abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25220
Nozares raksti1299
Ekspertu atbildes3041
Kāpēc atšķiras rēķini par karsto ūdeni un kā tos samazināt? : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Kāpēc atšķiras rēķini par karsto ūdeni un kā tos samazināt?

Kāpēc atšķiras rēķini par karsto ūdeni un kā tos samazināt?

Karstais laiks dara savu, ūdens patēriņš pieaug, saņemot rēķinus par patērēto karsto ūdeni dažādās mājās, rēķini atšķiras, līdz ar to aktualizējas jautājums – kāpēc mājām rēķini par patērēto ūdeni atšķiras un vai Rīgā ir dažādi tarifi siltumenerģijai?

Kopš 2017. gada aprīļa līdz pat šī gada 1. augustam visā Rīgā ir viens nemainīgi zems siltumenerģijas tarifs, ko AS "Rīgas siltums" piemēro norēķiniem par piegādāto siltumenerģiju, 44,39 EUR megavatstundā bez PVN. Siltumenerģijas cena noteikta, pamatojoties uz akciju sabiedrības "Latvijas Gāze" 2017. gada 10. aprīlī publicēto paziņojumu Latvijas Republikas oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis".

AS "Rīgas siltums" komercdirektore Tatjana Kuļešova skaidro: Siltumenerģija tiek piegādāta līdz ievadam mājas siltumezglā, kur atrodas siltumenerģijas skaitītājs, un uzskaita mājā kopā patērēto siltumenerģiju megavatstundās. Balstoties uz skaitītāja rādītajiem, izraksta vienu kopēju rēķinu par mājā kopā patērēto siltumenerģiju, sareizinot patērētās megavatstundas ar apstiprināto tarifu par vienu megavatstundu.

Tālāk ēkas pārvaldnieks/īpašnieks, pielietojot noteiktu metodiku, veic aprēķinus – cik ir jāmaksā par apkuri, ūdens cirkulāciju un ūdens uzsildīšanu.

Banner 280x280

Mājā ieplūstošā siltumenerģija tiek izmantota šādiem pakalpojumiem: apkurei, kas vasarā nav, karstā ūdens uzsildīšanai un karstā ūdens cirkulācijai (ja mājā ir izbūvēta cirkulācijas līnija).

Maksu par karsto ūdeni var ietekmēt virkne dažādu nosacījumu:

1. Iedzīvotāju paradumi – dzīves un darba režīms, sadzīves un higiēnas prasības;

2. Neprecīzi dzīvokļa karstā ūdens skaitītāja rādījumi – karstā ūdens neuzskaitīta lietošana, iespējams, ietekmējot karstā ūdens skaitītāju darbību;

3. Ēkas karstā ūdens apgādes sistēmas tehniskais stāvoklis;

4. Santehnisko iekārtu stāvoklis dzīvokļos;

5. Individuālajā siltummezglā ieregulētais karstā ūdens temperatūru un cirkulācijas režīms. Piemēram, jo augstāka tiek turēta karstā ūdens temperatūra, jo dārgāk būs jāmaksā par viena kubikmetra uzsildīšanu.

6. Ēkas īpašnieka (pārvaldnieka) pielietotā metodika – "Kārtība, kādā nosaka, aprēķina un uzskaita katra dzīvojamās mājas īpašnieka maksājamo daļu par dzīvojamās mājas uzturēšanai nepieciešamajiem pakalpojumiem."

Svarīgi atcerēties – katrā mājā maksa par karsto ūdeni var atšķirties iepriekš norādīto nosacījumu ietekmē. Savukārt iedzīvotājiem par neskaidrībām rēķinā būtu jāsazinās ar ēkas apsaimniekotāju, kas ir kompetents izskaidrot nosacījumus, kāpēc maksājam vairāk vai mazāk.

Par mājā kopā patērēto siltumenerģiju var iepazīties www.rs.lv sadaļā Iedzīvotājiem – "Patēriņa salīdzinājums".

Jauna sistēma efektīvai karstā ūdens uzskaitei un datu pārraidei. Lai efektīvi uzskaitītu ikdienā mājā katrā dzīvoklī saņemtos pakalpojumus, izstrādāts rīdziniekiem izdevīgs produkts – automātiska mērierīču nolasīšanas sistēma (AMN).

Tā ir sistēma, kas automātiski nolasa patēriņa datus karstajam ūdenim, kā arī no siltuma maksas sadalītājiem (alokatoriem), un elektroenerģijas skaitītājiem, lai sagatavotu precīzus rēķinus.

Šīs sistēmas lielākais ieguvums – tiek izslēgtas karstā ūdens un citu datu rādījumu nolasīšanas kļūdas, tādējādi vairs neveidojas konflikti par ikmēneša pārtēriņiem vai zudumiem, jo novērsta iespēja ietekmēt skaitītāju rādījumus.

Svarīgi, ka klienti jebkurā laikā var saņemt kontroles nolasījumus un papildu informāciju.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Sasniedz vairāk kopā ar Onninen e-veikalu!

Sasniedz vairāk kopā ar Onninen e-veikalu!

Onninen piedāvā klientiem aizvien jaunākus risinājumus, kā padarīt viņu uzņēmējdarbību efektīvāku. Viens no šādiem risinājumiem ir Onninen e-veikals, kur ir pieejamas dažādas noderīgas funkcijas, kas ne tikai atvieglos iepirkšanās procesu, bet arī būs noderīgas ikdienā, veidojot projekta tāmes, sniedzot atskaites par padarītajiem darbiem vai meklējot konkrētas produktu grupas, kuras klients jau kādreiz ir sūtījis. 

Aktualitātes

Vairāk nekā 80 iedzīvotāji klātienē tikušies ar Vidzemes EnergoGidu

Vairāk nekā 80 iedzīvotāji klātienē tikušies ar Vidzemes EnergoGidu

Kopš šī gada aprīļa Vidzemes EnergoGids ir devies uz 5 dažādām vietām, lai klātienēs sarunās tiktos ar vairāk nekā 80 iedzīvotājiem. Līdz šim sarunas ar interesentiem par daudzdzīvokļu ēku atjaunošanu notikušas Madonas novada Mārcienā, Limbažu novada Puikulē, kā arī Cēsīs, Gulbenē un Varakļānos. Šajās vietās ar Vidzemes plānošanas reģiona īstenotā projekta “RenoWave” atbalstu sešām daudzdzīvokļu ēkām tika sagatavoti energoauditi.

Izstāsti Latvijai