Konkursā "Rail Baltica" Latvijas reģionālo mobilitātes punktu projektēšanai un autoruzraudzībai konkurēs 3 pretendenti
Atklātā konkursā “"Rail Baltica" 17 Latvijas reģionālo mobilitātes punktu būvprojektu izstrāde un autoruzraudzība” par iespēju slēgt līgumu konkurēs 3 pretendenti. Konkursanti izveidojuši apvienības, kas pārstāv Latvijas, Spānijas un Itālijas projektēšanas uzņēmumus. Izvēlētais pretendents nodrošinās 17 reģionālo mobilitātes punktu ēku un pasažieru infrastruktūras projektēšanu un veiks autoruzraudzību, t.sk., veiks visus projektēšanai nepieciešamos priekšdarbus.
Apvienojot vietējo un ārvalstu speciālistu pieredzi, savus pieteikumus dalībai konkursā iesniegušas trīs apvienības:
- Ardanuy Ingenieria S.A. and TPF GETINSA EUROESTUDIOS, S.L. (Spānija);
- Personu apvienība „RERE INECO” (Latvija, Spānija);
- SIA „BRD projekts”, Sintagma S.R.L. (Latvija, Itālija).
Līgumu ar uzvarētāju plānots noslēgt 2022. gada maijā. Līguma izpildes laiks: būvprojektēšanas pakalpojumiem – 19 mēneši (līdz 2023. gada beigām); autoruzraudzības pakalpojumiem – līdz attiecīgo būvju pieņemšanai ekspluatācijā.
Konkursa ietvaros uz "Rail Baltica" pamatlīnijas Latvijā plānoti 16 reģionālie mobilitātes punkti (Salacgrīvā, Tūjā, Skultē, Vangažos, Sauriešos, Rīgā pie Slāvu tilta, Torņakalnā, Zasulaukā, Imantā, kā arī Jaunmārupē, Olainē, Ķekavā, Salaspilī, Baldonē, Iecavā un Bauskā) un viena jauna pieturvieta Rīgā, Āgenskalnā pie P. Stradiņa slimnīcas uz esošā sliežu ceļa. Papildus vairāku reģionālo mobilitātes punktu iespējamās vietas tiek izskatītas īstenošanai tālākā nākotnē.
Paredzēts, ka reģionālajos mobilitātes punktos jeb multimodālās vietās satiksies dažādi transporta veidi – valsts un pašvaldību autobusi, privātās automašīnas un elektrotransports, skrejriteņi, velosipēdi un visi citi mikromobilitātes rīki, kā arī tiks attīstīti dažādi pakalpojumi.
Fona informācijai:
Konkursa kritēriji
Konkursā var piedalīties fiziskas vai juridiskas personas, vai šādu personu apvienība, kas tirgū piedāvā veikt būvprojektēšanas pakalpojumus, un kuras ir reģistrētas Būvkomersantu reģistrā vai attiecīgajā profesionālās darbības reģistrācijas iestādē ārvalstīs.
Pretendenta vidējam gada finanšu apgrozījumam iepriekšējos trīs finanšu gados ir jābūt vismaz 2 milj. eiro, ir jābūt pozitīvam pašu kapitālam un likviditātes koeficientam ir jābūt vismaz 1,00.
Pretendentam iepriekšējo septiņu gadu laikā (t.i., 2014.– 2020. un 2021. gadā līdz piedāvājuma iesniegšanas dienai) kā būvprojekta izstrādātājam ir jābūt pieredzei vismaz šādu būvprojektu izstrādē:
- vismaz viens dzelzceļa pasažieru stacijas infrastruktūras būvprojekts, kurš atbilst savstarpējās izmantojamības tehnisko specifikāciju (TSI) infrastruktūras (INF) un Personas ar ierobežotām pārvietošanās spējām prasībām;
- vismaz trīs publisku ēku jaunbūvju būvprojekti, kur katras attiecīgās publiskās ēkas kopējā platība ir vismaz 700 m2;
- vismaz viena pabeigta un funkcionāla pasažieru transporta infrastruktūras objekta (piemēram, dzelzceļa posms, lidostas ēka, ceļu tīkla posms) būvprojekts (ieskaitot rekonstrukcijas būvprojektu), kura kopējās projektēšanas izmaksas ir vismaz 1 milj. eiro bez PVN;
- vismaz viena tilta vai pārvada, kura laiduma distance ir vismaz 15 metri, būvprojekts.
Pretendentam ir jābūt iegūtai pieredzei būvprojekta izstrādē Building Information Modelling (BIM) vidē, kā arī jābūt izveidotai, ieviestai un sertificētai kvalitātes vadības sistēmai atbilstoši starptautiskās kvalitātes vadības standarta ISO 9001:2015 vai ekvivalenta standarta prasībām, vai ari tas īsteno līdzvērtīgus kvalitātes vadības pasākumus.
Par projektu "Rail Baltica":
"Rail Baltica" ir jauns dzelzceļa infrastruktūras projekts, kā mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija, Igaunija un, lai arī netieši, Somija. Paredzēts, ka dzelzceļa līnija savienos Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļnu un Varšavu. Dzelzceļa līnijas izbūve, kas vīsies caur Baltijas valstīm, tiek dēvēta par "Rail Baltica" Globālo projektu.
- Lielākais infrastruktūras projekts Baltijas reģionā pēdējo 100 gadu laikā
- 10 gadu ilgs būvniecības periods
- Gan pasažieru, gan kravu pārvadājumiem
- Līnijas garums: 870 km
- Videi draudzīgs transports – darbojas ar elektrību, rada mazāk trokšņu un vibrāciju
- Maksimālais ātrums: 249 km/h (pasažieru pārvadājumi), 120 km/h (kravu pārvadājumi)
- Vairāk nekā 5 miljardu eiro ieguldījumi reģionā
· Projektu ievieš Latvija, Lietuva, Igaunija.