"JCDecaux Latvija": Jau sen pēc līguma maksājam zemes nomu
Kā ziņots, Rīgā iecerēti grozījumi saistošajos noteikumos par vides reklāmu izvietošanu, kas noteiks, ka komersantiem turpmāk būs jāslēdz līgumi par tās zemes nomu, uz kuras tiks izvietota reklāma.
"Tā kā mēs jau sen pēc līguma maksājam zemes nomu, šie grozījumi mums nekādas izmaiņas neradīs. Domāju, ka šie iecerētie grozījumi vairāk saistīti ar vēlmi sakārtot likumdošanu. Tomēr jebkuras izmaiņas likumdošanā ietekmē uzņēmējus. Esmu pārsteigta, ka šāda norma nav pieņemta jau agrāk," sacīja Brokāne.
Par šādu grozījumu ietekmi attiecībā uz reklāmas tirgu viņa sacīja, ka tirgus šobrīd nav izteikti augošs. Tas nav krītošs, bet nav arī ar lielu pieaugumu. Ne tikai vides reklāmas tirgus, bet arī reklāmas tirgus kopumā. "Ja šis gads būs ar vienādības zīmi pret pagājušo gadu vai ar nelielu plusu, tas jau būs labi," sacīja Brokāne.
Kā ziņots, līdz šim saistošie noteikumi neparedzēja, ka par reklāmas izvietošanu uz konkrētas zemes ar pašvaldību būtu jāslēdz nomas līgums. Būvvaldē apgalvo, ka šīs izmaiņas nepieciešamas, lai turpmāk sniegtu iespējas izvietot reklāmas objektus uz pašvaldībai piederošas zemes ne tikai tīkla reklāmas komersantiem, bet ikvienai personai.
Rīgas pilsētas būvvaldes pārstāve Ilze Žūka aģentūrai LETA klāstīja, ka jaunā kārtība sniegšot jebkuram interesentam iespēju izvietot reklāmu ne tikai uz savas zemes gabala, bet arī uz pašvaldības zemes. "Ja uzņēmējs vēlēsies reklamēt savu pakalpojumu, bet viņam nebūs iespēju izvietot reklāmas pilonu uz savas zemes gabala, bet blakus esošā zemes gabala īpašnieks ir pašvaldība, viņam tiks sniegta iespēja slēgt nomas līgumu atbilstoši 2007.gada Ministru kabineta (MK) noteikumiem un izvietot savu reklāmas stendu vai pilonu," sacīja Žūka.
Jautāta, kādi būs nomas līgumu slēgšanas kritēriji, Žūka norādīja, ka pašvaldība izvērtēs nepieciešamību nodot zemi nomā privātpersonai saskaņā ar iepriekšminētajos MK noteikumos noteikto kārtību. Šie noteikumi paredz arī zemes nomas maksas noteikšanas kārtību. Būvvaldē plašāk nekomentēja, kā tieši tiks izraudzīts pretendents, ja uz konkrēto teritoriju pieteiksies vairāki komersanti jeb personas.
Tāpat ar grozījumiem tiks svītrota norma, kas noteica, ka jaunu tīkla reklāmu ar piesaisti zemei izvietošana un ekspluatācija uz pašvaldības zemes ir pieļaujama tikai būvvaldes rīkotā konkursa kārtībā uz konkursā izsludinātajām vietām. Žūka apgalvoja, ka, atceļot nepieciešamību rīkot konkursu, pašvaldība vienkāršo procedūru reklāmas objektu saskaņošanai.
"Iepriekš spēkā esošās normas par konkursa nepieciešamību būtība un mērķis bija konkursa kārtībā noteikt vizuālo dizainu pašiem tīkla reklāmas objektiem, taču patlaban, atvieglojot procedūru, tiek mazināts administratīvais slogs uzņēmējiem, jo, skaņojot reklāmas objektu būvniecības dokumentāciju, tiek vērtēts arī reklāmas objekta vizuālais risinājums," plānotās izmaiņas komentēja Žūka.
Grozījumi vēl jāpieņem Rīgas domes sēdē.
LETA
Foto: Krists Spruksts/LETA