abc.lv skaitļos

Lietotāji online108
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
Ķekavas apvedceļa projekta partnerības iepirkuma otrajā kārtā piedāvājumus iesnieguši divi pretendenti : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Ķekavas apvedceļa projekta partnerības iepirkuma otrajā kārtā piedāvājumus iesnieguši divi pretendenti

Ķekavas apvedceļa projekta partnerības iepirkuma otrajā kārtā piedāvājumus iesnieguši divi pretendenti

Rīga, 9.aug., LETA. Ķekavas apvedceļa projekta partnerības iepirkuma otrajā kārtā piedāvājumus iesnieguši divi pretendenti, aģentūru LETA informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

LVC informēja, ka iepirkuma komisija sāks darbu pie iesniegto piedāvājumu izvērtēšana, kam sekos sarunas. Sākotnējo piedāvājumu izstrādes kārtā pretendentiem bija jāiesniedz savs redzējums par tehniskajiem risinājumiem projektēšanai, būvniecībai un uzturēšanai saskaņā ar objektam izvirzītajām prasībām, kā arī paredzamajām projekta izmaksām visā līguma izpildes laikā.

LETA jau ziņoja, ka Ķekavas apvedceļa publiskās un privātās partnerības (PPP) projekta iepirkumā piedāvājumus bija iesnieguši pieci pretendenti - "China machinery engineering corporation", AS "Cocessoc 371", personu apvienība "Containes un Igate", personu apvienība "Kekava ABT" un konsorcijs "KTC Ķekavas projekts".

Iepirkums "Publiskās un Privātās partnerības līgums par E67/A7 Rīga-Bauska-Lietuvas robeža (Grenctāle) posma 7,9 -25,0 kilometrā (Ķekavas apvedceļa) projektēšanu, būvniecību, finansēšanu un uzturēšanu" noritēs trīs kārtās, un pirmā ir kvalifikācijas kārta - tajā pretendentiem bija jāiesniedz dokumenti, kas apliecina to vēlmi, spēju un kapacitāti piedalīties iepirkumā. Otrajā kārtā - sākotnējā piedāvājuma izstrāde, pēc kuras tiks atlasīti trīs labākie piedāvājumi un veiktas sarunas par publiskā un privātā partnerības (PPP) līguma projekta atvērtajām sadaļām. Savukārt trešā ir gala un labākā piedāvājuma izstrādes kārta, pēc kuras tiek pieņemts lēmums par uzvarētāju.

Banner 280x280 Banner 280x280

PPP ir valsts vai pašvaldības un privātā sektora sadarbības forma, kas veidota uz noteiktu laiku un nosacījumiem, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzības pēc būvdarbiem vai pakalpojumiem. Ķekavas apvedceļa gadījumā atklāta starptautiska konkursa kārtībā izvēlētais privātais partneris projektēs, būvēs, finansēs un 20 gadu periodā uzturēs konkrēto ceļa posmu. Līgums paredz, ka privātais partneris Ķekavas apvedceļa posmam nodrošina ne tikai ikdienas uzturēšanu, bet arī seguma atjaunošanu, turklāt pēdējo reizi seguma atjaunošana notiek neilgi pirms posma nodošanas valsts pārvaldīšanā, kas nozīmē, ka LVC ceļu pārņems labā tehniskā stāvoklī.

LVC paredz, ka Ķekavas apvedceļa būvniecībai un projektēšanai nepieciešamie kapitālieguldījumi būs no 80 līdz 100 miljoniem eiro (izmaksas rēķinātas 2017.gada cenās). Kopumā projekta izmaksās ietilps - kapitālieguldījumi, procentu maksājumi par aizņemtā kapitāla izmantošanu, uzturēšanas izmaksas 20 gadu periodā un seguma atjaunošanas izmaksas 20 gadu periodā. Pirms PPP līguma parakstīšanas gala lēmums būs jāpieņem Ministru kabinetam. Pārāk augstas cenas gadījumā PPP līgums var arī netikt noslēgts.

Lai nepieļautu projekta sadārdzinājumu projekta realizācijas laikā, sākotnējā piedāvājumā piedāvātā PPP līguma cena, ieskaitot projektēšanas, būvniecības un uzturēšanas kopējās izmaksas, tiek fiksēta, proti, tā vairs nedrīkst tikt paaugstināta. Sarunu procedūras laikā var tikt pieņemti tikai tādi lēmumi, kuri PPP līguma kopējās izmaksas nemaina vai samazina.

Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanas priekšdarbi tika sākti 2016.gada martā ar Ministru kabineta rīkojumu par PPP projekta Ķekavas apvedceļš iepirkuma procedūras uzsākšanu, savukārt pagājušā gada 29.novembrī Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) nosūtīts publicēšanai paziņojums par līgumu un izsludināta kvalifikācijas kārta. Līdz 2018.gada novembrim jau ir veikta projekta īstenošanai nepieciešamo zemju atsavināšana 93% apmērā.

LVC norādīja, ka Bauskas šosejas (E67/A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī. Satiksmes intensitāte tur ir ap 17 000 transporta vienību diennaktī, turklāt šis ceļa posms šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Lielākā satiksmes intensitāte valstī ir ap Rīgu, tāpēc visi Rīgā ienākošie ceļi no Ventspils (A10), Daugavpils (A6), Tallinas (A1), Jelgavas (A8) ir ar vairākām braukšanas joslām katrā virzienā. Bauskas šoseja (A7) ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.