Labākā forma jūsu saturam – UNILEVEL iepakojums
Dažādi ikdienas produkti gandrīz neizbēgami nonāk iepakojumā. Iepakojumam ir daudz dažādu lomu – aizsardzība, drošība, ērts lietojums, pievilcīgs izskats, optimāls dizains un īpašās klientu prasības.
Iepakojuma materiāls ir paredzēts, lai izpildītu savu misiju VIENU REIZI. Vai nu tas tiek noņemts, lai sāktu lietot produktu, kas ir tur iekšā, vai arī tas tiek izmests, tiklīdz beidzas iepakojuma saturs.
Izlietotais iepakojums ir kļuvis par lielu globālu problēmu. Patērētāju kultūra ir radikāli palielinājusi atkritumu daudzumu, ko katru dienu, nedēļu, mēnesi un gadu izmet katrs cilvēks. Plastmasa kā iepakojuma materiāls nodara kaitējumu videi, piesārņojot ainavu un nonākot okeānos.
Mūsdienās ikdienas produktiem ir īss kalpošanas laiks, bet ilgstoša ietekme. Ļoti svarīgi ir izmantot atjaunojamus un ilgtspējīgākus materiālus, kas strauji sadalās un kurus var izmantot atkārtoti, tādēļ dažādu veidu papīra maisiņi un cita veida papīra un kartona iepakojums iegūst arvien lielāku popularitāti.
Aizsardzība
Iepakojuma galvenais mērķis ir aizsargāt tā saturu no bojājumiem, kas varētu rasties transportēšanas, apstrādes un uzglabāšanas laikā. Iepakojums saglabā produktu neskartu visā loģistikas ķēdē no ražotāja līdz gala lietotājam. Tas aizsargā produktu no mitruma, gaismas, karstuma un citiem ārējiem faktoriem. Tāpēc nav nekas neparasts, ka tiek lietots daudz vairāk iepakojuma nekā pats produkts, it īpaši, pasūtot preces internetveikalos.
Drošība
Iepakojumam ir svarīga loma arī satura un patērētāju drošības uzturēšanā. Uz iepakojuma jābūt galvenajai informācijai par produktu un tā drošību. Piemēram, pārtikas produktiem uz iepakojuma jābūt skaidri redzamam iepakošanas datumam, derīguma termiņam un sastāvdaļu sarakstam. Neviena kaitīga ķīmiska viela, smarža vai garša nedrīkst pāriet no iepakojuma materiāliem uz pārtiku neatkarīgi no tā, vai tā ir ražota no neapstrādāta materiāla vai pārstrādāta materiāla. Visa šī informācija palielina produkta drošību, tādēļ pārāk daudz informācijas vienmēr ir labāk nekā informācijas trūkums.
Pievilcība
Iepakojums ir svarīga produkta zīmola un mārketinga sastāvdaļa, kas bieži ir tikpat svarīgs kā pats produkts. Unikāls iepakojums var palielināt produkta pievilcību un tādējādi ietekmēt vēlmi to iegādāties. Iepakojums izceļ produktu plauktā, veicina pārdošanas apjomu, sniedz informāciju un ieinteresē to iegādāties. Divas trešdaļas cilvēku atzīst, ka iepakojums ietekmē lēmumu produktu nopirkt. Iepakojums var saturēt biznesa stāstu un vēstīt par produkta attieksmi pret vidi un cilvēkiem un ir instruments, lai informētu par uzņēmuma vērtībām un sociālo labumu, ko produkts sniedz patērētājam.
Funkcionalitāte un ērtības
Patērētājiem ir vajadzīgs funkcionāls un lietotājiem draudzīgs iepakojums, un par to var spriest tikai patērētāji. Tas ir iepakojums, ko ir viegli atvērt un aizvērt, viegli salocīt un šķirot un ko var izmantot atkārtoti vai pārstrādāt. Optimālais dizains uzlabo lietojamību. Mūsdienu tendence maina virzienu no vienreizējās lietošanas kultūras atpakaļ uz produktu iegādi vairumā, atkārtoti lietojamā iepakojumā vai pašu traukos, kā tas bija pirms 50 gadiem. Apzinīgi patērētāji paši izvēlas piedalīties “zero waste” kustībā un dodas uz veikalu ar savu taru vai maisiņiem.
Ilgtspējība
Marķējums uz iepakojuma, kas sniedz skaidru informāciju par produkta un iepakojuma ietekmi uz vidi un pārstrādājamību, piesaista atbildīga patērētāja uzmanību. Dizainam ir izšķiroša nozīme, nosakot, cik viegli ir atdalīt materiālus vienu no otra un cik viegli iepakojumu ir atkārtoti izmantot un pārstrādāt. “Darīt vairāk un tērēt mazāk” ne tikai ietaupa resursus, bet arī atstāj patērētājam mazāk materiālu, kurus pareizi sašķirot.
Kopsavilkums
Labs iepakojums ir piemērots mērķim, aizsargā saturu, ietaupa resursus un samazina atkritumu daudzumu, izmantojot energoefektīvu ražošanas veidu un ilgtspējīgas izejvielas. Tomēr mēs nedrīkstam aizmirst arī efektīvu un optimālu dizainu, ērtības un funkcionalitāti.
Produkta iepakojumam ir daudzas svarīgas funkcijas. Vai pilnīgi viss iepakojums ir problemātisks? Atbilde ir diezgan skaidra – NĒ! Iepakojums joprojām ir pilnīgi nepieciešams daudziem ikdienas produktiem. Līdz ar to katru dienu tiek radīts arvien inovatīvāks, atkārtoti lietojams un ilgtspējīgāks iepakojums.
SIA "Unilevel" iepakojuma nozarē darbojas jau vairāk nekā 20 gadus un ir viens no pieredzējušākajiem uzņēmumiem Latvijā. Uzņēmums piedāvā plašu iepakošanas materiālu sortimentu ražošanas un tirdzniecības uzņēmumiem dažādās nozarēs. SIA "Unilevel" seko līdzi jaunumiem, rūpīgi izzina klientu vajadzības un spēj piedāvāt risinājumus arī nestandarta situācijās. Produktus var iegādāties uzņēmuma vietnē www.unilevel.lv vairumtirdzniecībā, mazumtirdzniecībā un ar piegādi visa Latvijā. Uzņēmums veic arī iepakojuma apdruku un izgatavošanu pēc individuāla pasūtījuma.