Konferencē iepazīstinās ar pērn veiktajiem pētījumiem ceļu būvniecības jomā
Rīga, 23.janv., LETA. Šodien VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC) sadarbībā ar Rīgas Tehnisko universitāti (RTU) Latvijas Universitātes (LU) Dabaszinātņu akadēmiskajā centrā rīkos konferenci par pērn veiktajiem pētījumiem ceļu būvniecības jomā, aģentūru LETA informēja LVC.
Konferencē "Pētījumi transportbūvju nozarē 2017./2018" ceļu projektētājus, būvniekus un uzturētājus, iepazīstinās ar pērn veiktajiem nozares pētījumiem un spriedīs par aktuāliem pētniecības virzieniem.
Konferencē uzstāsies RTU vadošie pētnieki, tajā skaitā Viktors Haritonovs runās par bitumena ietekmi uz asfalta maisījuma ekspluatācijas īpašībām, bet Mārtiņš Zaumanis klātesošajiem stāstīs par frēzētā asfalta atkārtotu izmantošanu ceļu segumā.
Sekojot attīstīto valstu tendencēm, vairāki Latvijas ražotāji uzstādījuši aprīkojumu, kas ļauj pielietot frēzēto asfaltu jauna asfalta ražošanā. Pētījuma mērķis ir palielināt izpratni par svarīgākajām darbībām, lai nodrošinātu nepieciešamo asfalta segumu kvalitāti maisījumiem, kuru sastāvā ir reciklētais asfalts, kā arī piedāvāt nepieciešamās izmaiņas ceļu specifikācijās, lai uzlabotu maisījumu projektēšanu un kvalitātes kontroles darbības.
Pārstāvis no Igaunijas Ceļu administrācijas Tāvi Tents informēs par piektās paaudzes ceļa seguma jeb viedās transporta sistēmas attīstību Igaunijā (TTU Ziemeļvalstu e-seguma projekts). Šis ir inovatīvs risinājums, kad ceļa segums tiek izmantots saules enerģijas pārvēršanai elektroenerģijā - iegūto enerģiju iespējams izmantot dažādu sensoru darbināšanai, ceļa apgaismojumam, seguma sildīšanai ziemā, lai novērstu slīdamību, un citiem mērķiem.
Savukārt Edgars Krūmiņš darba "Satiksmes uzskaites sistēma. Inovatīvi risinājumi attīstībai" ietvaros informēs par satiksmes intensitātes uzskaites sistēmu, sākot no datu vākšanas procesa līdz rezultātu lietošanai. Pētījumā iekļauti priekšlikumi satiksmes intensitātes uzskaites tehnisko līdzekļu attīstībai, kā arī apskatīta citu valstu pieredze. Pētījuma rezultātā radīti algoritmi trūkstošo intensitātes datu interpolēšanai, intensitātes datu attiecināšanai uz citu ceļa posmu, skaidroti satiksmes plūsmas aprēķina principi un doti priekšlikumi satiksmes intensitātes perspektīvā pieauguma noteikšanai.
Konferences dalībniekiem būs iespēja iepazīties arī ar pētījumiem par kritēriju izstrādi asfalta seguma bedrīšu remontmateriāla atbilstības novērtēšanai un par grants seguma efektīvas atjaunošanas iespējām.
Konferencē uzstāsies Edgars Krūmiņš (SIA "Projekts EAE"), Mareks Trū (Igaunijas Ceļu tehniskais centrs), Tāvi Tents (Igaunijas Ceļu administrācija), Aigars Strežs (SIA "Ceļu eksperts"), Viktors Vorobjovs un Judita Gražulīte (Ģedimina Viļņas Tehniskā universitāte), Pēteris Šķēls ("Menard" un RTU), Kristians Binders ("Menard"), Atis Zariņš (RTU), Viktors Haritonovs (RTU), un Mārtiņš Zaumanis (RTU).