Kapitālieguldījumi pērn veikti 826,6 kilometros Latvijas valsts autoceļu
Rīga, 25.febr., LETA. Kapitālieguldījumi pagājušajā gadā Latvijā veikti 826,6 kilometros valsts autoceļu, aģentūru LETA informēja AS "Latvijas valsts ceļi" Komunikācijas daļā.
Tostarp uz 176,3 kilometriem kapitālieguldījumi veikti ar Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējumu, bet uz 650,3 kilometriem - no valsts budžeta līdzekļiem.
Kopumā dažādu veidu darbi, tostarp kapitālieguldījumi 2018.gadā veikti uz 1240 kilometriem valsts autoceļu. Darbi noritēja 183 objektos, tostarp uz 27 tiltiem un astoņos atsevišķos satiksmes drošības paaugstināšanas objektos.
Tāpat "Latvijas valsts ceļu" pārstāvji norādīja, ka satiksmes drošības uzlabošanai pērn valsts ceļu tīklā izbūvēti 15 kilometri gājēju un velosipēdistu ceļu, 12 kilometros ir uzstādīts apgaismojums, 7,5 kilometri ir aprīkoti ar drošības barjerām, 65 kilometros valsts autoceļu ir ierīkotas akustiskās ribjoslas. Uzlabojot satiksmes drošību krustojumos, ir arī izbūvēti divi rotācijas apļi - autoceļa Stropi-Krauja (P65) krustojumā ar Daugavpils šoseju (A6) pie Kraujas un autoceļa Jelgava (Tušķi)-Tukums (P98) krustojumā ar autoceļu Jelgava-Dobele-Annenieki (P97) Tušķos.
Lielākie būvdarbu objekti uz valsts galvenajiem autoceļiem pērn bija autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) (A12) pārbūve posmā no Varakļāniem līdz Viļāniem, kas izmaksāja 17,148 miljonus eiro, un Vidzemes šosejas (A2) pārbūve posmā no Rīdzenes līdz Bērzkrogam, kas izmaksāja 10,515 miljonus eiro. Abiem projektiem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums bija 85%. Vidzemes šosejas pārbūve turpināsies arī šogad.
Uz valsts reģionālajiem autoceļiem 2018.gadā lielākie būvdarbu objekti bija autoceļa Krāslava-Preiļi-Madona (P62) pārbūve posmā no Bašķiem līdz Preiļiem, kas izmaksāja 17,114 miljonus eiro, autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri (P32) pārbūve posmā no Madlienas līdz autoceļam Tīnūži-Koknese, kas izmaksāja 10,709 miljonus eiro, un autoceļa Ventspils (Leči)-Grobiņa (P111) pārbūve posmā no Labraga līdz Vērgalei, kas izmaksāja 10,62 miljonus eiro. Visiem trim projektiem Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējums bija 85%. Uz autoceļa Ventpils-Grobiņa darbi turpināsies arī šogad.
Savukārt lielākie valsts tiltu būvniecības objekti pērn bija tilta pār Abavu pārbūve uz autoceļa Talsi-Stende-Kuldīga, kas izmaksāja 0,955 miljonus eiro, tilta pār Daugavu atjaunošana uz Daugavpils apvedceļa, kas izmaksāja 1,383 miljonus eiro, un Kaķupītes caurtekas pārbūve uz Vidzemes šosejas (A2), kas izmaksāja 0,862 miljonus eiro. Darbi uz Daugavpils apvedceļa un Vidzemes šosejas turpināsies šogad.
Valsts autoceļu tīklā kopumā ir 20 081 kilometrs ceļu, no tiem 1673 kilometri ir galvenās nozīmes autoceļi, 5457 - reģionālās nozīmes autoceļi, 12 894 kilometri - vietējās nozīmes autoceļi un 57 kilometri - blakusceļi. Valsts autoceļu tīklā ietilpst arī 969 tilti.