Juglas ielas rotācijas apļa bojājumus būvnieks skaidro ar neveiksmīgu projektu
Projektā paredzētais rotācijas apļa rādiuss ir pārāk mazs, skaidroja Noriņa, tāpēc smagais autotransports, iebraucot un izbraucot no tā, spiests braukt pa apmalēm vai stingri tām piespiežoties. Apļa mazā rādiusa dēļ smagais autotransports inerces šķērsvirziena spēka ietekmē savukārt atstāj graujošu ietekmi uz asfaltbetona segumu.
"Šo iemeslu dēļ ir salauztas betona apmales un tām piegulošais ietves segums, bojāts asfaltbetona segums," sacīja Noriņa.
Būvkompānija uzskata, ka, nemainot projekta parametrus, ar šādām problēmām Juglas ielas rotācijas aplī būs jāsastopas pastāvīgi. Iespējamais risinājums - apļa pārbūve ar lielāku ieejas un izejas rādiusu, betona apmaļu nomaiņa pret granīta apmalēm, bruģējuma izveide apļa iekšpusē, asfalta AC 11 lietošana dilumkārtai, informēja Noriņa.
"Garantijas ietvaros "Binders" par saviem līdzekļiem apņemas salabot ekspluatācijas laikā radušās plaisas savienojumos starp asfalta joslām, taču bez papildu izvērtējuma vai ekspertīzes neuzņemsies atbildību par pārējiem konstatētajiem defektiem. "Binders" aicina beidzot sākt vērtēt kompleksi rotācijas apļu projektu un inženiertehnisko risinājumu kvalitāti, kā arī projektā paredzēto būvmateriālu īpašību atbilstību konkrētajam risinājumam," uzsvēra Noriņa.
"Binders" atbilstoši līgumam ar objekta pasūtītāju Rīgas domes Satiksmes departamentu 2009.gadā sāka Juglas ielas pagarinājuma būvniecību no Lubānas līdz Biķernieku ielai. Jaunā Juglas ielas posma krustojuma vietā ar Biķernieku ielu atbilstoši projektam tika izbūvēts rotācijas aplis, ko satiksmei atklāja 2010.gada jūnijā.
Objekta izbūves atbilstību projektam apliecina akts par objekta pieņemšanu ekspluatācijā, ko ar parakstu apliecinājis gan objekta būvuzraugs, gan būvprojekta autors, norādīja Noriņa.
Pie Juglas ielas rotācijas apļa šodien tikās Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Vadims Baraņņiks (SC), Satiksmes departamenta vadība un būvnieku pārstāvji no SIA "Binders", lai noskaidrotu, kāpēc tur ir sabojājies asfalta segums, lai arī remontdarbi notikuši pavisam nesen.
Pašvaldība ir saņēmusi iedzīvotāju sūdzības, ka pirms diviem gadiem ekspluatācijā nodotajā rotācijas aplī ir slikts braucamās daļas stāvoklis. Ievērojumus seguma bojājumus konstatējuši arī Rīgas domes Satiksmes departamenta speciālisti.
Baraņņiks uzsvēra, ka šādi gadījumi vairs nedrīkst atkārtoties un būvniecības firmai tiek dots ļoti konkrēts laiks rotācijas apļa defektu novēršanai - līdz maijam.
Labošanas darbi tiks sākti, tiklīdz nokusīs sniegs. Tiks veikta arī ekspertīze, lai noskaidrotu patiesos ceļu defektu iemeslus, un pēc tam pašvaldība spriedīs par tālāko rīcību.
Rotācijas apļa būvniecība tika pabeigta 2010.gada rudenī, tā projektēšanu veica pilnsabiedrība "Legzdiņš un BRD". Objektam līdz šī gada beigām ir noteikta būvniecības garantija, kas paredz remontdarbus veikt par būvnieku līdzekļiem.
Rīga, 4.marts, NOZARE.LV.
Foto: Pilseta24.lv
Publicēts: 04.03.2013