abc.lv skaitļos

Lietotāji online38
Aktīvie uzņēmumi25216
Nozares raksti1277
Ekspertu atbildes3041
Ceļu remonts – pareizas tehnoloģijas un minimālas izmaksas : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Ceļu remonts – pareizas tehnoloģijas un minimālas izmaksas

Ceļu remonts – pareizas tehnoloģijas un minimālas izmaksas
Noteikti daudzi autobraucēji un pasažieri ne reizi vien ir brīnījušies: pagājis tikai gads vai pusotrs, bet autoceļā, kur tika veikts plaša mēroga remonts, svaigi ieklātā posmā atkal parādās apbraukšanas un ātruma ierobežojuma zīmes: atkal labošanas darbi, atkal korķi, atkal tiek tērēti mūsu līdzekļi. Kur rodams šī fenomena iemesls? Atbilde ne vienmēr ir viennozīmīga, taču kādā jautājumā visu speciālistu viedokļi bez izņēmuma sakrīt: galvenā problēma ir tajā, ka netiek ievērotas pareizas ceļu būves tehnoloģijas. Šajā sarežģītajā laikā grūti veikt lielu projektu realizāciju: galvenajam pasūtītājam – valstij – tam vienkārši nav naudas. Taču ceļi tiek nolietoti, bet tos nepieciešams uzturēt darba stāvoklī. Jo mēs taču tagad esam Eiropā un visam ir jābūt atbilstošā līmenī. {IMAGE}Daudzi ceļotāji, apmeklējot Vāciju, ir ievērojuši tās ceļu lielisko stāvokli. Turklāt ne tikai slavenie vācu autobāņi, bet arī zemākas kategorijas asfalta ceļi atšķiras ar nevainojamu kvalitāti, ko nodrošina zināmais vācu pedantisms savienojumā ar īpaši izstrādātām tehnoloģijām. Jāatzīst, ka šodien Vācijā ir akcentēta betona ceļu izbūve, kuri kalpo 50 un vairāk gadus. Taču arī asfalta ceļu vēl joprojām ir daudz – aptuveni 60%. Protams, asfalta pārklājums nav tik ilgmūžīgs kā betons, taču tā izbūve ir ievērojami lētāka. Betonēta ceļa ierīkošanas izmaksas ir aptuveni par 80 procentiem lielākas nekā asfaltētam ceļam. Bet betonēta ceļa ekspluatācijas izmaksas ir ievērojami lētākas. Šādu ceļu pirmo reizi nākas remontēt tikai 40 – 50 gadus pēc izbūvēšanas (asfaltētos ceļus jāremontē jau pēc 3-5 gadiem). Ņemot vērā ekspluatācijas un būvniecības izmaksas betonēta un asfaltēta ceļa izmaksas izlīdzinās aptuveni pēc 20 gadiem. Rēķinot ilgākā laika periodā betonēts ceļš ir izdevīgāks un tā lietošanas kvalitāte ir augstāka. Kaut arī ceļu būvnieki atzīst, ka vēl padomju laikā izstrādātie ceļu būves standarti (SNIP normas) ir pietiekami augsti, prakse pierāda, ka mūsu ceļiem problēmu netrūkst. Kā viens no galvenajiem iemesliem varētu būt ceļu būves uzņēmumu taupīšana uz materiāliem, ko dara neieklājot pietiekamu ceļu pamatu, pārkāpjot projekta un būvnormatīvu prasības. Otrs iemesls ir ceļu būvē plaši pielietoto dolomīta šķembu sairšana. Protams, ka ceļu būvē labāk būtu izmantot granīta šķembas, tomēr Latvijā pietiekamos apjomos tās iegūt nevar, bet importēt no citām valstīm ir dārgi lielo transportēšanas izmaksu dēļ. Daudzās Eiropas valstīs tehnoloģija pēc kuras asfalta klājums tiek veidots pie mums ir aizliegta. Mūsu ceļu būvē asfalta masā tiek izmantots tīrs bitums. Daudzās valstīs tīra bituma vietā izmanto maisījumus, kura sastāvā bitums nepārsniedz pusi, pārējo saistvielas daļu veido ūdens un speciālas saistvielas. Šāds asfalta sastāvs ir videi draudzīgāks, bet dažādās piedevas ļauj veikt ceļu būves darbus laika apstākļos, kādos ar tradicionālām tehnoloģijām strādāt nebūtu iespējams – lietū vai salā pat līdz mīnuss 25 grādiem. Labā Vācijas ceļu kvalitāte liecina, ka viņi prot ne tikai būvēt labus ceļus, bet arī veikt kvalitatīvu to remontu, pie tam ātri. "Mūsu Vācijas partneri ir izstrādājuši ekonomiskus risinājumus asfalta bāzes ceļu pārseguma ekspress remontam. Šie risinājumi paredz pilnu sastāvdaļu kompleksu, kurā iekļautas ģeosintētikas, armējošie, saistošie un aizsargmateriāli. Ir arī īpašas tehnoloģijas ātrai un drošai ceļa slāņu renovācijai, kuras var izmantot jebkuros laika apstākļos. Jo pats galvenais ceļu remontā ir ātrums un ilgmūžība. Te nu Vācijas ceļu acīmredzamā kvalitāte ir labākais pierādījums," stāsta "Celtniecības Plēvju Centra" komercdirektors Oļegs Redjko. "Protams, bez vācu remonta tehnoloģijas asfalta ceļiem mēs piedāvājam arī tradicionālos materiālus ceļu un ainavas izbūvēšanai: ģeomembrānas, ģeorežģus un lielu ģeotekstilu klāstu. Ar to palīdzību iespējams gan izveidot piemājas ceļu automašīnai no vārtiem līdz garāžai, gan stiprināt automaģistrāles uzbērumu vai ierīkot dzelzceļu kravas sastāviem," turpina O. Redjko. Protams, krīzes apstākļos ir rūpīgi jāizsver savi izdevumi. Taču tieši labi ceļi ir viens no nosacījumiem, lai veicinātu rietumu kompāniju un to investīciju piesaistīšanu mūsu valstij, kas radītu jaunas darbavietas un palīdzētu Latvijas ekonomikai pārvarēt ekonomiskās grūtības. Detalizētu informāciju Jums sniegs Celtniecības Plēvju Centrs Tālr. 67381302
Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Uzņēmumi, saistīti ar raksta tematiku nozarē "Celtniecības un remonta darbi":