Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanai atsavinās zemi par 131 693 eiro
Rīga, 6.febr., LETA. Satiksmes ministrija (SM) valsts galvenā autoceļa projekta "E67/A7 Ķekavas apvedceļš" īstenošanai atsavinās divas zemes vienības Ķekavas pagastā par 131 693 eiro, otrdien nolēma valdība.
SM atsavinās nekustamā īpašuma "Mežpumpuri C" zemes vienību 3,86 hektāru platībā Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā, atbilstoši noteiktajam atlīdzības apmēram 76 428 eiro.
Tāpat tiks atsavināta nekustamā īpašuma "Ozolsalas" sastāvā esošā zemes vienība 0,84 hektāru platībā Ķekavas pagastā, Ķekavas novadā, atbilstoši noteiktajam atlīdzības apmēram 55 265 eiro, tai skaitā nekustamā īpašuma tirgus vērtība 55 104 eiro un kompensējamie zaudējumi 161,4 eiro.
Aģentūra LETA jau rakstīja, ka valdība 2016.gada martā atļāva sākt publiskās-privātās partnerības iepirkuma procedūru Ķekavas apvedceļa būvniecībai. Atbilstoši AS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) informācijai noslēdzies ietekmes uz vidi novērtējuma process, kam saņemts pozitīvs Vides pārraudzības valsts biroja atzinums, kā arī Ķekavas novada pašvaldība tam ir devusi akceptu.
Ķekavas apvedceļa publiskās-privātās partnerības projektu potenciāli varētu finansēt ar Eiropas Investīciju bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, Ziemeļu investīcijas bankas aizdevumu līdz 45% apmērā, kā arī privātā partnera ieguldījumu/subordinēto aizdevumu līdz 10% apmērā.
Iecerētā partnerības iepirkuma līguma termiņš ir 23 gadi no tā noslēgšanas dienas, tajā skaitā trīs gadi projektēšanas un būvniecības darbiem, bet 20 gadi - apsaimniekošanai. Projekta plānotais investīciju apmērs 23 gadu periodā ir 80 līdz 100 miljoni eiro. Partnerības iepirkuma līguma plānotā līgumcena noteikta 160,606 miljonu eiro apmērā bez pievienotās vērtības nodokļa.
Ķekavas apvedceļš sāksies pie Rīgas robežas līdz pieslēgumam pie autoceļa A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle). No kopumā 17,5 kilometru (km) garā apvedceļa trases 11,45 km būs divu brauktuvju ceļš ar četrām joslām. Uz apvedceļa būs četri divlīmeņa satiksmes mezgli, četri tuneļi, viens tilts, septiņi rotācijas apļi, papildu 16,2 km paralēlie ceļi, drošības barjeras, prettrokšņa siena, kā arī dažādi satiksmes organizācijas līdzekļi un papildu būves.
Pēc LVC paustā, vislielākā ceļa segas noslodze valstī ir uz Bauskas šosejas (A7). Šo ietekmi rada kravas transports (vilcēji ar puspiekabēm un kravas transports ar piekabi), kas intensīvi brauc pa Bauskas šoseju. Lielā segas noslodze ir viens no iemesliem, kāpēc tiek realizēts Ķekavas apvedceļa projekts.