abc.lv skaitļos

Lietotāji online230
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1282
Ekspertu atbildes3041
"Kauno tiltai" iesniedzis sūdzību iepirkumā par Ķekavas apvedceļa būvniecību : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

"Kauno tiltai" iesniedzis sūdzību iepirkumā par Ķekavas apvedceļa būvniecību

"Kauno tiltai" iesniedzis sūdzību iepirkumā par Ķekavas apvedceļa būvniecību

Rīga, 27.dec., LETA. Lietuvā reģistrēts uzņēmums "Kauno tiltai" iesniedzis sūdzību VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) iepirkumā par publiskās un privātās partnerības līgumu Ķekavas apvedceļa posma projektēšanai, būvniecībai, finansēšanai un uzturēšanai, liecina Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) publicētā informācija.

Uzņēmumā "Kauno tiltai" aģentūra LETA uzzināja, ka sūdzība saistīta ar vairākām iepirkumā noteiktajām kvalifikācijas prasībām, kuras "Kauno tiltai" ieskatā ir pārāk augstas un ir pretrunā ar vairākām citām prasībām. Tādā veidā tiek ierobežota konkurence un samazināts iespējamais dalībnieku skaits. "Kauno tiltai" uzskata, ka tas nav ne LVC, ne Latvijas valsts interesēs.

"Mēs ceram, ka tik liela apjoma projektam kā Ķekavas apvedceļš, būs nodrošināta augstākā līmeņa caurredzamība, vienlīdzība, godīgums," pauda uzņēmuma pārstāvji, piebilstot, ka pašreiz nevar sniegt papildu informāciju, jo process vēl nav noslēdzies.

Jau ziņots, ka iepirkumu "Publiskās un privātās partnerības līgums par autoceļa E67/A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7,9.-25 kilometrs (Ķekavas apvedceļa) projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu" LVC izsludināja decembra sākumā. Būvniecības darbus plānots sākt 2020.gada pirmajā pusē, bet projektu nodot ekspluatācijā paredzēts līdz 2023.gada beigām.

Banner 280x280 Banner 280x280

LVC valdes loceklis Mārtiņš Lazdovskis iepriekš sacīja, ka iepirkumā pretendenti varēs iesniegt piedāvājumus līdz 2019.gada 16.janvārim, bet iepirkuma otrajai kārtai tiks atlasīti trīs labākie pretendenti. Konkursa uzvarētāju plānots paziņot 2019.gada decembrī.

Lazdovskis skaidroja, ka Ķekavas apvedceļa projektu plānots realizēt, jo Bauskas šoseja jeb autoceļš A7 ir noslogotākais Latvijā, autotransporta intensitātei sasniedzot 17 000 automašīnu dienā, bet smago automašīnu skaits, kas brauc pa šo autoceļu, trīs reizes pārsniedz paredzēto. Viņš norādīja, ka Ķekavas apvedceļa posmā atļautais braukšanas ātrums būs 120 kilometri stundā, kā arī uz autoceļa būs paredzēts veloceliņš.

Viņš atzīmēja, ka projektam piesaistīts privātais partneris konsultants - SIA "Deloitte Latvia". "Šajā projektā bija nepieciešama publiskā un privātā partnerība jeb sadarbība starp valsts un privāto sektoru, tāpēc projektam piesaistījām konsultantu SIA "Deloitte Latvia", kas mūs atbalstīs visa projekta procesā," teica Lazdovskis.

Viņš skaidroja, ka šāds sadarbības modelis palīdzēs "Latvijas valsts ceļiem" paralēli realizēt arī citus darbus. "Ķekavas apvedceļa posma būvniecība, projektēšana un uzturēšana vien izmaksā 100 miljonus eiro. LVC tā ir gada summa, ko ieguldām citos Latvijas būvniecības darbos, tāpēc šajā projektā publiskā un privātā partnerība ir būtiska - mēs varam turpināt savus kārtējos darbus," atzīmēja Lazdovskis.

Tāpat viņš atzīmēja, ka nākotnē Ķekavas apvedceļa posma būvniecības projektam būs nepieciešamas papildu investīcijas arī no Eiropas Investīciju bankas un Ziemeļu Investīciju bankas, ko tās arī ir gatavas sniegt.

Valdība 2016.gada martā atļāva sākt publiskās un privātās partnerības iepirkuma procedūru Ķekavas apvedceļa būvniecībai. Projektu potenciāli varētu finansēt ar Eiropas Investīciju bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, Ziemeļu investīcijas bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, kā arī privātā partnera ieguldījumu/subordinēto aizdevumu līdz 10% apmērā.

Iecerētā partnerības iepirkuma līguma termiņš ir 23 gadi no tā noslēgšanas dienas, tostarp trīs gadi projektēšanas un būvniecības darbiem, bet 20 gadi - apsaimniekošanai. Projekta plānotais investīciju apmērs 23 gadu periodā ir 80 līdz 100 miljoni eiro. Partnerības iepirkuma līguma plānotā līgumcena noteikta 160,606 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa.

Ķekavas apvedceļš sāksies pie Rīgas robežas līdz pieslēgumam pie autoceļa A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle). No kopumā 17,5 kilometru (km) garā apvedceļa trases 11,45 km būs divu brauktuvju ceļš ar četrām joslām. Uz apvedceļa būs četri divlīmeņa satiksmes mezgli, četri tuneļi, viens tilts, septiņi rotācijas apļi, papildu 16,2 km paralēlie ceļi, drošības barjeras, prettrokšņa siena, kā arī dažādi satiksmes organizācijas līdzekļi un papildu būves.

Tāpat ziņots, ka LVC ir parakstījusi līgumu ar "Deloitte Latvia" par juridisko un finanšu konsultāciju sniegšanu privātās un publiskās partnerības projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanai. Līguma summa par konsultācijas darbiem ir 1,131 miljons eiro. Konsultācijas sniegs konsultantu komanda ar starptautisku pieredzi līdzīgu projektu īstenošanā, "Deloitte Latvia" piesaistīs arī konsultantus no "Deloitte Financial Advisory" (Dānija), "Deloitte CVBA" (Beļģija), kā arī "Laga CVBA" (Beļģija).

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

KEM: Vistiešāko labumu vēja parku tuvumā gūs iedzīvotāji un pašvaldības

KEM: Vistiešāko labumu vēja parku tuvumā gūs iedzīvotāji un pašvaldības

Latvijā mēs patērējam 53% atjaunīgās elektroenerģijas, kamēr lietuvieši – 26%, bet igauņi – 29%. Lai Latvija sasniegtu 100% atjaunīgo elektroenerģiju, nepieciešami 1,5-2 GW vēja enerģijas, kas gadā vidēji saražo ap 3,6-4,9 TWh. Šāds saražotais vēja enerģijas apjoms sniedz iespēju mums aizstāt gan elektroenerģijas importu, gan elektroenerģijas ražošanā esošo fosilo kurināmo, kā arī nodrošināt Latvijas eksporta potenciālu.

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.