Jelgavā notiks sabiedriskās apspriešanas sanāksme Ziemeļu tilta iecerei
Sanāksme ir saistīta ar Vides pārraudzības valsts biroja (VPVB) lēmumu par ietekmes uz vidi novērtējuma (IVN) procedūras piemērošanu.
Pašvaldības iecerētās transporta pārvada izbūves mērķis ir atrisināt vairākas Jelgavas pilsētas satiksmes organizācijas problēmas un radīt priekšnosacījumus uzņēmējdarbības tālākai attīstībai, tostarp tiktu īstenota transporta tīkla infrastruktūras izveide industriālo teritoriju attīstībai pilsētas ziemeļrietumu daļā, lidlaukam pieguļošajās teritorijās, pilsētas apvedceļa loku noslēgšana, savienojot Dobeles šoseju ar Kalnciema ceļu, tranzīta plūsmu novirzīšana no pilsētas centra uz mazāk apdzīvotiem rajoniem, tādējādi samazinot sastrēgumus, trokšņu līmeņa pārsniegumus pilsētas centrā un radot priekšnoteikumus ceļu satiksmes negadījumu samazināšanai, kā arī tās būtu veloceliņu tīkla tālākas attīstības iespējas.
Kā ziņots, 24.novembrī partijas "Vienotība" Jelgavas atvērtajā birojā notika diskusija par Jelgavas jaunā tilta nepieciešamību, kurā klātesošie pārrunāja dažādus riskus un iespējamās problēmas saistībā ar tā dēvētā Ziemeļu tilta būvniecību, aģentūra LETA uzzināja diskusijā.
Diskusijā apkopotos jautājumus bija paredzēts gan iesniegt projektētājiem rakstveidā, gan uzdot sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmē.
Oktobrī VPVB ir pieņēmis lēmumu par IVN procedūras piemērošanu transporta pārvada - tā dēvētā Ziemeļu tilta - izbūvei pār Lielupi un Driksas upi Jelgavas pilsētas teritorijā, nodrošinot sākotnējās sabiedriskās apspriešanas sanāksmi.
Paredzētās darbības ierosinātājs ir Jelgavas pilsētas pašvaldība, un tilta būvniecība paredzēta pār Lielupi un Driksas upi. Tilts paredzēts autotransporta satiksmei, pa kuru atļauta arī gājēju pārvietošanās, kā arī velosipēdu kustība.
Plānotā tilta trases sākums ir Lapskalna un Atmodas ielas krustojums, bet trases beigas - Kalnciema ceļa (P99) un Loka maģistrāles krustojums. Paredzamais būvdarbu ilgums - divi gadi.
Tilta pār Lielupi un Driksas upi un pieeju izbūves kopgarums ir 1376 metri. Daļu no tilta posma - aptuveni 730 metru garumā - plānots īstenot dabas liegumā "Lielupes palienes pļavas", kas ietverts Eiropas īpaši aizsargājamo teritoriju tīklā "NATURA 2000". Kopumā tilta būvniecībai ir izstrādāti četri skiču varianti.
Paredzētā darbība plānota, šķērsojot vai skarot divpadsmit nekustamo īpašumu teritorijas, kas atrodas Jelgavas pilsētas teritorijā, starp kurām ir nekustamie īpašumi Uzvaras ielā 69, Loka maģistrālē 51, īpašums "Lielupes tauvas josla", īpašums Strautu ceļā 1, īpašumi "Driksa" un "Lielupe", nekustamie īpašumi Uzvaras ielā, Lapskalna ielā, tostarp Lapskalna ielā 22, kā arī īpašumi Pils salā.
LETA
Foto: Atomic Taco/Flickr.com