Aktuālie piedāvājumi

Parkets, grīdas dēļi un koksnes vecināšana

Parkets, grīdas dēļi un koksnes vecināšana

"Vidrižu Atvari" kopš 1998. gada ražo kvalitatīvu oša un ozolkoka parketu, kā arī ozola grīdas dēļus. Uzņēmums izmanto tikai Latvijā iegūtus, ekoloģiski tīrus izejmateriālus un tehnoloģiskajā procesā neizmanto ķīmiskus palīgmateriālus.

Aktualitātes

Pasniegta Gada balva Rīgas arhitektūrā 2019 (FOTO)

Pasniegta Gada balva Rīgas arhitektūrā 2019 (FOTO)

Pirmdien, 7. oktobrī, Pasaules arhitektūras dienā jau četrpadsmito reizi pasniegta Gada balva Rīgas arhitektūrā. Šogad tā "Par līdzsvaru starp privāto un publisko ārtelpu ekskluzīvā un inovatīvā mājokļu projektā" piešķirta daudzdzīvokļu ēkai Kuģu ielā 28 un tās autoriem.

Uzņēmējs runā

Parkets, grīdas dēļi un koksnes vecināšana

grida

"Vidrižu Atvari" kopš 1998. gada ražo kvalitatīvu oša un ozolkoka parketu, kā arī ozola grīdas dēļus. Uzņēmums izmanto tikai Latvijā iegūtus, ekoloģiski tīrus izejmateriālus un tehnoloģiskajā procesā neizmanto ķīmiskus palīgmateriālus.