Jelgavā apspriedīs iecerētā Ziemeļu tilta pār Lielupi un Driksu ietekmi uz vidi
Rīga, 10.apr., LETA. Šovakar plkst.18 Jelgavā norisināsies iespējamā Ziemeļu tilta pār Lielupi un Driksu ietekmes uz vidi novērtējuma ziņojuma sabiedriskās apspriešanas sanāksme, aģentūra LETA uzzināja pilsētas pašvaldībā.
Ziņojumu sagatavojusi SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment". Dokumentā norādīts, ka jaunais pārvads plānots, šķērsojot vai skarot 12 nekustamo īpašumu teritorijas. Tilta pār Lielupi un Driksas upi un pieeju izbūves kopgarums ir apmēram 1376 metri. Daļu no tilta posma - aptuveni 730 metrus - plānots realizēt, šķērsojot dabas liegumu "Lielupes palienes pļavas", kas ietverts Eiropas nozīmes īpaši aizsargājamo dabas teritoriju tīklā "Natura 2000".
Ziņojuma autori uzsver, ka plānotais pārvads, kā arī neizbūvētais Atmodas ielas posms, ir nozīmīgi Jelgavas maģistrālā ielu tīkla fragmenti, kuru būvniecības nepieciešamība tika identificēta jau 1959.gadā, iekļaujot šāda transporta koridora izbūves plānu Jelgavas ģenerālplānā.
Pēc 1959.gada izstrādātajos teritorijas attīstības plānošanas dokumentos, tajā skaitā, aktuālajā Jelgavas pilsētas ilgtermiņa attīstības stratēģijā, attīstības programmā, kā arī teritorijas plānojumā, paredzētās darbības teritorija konsekventi tiek identificēta kā teritorija transporta infrastruktūras attīstībai, saglabājot trases koridoru brīvu no cita veida apbūves, tādēļ šajā vietā plānotais transporta koridors ir izbūvējams, neveicot pārkārtojumus esošās dzīvojamās, publiskās vai rūpnieciskās apbūves struktūrā.
Pārvada izbūves mērķis - atrisināt vairākas Jelgavas satiksmes organizācijas problēmas un radīt priekšnosacījumus uzņēmējdarbības tālākai attīstībai. Tā, izbūvējot tiltu, plānots noslēgt apvedceļu loku, savienojot Dobeles šoseju ar Kalnciema ceļu.
Tāpat pašvaldība vēlas novirzīt tranzīta plūsmu no pilsētas centra uz mazāk apdzīvotiem rajoniem, tādējādi samazinot sastrēgumus, trokšņu līmeņa pārsniegumus pilsētas centrā un radot priekšnoteikumu ceļu satiksmes negadījumu samazināšanai. Solīta arī veloceļu tālākās attīstības iespējas.
Iepriekš jau tikuši izstrādāti tīkla skiču varianti, tāpat veikts ietekmes uz vidi novērtējums. Aģentūras LETA arhīvs liecina, ka pilsētā notikušas arī diskusijas par pārvada ietekmi uz vidi.
Jaunā ietekmes uz vidi ziņojuma apspriešanas sanāksme notiks šodien Zemgales reģiona kompetenču attīstības centrā.