CSDD kampaņa "Dusmīgs, toties dzīvs!"
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) jaunā dzērājšoferiem adresētā kampaņa "Dusmīgs, toties dzīvs!" būs aicinājums ar izpratni izturēties pret ceļu satiksmes noteikumiem un padomāt par sekām, nevis biedēt, šodien, atklājot kampaņu, sacīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Viņš norādīja, ka šogad ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušo skaits un reibumā bojā gājušo skaits ir palielinājies. Turklāt pēdējā laikā manāma tendence pie stūres reibumā sēsties jauniešiem, paņemot līdzi arī ceļabiedrus, un jaunā CSDD kampaņa mudinās līdzcilvēkus šādas situācijas nepieļaut.
CSDD valdes priekšsēdētājs Andris Lukstiņš pastāstīja, ka šī gada kampaņas "Dusmīgs, toties dzīvs!" galvenā mērķauditorija ir jaunieši, jo tieši viņi ir tie, ar kuriem šie traģiskie negadījumi notiek. "Tie nav braucēji, kas tikko ieguvuši tiesības. Tie ir jauni cilvēki ar apmēram piecu gadu stāžu, nereti bez darba un izglītības, un mašīna viņiem ir vienīgā pašapliecināšanās draugu vai mīļotā cilvēka acīs," traģisko negadījumu izraisītāju portretējumu sniedza Lukstiņš, piebilstot, ka alkohola reibumu vienmēr papildina arī pārsniegts ātrums.
Lukstiņš uzsvēra, kaut arī pēdējos desmit gados mazinājies to avāriju skaits, kurās vadītājs bijis reibumā, kopumā šādu negadījumu statistika saglabā negatīvas tendences. Šogad notikuši deviņi negadījumi ar bojāgājušajiem, kuros iesaistīti dzērājšoferi, taču ir vēl vairāki negadījumi, kur vēl joprojām notiek izmeklēšana. Pagājušogad šādi negadījumi bija pieci.
Arīdzan Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Artis Velšs norādīja, ka, lai arī pašu dzērājšoferu skaits ir kļuvis mazāks, dzērumā izraisītajās avārijās bojā gājušo skaits ir palielinājies.
Viņš uzsvēra, ka policija arī šogad Jāņos - no 21.jūnija līdz 25.jūnijam - strādās pastiprinātā režīmā. "Būsim mobili un mainīsim atrašanās vietas. Iespējams, tas ir vienīgais veids, kā varam apturēt dzērājšoferus," norādīja Velšs. Viņš piebilda, ka draugu iesaiste iereibušo atturēšanā no braukšanas būs ļoti efektīvs veids, kā izglābt draugam dzīvību.
Līdzās policijas reidiem kampaņas laikā transportlīdzekļu vadītāji un citi satiksmes dalībnieki tiks uzrunāti ar video un audio klipiem, kā arī ar atraktīvām instalācijām pilsētvidē, "Statoil" degvielas uzpildes stacijā un pie tirdzniecības centriem "Alfa" un "Spice", kas demonstrēs veidus, kā bloķēt potenciālā dzērājšofera auto. Savukārt CSDD lapā portālā "Draugiem.lv" būs pieejama īpaša aplikācija, ar kuras palīdzību virtuālā veidā iespējams draugu atturēt no braukšanas reibumā un savlaicīgi viņam / viņai nodot ziņu, kāda būs rīcība, ja Līgo vakarā vai Jāņu rītā tomēr sadomās sēsties pie stūres reibumā.
Kampaņu pret braukšanu reibumā organizē CSDD, Satiksmes ministrija un Valsts policija, atbalsta - SIA "Statoil Fuel & Retail Latvia", apdrošināšanas sabiedrība "Ergo" un dzērienu ražotājs "Aldaris". Kampaņa tiek finansēta no OCTA līdzekļiem.
Kā aģentūrai LETA pastāstīja Lukstiņš, kampaņas kopējās izmaksas ir 54 000 eiro.
Rīga, 11.jūn., LETA.
Foto:Stock.XCHING