Kāpēc izmantot personāla atlases kompānijas pakalpojumus būvniecības speciālistu un vadītāju piesaistei?
Iespējams, jūs esat izmantojuši personāla atlases kompāniju pakalpojumus, lai atrastu labākos būvniecības nozares speciālistus un vadītājus, bet iespējams, ka jūs to darāt paši saviem spēkiem, jo uzskatāt, ka tikai jūs pats/-ti vislabāk zināt, kāds speciālists vai vadītājs jums ir nepieciešams un jums ir stingra pārliecība, ka ārējie partneri (atlases kompānijas) neko nesaprot no būvniecības nozares un noteikti nespēs jums palīdzēt. Mēģināšu ar dažiem argumentiem jūs pārliecināt par pretējo.
Kāpēc izmantot personāla atlases uzņēmuma pakalpojumu?
1. Laiks un atbildība par rezultātu
Lai veiktu kvalitatīvu personāla atlasi, piemēram, uz būvniecības projekta vadītāja amatu, jums būs nepieciešamas vismaz 3 nedēļas intensīva darba. Šajā laikā jums vajadzēs veikt tirgus izpēti, sagatavot sludinājumu un ievietot to visos sociālajos tīklos, darba sludinājumu portālos, atsijāt simtiem nederīgos, neatbilstošos pieteikumus, aicināt uz interviju daļēji atbilstošus kandidātus, tikties ar desmitiem kandidātu, ievākt atsauksmes un sniegt atgriezenisko saiti visiem kandidātiem. Bet visas šīs svarīgās aktivitātes var paveikt pieredzējuši atlases speciālisti, un jūs savu darba laiku varat veltīt kam citam, svarīgākam. Kā arī, ja atbildīga personāla atlases kompānija uzsāks atlases projektu, tad tā noteikti uzņemsies atbildību par rezultāta nodrošināšanu.
2. Garantija
Jūs pats/-i vai jūsu personāla atlases speciālists veic kandidātu atlasi, un darbinieks sāk strādāt, bet 3 mēnešu laikā jūs saprotat, ka esat kļūdījies un darbinieks/-ce neparāda tādu sniegumu, kāds ir nepieciešams, vai arī viņš/-a nespēj iejusties jūsu uzņēmumā un darbu uzsaka, tad viss atlases process ir jāsāk no jauna. Bet, ja jums ir partneris – profesionāla, atbildīga atlases kompānija –, tad tā noteikti sniegs garantiju, un tas nozīmē, ka veiks atkārtotu atlasi bez maksas.
3. Profesionāla atbilstošu kandidātu uzrunāšana
Ļoti viegli un ērti ir izvietot sludinājumu kādā no vakanču sludinājumu portāliem, bet nav nekādas garantijas, ka labākie kandidāti uz to atsauksies, it īpaši, ja jūsu uzņēmums nav tirgus līderis un arī jūsu piedāvātais atalgojums nav ļoti augsts. Viens no svarīgākajiem atlases posmiem ir kandidātu uzrunāšana. Ne visas personāla atlases kompānijas to dara. Tāpēc svarīgi ir izvēlēties tādu sadarbības partneri, kurš bez sludinājuma izvietošanas noteikti veiks arī kandidātu mērķtiecīgu uzrunāšanu. Aicinās, motivēs un ieinteresēs kandidātus izpētīt vakanci un piedalīties šī amata konkursā. Šim mērķim tiks izmatotas jau gadiem veidotās iekšējās datubāzes un tiks profesionāli uzrunāti kandidāti, izmantojot visus iespējamos resursus.
4. Papildus resursi (datubāzes) kandidātu piesaistei
Personāla atlases kompānijām, kuras ilgstoši darbojas tirgū, noteikti būs arī sava lojālu kandidātu datubāze, un tām ir savs draugu loks, kuriem nosūtīt informāciju par aktuālo vakanci un pajautāt, varbūt ir zināms kāds izcils projektu vadītājs, būvdarbu vadītājs, tāmētājs.
5. Izpratne par konkrēto nozari
Latvijas tirgus ir mazs, un ir tikai dažas personāla atlases kompānijas, kuras specializējas kādā noteiktā nozarē. Tās, kuras specializējas konkrētā nozarē, piemēram, medicīna, kuģu apkalpes, aviācija, informācijas tehnoloģijas, noteikti apzinās un arī izmanto savas priekšrocības, lai veiktu kvalitatīvu kandidātu piesaisti un spētu nodrošināt ātrāku rezultātu. Tāpēc ir vērts kā savu sadarbības partneri izvēlēties tādu atlases kompāniju, kura izprot jūsu nozares specifiku un ir veikusi līdzvērtīgus atlases projektus.
6. Atgriezeniskās saites nodrošināšana visiem kandidātiem
Ļoti bieži nākas dzirdēt no kandidātiem, ka darba devēji neatbild uz iesūtītajiem pieteikumiem, kā arī kandidāts, kurš bijis uz interviju, bet tālāk no konkursa tiek izslēgts, informāciju no darba devēja nesaņem. Atbildīga personāla atlases kompānija noteikti sniegs atbildes pilnīgi viesiem kandidātiem, tādējādi darba devēja tēls necietīs.
7. Kandidātu padziļināta novērtēšana un detalizētu atsauksmju ievākšana
Ļoti daudzi darba devēji grēko ar atlases procesa noslēdzošo etapu – kandidātu testēšanu un atsauksmju ievākšanu. Visbiežāk tas ir tāpēc, ka nav pieredzes ar šādu pieeju, nav laika, kandidāts jau ir "nošarmējis" darba devēju, kā arī uzņēmumam nav pieejami atbilstoši testi kandidātu testēšanai. Profesionālu personāla atlases kompāniju "arsenālā" vienmēr būs kvalitatīvi testi, metodika un laiks, lai profesionāli ievāktu detalizētas atsauksmes par kandidāta iepriekšējo pieredzi.
8. Pozitīvas atsauksmes
Mēs ievācam detalizētas atsauksmes par potenciālo darbinieku, tieši tāpat par potenciālo sadarbības partneri, personāla atlases kompāniju ir jāievāc rūpīgas atsauksmes.
_____________________________________________________________________
Autors: IGK_tumsiZils
Kāpēc izvēlēties IG Konsultācijas kā sadarbības partneri būvniecības nozares speciālistu un vadītāju atlasei?
"IG Konsultācijas" www.igkonsultacijas.lv būvniecības nozares speciālistu un vadītāju atlasi veic jau kopš 2010. gada. Šajā laikā esam realizējuši vairākus simtus atlases un novērtēšanas projektu, lai atlasītu labākos kandidātus uz tādiem amatiem kā būvniecības projektu vadītājs, būvdarbu vadītājs, tāmēšanas inženieris, BIM projektu vadītājs, tehniskais direktors, projektētājs, montāžas darbu vadītājs, ceļu būvniecības projektu vadītājs u.c.
Mūsu galvenais uzdevums – palīdzēt uzņēmumam atrast vispiemērotāko risinājumu personāla piesaistes un novērtēšanas jomā. Pielāgojoties un izprotot attiecīgā uzņēmuma specifiku, ātri un efektīvi nodrošināsim uzņēmumu ar vislabāko vadītāju un augsta līmeņa speciālistu.
Mūsu rīcībā ir viena no lielākajām būvniecības speciālistu un vadītāju datubāzēm Latvijā. Tā veidojusies no daudzajiem personāla atlases projektiem, kas veikti, piesaistot un atlasot šīs nozares vadītājus un speciālistus.
Autors: BCV_Logo
Lai palielinātu būvniecības speciālistu datubāzi, esam izveidojuši modernu un ērti lietojamu darba sludinājumu platformu tikai būvniecības un nekustamo īpašuma nozares vakancēm – www.buildcv.lv.
Šī platforma dod iespēju darba devējiem ievietot savas aktuālās vakances, bet būvniecības nozares speciālistiem – atrast vienā specializētā vietnē vakances, kas ir no viņu interesējošās nozares. Savukārt mēs kā atlases speciālisti varam ātrāk piesaistīt atbilstošus vadītājus un speciālistus darba devēju interesēs.
99% veikto personāla atlases projektu ir rezultatīvi, un ilgtermiņā mūsu klientu labā strādā labākie Latvijas būvniecības nozares vadītāji un speciālisti.
85% atlasīto un darbā pieņemto vadītāju un speciālistu mūsu klientu uzņēmumos strādā ilgāk par 3 gadiem.
Mums piemīt spēja sajust klienta vēlmes – kāds cilvēks un vadītājs katram konkrētam uzņēmumam ir nepieciešams. Savā darbā lietojam ne tikai zināšanas un pieredzi, bet arī intuīciju.
Mūsu darba pamatā ir augsta biznesa ētika, jo nekad nepārvilinām mūsu atlasīto un darbā pieņemto vadītāju vai speciālistu uz citu mūsu klienta uzņēmumu, kā arī sadarbības laikā nepārvilinam jūsu darbiniekus uz citu mūsu klienta uzņēmumu.
Pilnīgi visiem atlases projektiem sniedzam 3–5 mēnešu garantiju (atkārtotu bezmaksas atlasi) mūsu atlasītajiem kandidātiem. Iekļautā garantija sniedz papildus apliecinājumu tam, ka mūsu sniegtais pakalpojums ir kvalitatīvs.
Esam atbildīgi par paveikto un 3 mēnešu laikā sazināmies ar jauno darbinieku un darba devēju, lai novērtētu abu pušu apmierinātību.
Mūsu klienti ir ļoti apmierināti par sadarbību un augsti novērtē mūsu profesionalitāti.
Ilze Sila, SIA "RERE GRUPA" administrācijas direktore:
"Mūsu galvenais kritērijs personāla atlases kompānijas izvēlē ir profesionāla attieksme, operatīva rīcība un ieinteresētība. "IG Konsultācijas" spēj to visu nodrošināt, par ko pārliecinājāmies sadarbības laikā. Uzņēmuma personāla atlases speciālisti palīdzēja "RE&RE" piesaistīt kompetentus tāmētājus, projektu vadītājus, būvdarbu vadītājus un administratīvos darbiniekus. Otrs – ne mazāk svarīgs – iemesls veiksmīgai sadarbībai ir iedziļināšanas mūsu nozares un uzņēmuma specifikā. Pārzinot attiecīgo nozari un, kas vēl svarīgāk attiecīgā uzņēmuma kultūru un īpatnības, darbinieku meklēšana ir daudz veiksmīgāka un rezultatīvāka".
Personāla atlase šajos mainīgajos biznesa apstākļos ir izaicinājums, bet mūs tas nebiedē!
Armands Veikšāns
Valdes loceklis / Klientu attiecību vadītājs
armands.veiksans@igkonsultacijas.lv
Tālr. 20102050