abc.lv skaitļos

Lietotāji online92
Aktīvie uzņēmumi27747
Nozares raksti2374
Ekspertu atbildes3041
Latvijā radītā furnitūra "HugLock" ielikusi kāju "Ikea" durvīs : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Latvijā radītā furnitūra "HugLock" ielikusi kāju "Ikea" durvīs

Latvijā radītā furnitūra
SIA "HugLock", kas ražo Latvijā godalgotu inovatīvu priekšmetu savienojuma furnitūru, ievadījusi sarunas ar mēbeļu ražotāju "Ikea" par savienojuma "HugLock" izmantošanu ražotāja mēbelēs, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" stāsta uzņēmuma īpašnieks Bruno Mellis.

Mellis stāsta, ka furnitūra "HugLock", kas 2011.gadā uzvarēja Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) rīkotajā inovatīvo biznesa ideju konkursā "Ideju kauss 2011", būtiski atvieglo mēbeļu montāžu.

"Lai samontētu mēbeles, vairs nav nepieciešami darba rīki, tās ir ērti un ātri saliekamas un izjaucamas, no kā gala patērētāji un mēbeļu lietotāji ir tikai ieguvēji," sacīja uzņēmējs un atzina, ka "HugLock" izmantojams ne tikai mēbeļu savienošanā, bet arī citās jomās - patlaban uzņēmuma aktuālie projekti ir saistīti ar izstāžu stendiem un aprīkojumu, saliekamo terašu konceptu, "pop-up" veikalu segmentu u.c.

Pēc Meļļa teiktā, "HugLock" pasaulē konkurentu nav. Līdzīgu savienojumu izstrādājusi kāda britu izstāžu stendu kompānija, taču šī versija nav spējīga pastāvēt ārpus konkrētās stendu sistēmas. "Līdz šim ar "HugLock" esam piedalījušies dažādās starptautiskās izstādēs, un nozares speciālisti mūsu izstrādāto risinājumu uztver kā nopietnu inovāciju industrijā. Interese par "HugLock" ir ļoti liela," uzsvēra Mellis un atzina, ka, lai aizsargātu "HugLock" ideju, šis savienojums ir patentēts teju visos lielajos pasaules tirgos.

Neskatoties uz to, ka "HugLock" tika izgudrots pirms pāris gadiem, tomēr savienojums nemitīgi tika uzlabots. Gala variants tika radīts vien 2013.gada vasarā, tāpēc aktīvāka produkta virzīšana tirgū notiek kopš pagājušā gada. Lielākoties "HugLock" tiek piedāvāts potenciālajiem partneriem ārvalstīs.

"Ārvalstu tirgus iekarojam pamazām, piedaloties izstādēs. Paraugproduktus esam nosūtījuši teju visiem lielākajiem potenciālajiem sadarbības partneriem pasaulē, bet reāla tirdzniecība notiek ar partneriem Spānijā, ASV un Kanādā. Lielākoties klientus atrodam izstādēs, jo tajās vieglāk dibināt kontaktus. Patlaban sākam uzrunāt arī Latvijas mēbeļu ražotājus," teica Mellis.
"HugLock" arī vērsies pie viena no lielākajiem Eiropas mēbeļu ražotājiem "Ikea". Pēc Meļļa teiktā, darbs ar "Ikea" norit gausi, lai gan kontakti ir iedibināti.

"Esam nosūtījuši paraugus, kas tālāk nodoti "Ikea" pētniecības nodaļai. Esam saņēmuši atbildi, ka viss ir procesā, bet tas nozīmē, ka šis process ilgs ne mazāk kā gadu. Katrā ziņā sarunas ir ievadītas. Protams, "Ikea" var atļauties nesteigties ar lēmuma pieņemšanu, un ir normāli, ka viņi tā dara. Mums drīzāk jāmeklē otrs lielākais mēbeļu ražotājs, jo, kā zināms, otrie vienmēr ir vairāk atvērti inovācijām," uzskata Mellis.

Vaicāts, vai "HugLock" izmantošana būtiski samazinātu mēbeļu ražotāju izmaksas, Mellis atzina, ka cenas ziņā tas nebūtu daudz lētāks risinājums, taču arī ne dārgāks. "Pievienotā vērtībā ir nesalīdzināmi augstāka, jo par to pašu cenu var iegādāties daudz labāku produktu. Un gala patērētājs to noteikti novērtēs," piebilda uzņēmējs.

SIA "HugLock" dibināta 2011.gadā. Uzņēmuma pamatkapitāls ir 2000 latu (2846 eiro). 75% uzņēmuma daļu pieder Mellim, bet 25% - Guntaram Vaišļam, liecina SIA "Firmas.lv" informācija.
2012.gadu "HugLock" noslēdza ar 25 260 latu (35 942 eiro) apgrozījumu un 29 524 latu (42 009 eiro) zaudējumiem.

"HugLock" ideja 2011.gadā uzvarēja LIAA rīkotajā inovatīvo biznesa ideju konkursā "Ideju kauss 2011", bet 2013.gadā "HugLock" tika nominēts arī LIAA un Ekonomikas ministrijas konkursa "Eksporta un inovācijas balva 2013" kategorijā "Inovatīvākais produkts".

Visu interviju ar Bruno Melli lasiet biznesa portāla "Nozare.lv" sadaļā "Viedokļi, intervijas" (http://www.nozare.lv/comments/item/13351259-96AF-3E49-F32D-2AA9DFBE3163/ ).

Rīga, 27.marts, NOZARE.LV.
Foto:Stock.XCHING
 

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un "heise marketing", SIA ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai