Jaunās Liepājas tramvaja līnijas kontakttīklu montāžu plāno pabeigt līdz novembra beigām
Kā informēja SIA "Elsana" darbu vadītājs Armīns Kazia, pašlaik paveiktas divas trešdaļas no kontakttīklu montāžas darbiem.
Jaunās tramvaja līnijas kontakttīklus būvē no moderniem materiāliem, metāla kronšteinu un atsaišu vietā pielietojot sintētiskus materiālus. Savukārt metāla daļas ir īpaši apstrādātas, lai pasargātu tās no korozijas.
"Izmantojam labāko, ko šobrīd jaunās tehnoloģijas var piedāvāt. Liepāja ir pilsēta pie jūras, jārēķinās ar augstu mitruma koeficientu, tādēļ liela uzmanība veltīta, lai mazinātu vides nelabvēlīgo ietekmi uz metāla daļām," skaidroja Kazia.
Vaicāts, vai tas ievērojami nesadārdzina projektu, Kazia uzsver, ka izvēle par labu jaunajām tehnoloģijām ir ekonomiski pamatota. Turpmākos 25 gadus jaunā kontakttīklu līnija varēs kalpot bez lieliem remontdarbiem, un tās uzturēšana ir daudz lētāka, kas ilgtermiņā pilnībā attaisno pašreizējos ieguldījumus.
"Liepājā tramvajiem ir novecojuši pantogrāfi, tādus Eiropā vairs neredzēt," norādīja speciālists. "Jaunās paaudzes pantogrāfi ekspluatācijā ir daudz saudzējošāki kontaktu vadiem, ar mazāku berzi, līdz ar to samazinot nodilumu un ievērojami palielinot to kalpošanas ilgumu. Es ticu, ka ar laiku liepājnieki spēs atjaunot arī savu tramvaja parku."
Jau ziņots, ka līdz gada beigām plānots pabeigs aptuveni 90% no jaunās tramvaja līnijas izbūves projektā paredzētajiem darbiem un, visticamāk, decembrī notiks arī pirmie tramvaja izmēģinājuma braucieni jaunajā līnijā, - iepriekš preses konferencē informēja ģenerāluzņēmēja "Skonto Būve" projektu vadītājs Aldis Rērihs.
Liepājā tiek izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu - posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.
Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". SIA "Skonto Būve", kas uzvarēja atklātā konkursā par būvdarbu veikšanu projektā "Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā", piedāvājusi darbus veikt par 6 403 607 latiem. Līgums ar būvdarbu veicējiem noslēgts marta vidū, bet būvdarbi sākās maijā.
Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".
Ventspils, 12.okt., LETA.
Foto: Pilseta24.lv
2012.gada 12.oktobrī