abc.lv skaitļos

Lietotāji online76
Aktīvie uzņēmumi25218
Nozares raksti1282
Ekspertu atbildes3041
Jelgavā atklās rekonstruēto Jāņa Čakstes bulvāri un jauno gājēju tiltu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Jelgavā atklās rekonstruēto Jāņa Čakstes bulvāri un jauno gājēju tiltu

Jelgavā atklās rekonstruēto Jāņa Čakstes bulvāri un jauno gājēju tiltu
Jelgavā Valsts svētku nedēļā, 15.novembrī plkst.16.00, notiks rekonstruētā Jāņa Čakstes bulvāra un jaunā gājēju tilta svinīga atklāšana. Jelgavas pilsētā gar Driksas upi ir izbūvēta divu līmeņu promenāde, skatu laukumi un Baltijas valstīs unikāls gājēju tilts, kam Jelgavas iedzīvotāji ir devuši pilsētas vēsturiskā nosaukuma - Mītava - vārdu.

Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcija posmā no Raiņa ielas līdz Lielajai ielai, jaunā Mītavas tilta, Pasta salas tilta rekonstrukcija un pontona tilta izbūve zem Driksas tilta ir pēdējo gadu lielākais būvdarbu līgums pilsētas infrastruktūras uzlabošanā.

Jāņa Čakstes bulvārī ir rekonstruēta ielas brauktuve un ietves, gar brauktuves malām izbūvētas autostāvvietas īslaicīgai automašīnu novietošanai, gājēju pārejas un promenāde ar veloceliņu gar Driksas upi, izbūvēti krasta nostiprinājumi un gājēju atpūtas zona. Zem Driksas tilta ir izbūvēts pontona tilts un pāri kanālam ir rekonstruēts tilts uz Pasta salu. Objektā ir rekonstruēts ielu apgaismojums, atjaunoti apstādījumi un veikti citi labiekārtošanas darbi.

Uz Pasta salu pāri Driksas upei ir izbūvēts jauns gājēju vanšu tilts, kuram nosaukumu ar savu balsojumu portālā Jelgava.lv ir devuši pilsētas iedzīvotāji. Tērauda tilts ir iekārts vantīs un izliekts divās asīs, kas ir tehniski sarežģīta konstrukcija.

Tilta laiduma garums ir 152 metri, tilta garums ar betonēto pagarinājumu pilsētas pusē - 199,6 metri. Tilta platums ir 3,5 metri, tam ir 28 vantis, divi 22 un 24 metrus augsti piloni. Tiltu veido 3850 tērauda elementi un laiduma konstrukcija izgatavota no septiņiem 19 - 24 metrus gariem blokiem.

Veikto būvdarbu kopējās izmaksas ir 6 472 755 lati. Mītavas tilta būvniecībai bija nepieciešami 800 000 latu, Pasta salas tilta rekonstrukcijai - 217 000 latu, pontona tilta izbūve izmaksāja 45 577 latus.

Būvprojekta "Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcija, Jelgavā" autors ir SIA "3C". Būvprojekta arhitektūras daļu izstrādāja SIA "Arhitektu kompānija "Ivara Šļivkas birojs", bet tiltu daļu - SIA "Projekts 3".

Ģenerāluzņēmējs SIA "Tilts" nodrošināja būvdarbu vadību, kā arī veica promenādes betonēšanas un izbūves darbus, visu tiltu izbūves un teritorijas labiekārtošanas darbus.
Rekonstrukcijas darbu būvuzraudzību veica AS "Ceļu inženieri", bet autoruzraudzību - projekta autori. No pašvaldības puses būvniecības procesu vadīja aģentūra "Pilsētsaimniecība".

Jāņa Čakstes bulvāra rekonstrukcija posmā no Raiņa ielas līdz Lielajai ielai, kas ir projekta "Ielu infrastruktūras attīstība un Driksas upes krastmalas sakārtošana" daļa.
Projektu realizācijas laiks ir trīs gadi (2011.- 2013.) Projekta kopējās plānotās izmaksas ir 16 207 982 lati (ar PVN).

Projekta mērķis ir izveidot mūsdienīgu un kvalitatīvu apakšzemes un virszemes infrastruktūru Jelgavas pilsētas centrā, rekonstruējot trīs centra daļas ielas un labiekārtojot Driksas upes krastmalu, līdz ar to nodrošinot pilsētas centra kvalitatīvu sasniedzamību un efektīvu transporta plūsmas caurlaidību un veidojot pievilcīgu dzīves vidi. Projekts notiek paralēli ar Kohēzijas fonda līdzfinansēto projektu "Ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu attīstība Jelgavā, II kārta".

Informācija sagatavoja Jelgavas pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību pārvaldes pārstāvis
Foto: Pilseta24.lv

2012.gada 9.novembrī

Banner 280x280 Banner 280x280

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

VNĪ uzsāks vēsturiskā “Saktas” nama uzraksta atjaunošanas darbus

VNĪ uzsāks vēsturiskā “Saktas” nama uzraksta atjaunošanas darbus

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNI) noslēgusi cenu aptauju par “Saktas” nama izkārtnes joslas un uzrakstu atjaunošanas darbiem. Šī projekta ietvaros divu telpisko neona uzrakstu “Sakta” projektēšanas un uzstādīšanas darbus vēsturiskajā fontā un lielumā veiks SIA “Eltex”, atklāj VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.