abc.lv skaitļos

Lietotāji online50
Aktīvie uzņēmumi26492
Nozares raksti2311
Ekspertu atbildes3041
Latvija sāks Rail Baltica pamatlīnijas būvniecību : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Latvija sāks Rail Baltica pamatlīnijas būvniecību

Latvija sāks Rail Baltica pamatlīnijas būvniecību

Sasniedzot vēl vienu Rail Baltica projekta būtisku posmu, Latvija sāks pamatlīnijas būvniecību. 21. maijā Rail Baltica komanda, Eiropas Komisijas pārstāvji un starptautiskie partneri no Francijas, Itālijas, Polijas, Lietuvas un Igaunijas tikās Rīgā. Projekta partneri, atzīmējot šo simbolisko brīdi,  izveidoja laika kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm, kuru iebūvēs pamattrases pamatos.

“Rail Baltica projekta nozīmība un Baltijas reģiona ātra un uzticama savienojuma nodrošināšana ar Rietumeiropu jaunajos ģeopolitiskajos apstākļos ir īpaši augsta. Mūsu kopējās ambīcijas ir nodrošināt pārrobežu savienojumu Rail Baltica projekta pirmās kārtas ietvaros līdz 2030. gadam, tostarp paredzot Rīgas integrāciju, un pamattrases būvniecība ir galvenā prioritāte. Mēs esam veikuši nepieciešamos priekšdarbus, lai turpmākos darbus nodotu pieredzējušiem būvniekiem. Vēlu veiksmi un izdošanos mūsu partneru komandai no Francijas, Itālijas un Polijas!” uzsver satiksmes ministrs Kaspars Briškens.

“Rail Baltica mūs tuvina Francijas prezidenta Emanuela Makrona pieminētajai “vilcienu Eiropai”, kuru mēs veidojam, lai panāktu spēcīgu, ilgtspējīgu un vienotu Eiropu. Francija ir pagodināta ar saviem dzelzceļa nozares līderiem piedalīties šajā projektā, lai kopā ar Latvijas un Eiropas partneriem būvētu jauno dzelzceļu,” sacīja Francijas Ārējās tirdzniecības, ekonomikas veicināšanas, Frankofonijas un franču diasporas lietu valsts ministrs Franks Riestērs (Franck Riester).

“Rail Baltica mums ir nepieciešams ekonomiskajai attīstībai un lai tuvinātu Baltijas valstis Eiropai. Projektam ir spēcīgs Eiropas Komisijas atbalsts, un kopš kara sākuma Rail Baltica nozīmīgums ir vēl vairāk pieaudzis,” saka Eiropas Komisijas Ziemeļjūras-Baltijas TEN-T koridora koordinatore Katrīna Trautmane (Catherine Trautmann). “Tā nav tikai prioritāte, tā ir nepieciešamība. Rail Baltica bieži tiek minēts kā piemērs pārejai uz jaunu dzelzceļa sistēmu. Ir ļoti svarīgi mobilizēt zināšanas un pieredzi, un Latvija to veiksmīgi ir izdarījusi galvenās līnijas būvniecībai.”

Banner 280x280 Banner 280x280

Rail Baltica nacionālā ieviesēja Latvijā  - "Eiropas Dzelzceļa līnijas" uzraudzībā plānots, ka būvniecības kopuzņēmums "ERB Rail JV PS" būvēs apmēram 230 km galvenās dzelzceļa līnijas, kas ietver arī 175 inženiertehniskās struktūras, 11 dzīvnieku pāreju, 42 viaduktus, 81 ceļa tiltu un 32 dzelzceļa pārvadus. Starptautiskā uzņēmumu apvienība "E.R.B. Rail JV PS" ir reģistrēta Latvijā, un to izveidojuši trīs Eiropas vadošie inženiertehniskie un būvniecības uzņēmumi ceļu, dzelzceļa, tērauda konstrukciju un lielu betona konstrukciju būvdarbu jomā: "Eiffage Génie Civil" SAS (Francija), "Budimex" S.A. (Polija) un "Rizzani de Eccher" S.p.A. (Itālija).

Rail Baltica pamattrases izbūvi īstenos posmos, sākotnēji pasūtot pirmās kārtas būvdarbus Bauskas novadā pie  Iecavas, kur nākotnē atradīsies Rail Baltica infrastruktūras apkopes punkts. Infrastruktūras apkopes punkts aptvers apmēram 16,5 hektārus lielu platību un būvniecības laikā kalpos kā būvniecības loģistikas bāze, nodrošinot savienojumu ar esošo 1520 mm sliežu tīklu un maksimāli izmantojot dzelzceļu būvmateriālu un tehnikas transportēšanai.

“Latvija uzsāk pamatlīnijas būvniecību jau ar ievērojamu uzkrātu pieredzi būvdarbos RIX Rīgas lidostas un Rīgas Centrālā mezgla posmos, un mums ir spēcīgi partneri – gan būvuzņēmējs, gan būvinženieris,” akcentē "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Rail Baltica pamattrases būvniecības uzsākšana iezīmē būtisku pagrieziena punktu projekta darbu izpildē. “Plānots, ka šogad vairāk nekā 150 km no pamattrases norisināsies būvniecības darbi. Lai gan milzīgs darbs vēl ir priekšā un, visticamāk, neiztiksim arī bez izaicinājumiem, nākamo projekta ieviešanas posmu panākumi būs tiešā mērā atkarīgi no vēl ciešākas sadarbības starp dažādiem projekta partneriem un iesaistītajām pusēm. Novēlu veiksmi visām projekta komandām un pamattrases būvniekam Latvijā,” pauž "RB Rail" AS valdes priekšsēdētājs Marko Kivila.

Pamattrases sarkanās grāmatas FIDIC ietvarlīgums nosaka maksimālo līgumsummu 3,7 miljardus eiro. Tas nozīmē, ka konkrētas katra trases posma izmaksas tiks aprēķinātas pēc būvprojektu saņemšanas. Līguma vadību, darbu un izmaksu uzraudzību veiks pasūtītājs "Eiropas Dzelzceļa līnijas" un būvinženieris "Italferr" ("Ferrovie dello Stato Italiane Group"). Līguma izpildes uzraudzību veiks Satiksmes ministrija.

Kopuzņēmumam "ERB Rail JV PS" ir plaša pieredze un zināšanas stratēģisku objektu būvniecībā Eiropā. ERB Rail JV PS projektu vadības direktors Endijs Svifts (Andy Swift) skaidro: “Mums ir plaša pieredze un zināšanas stratēģisko objektu būvniecībā Eiropā, ar spēju rentabli un savlaicīgi nodrošināt pasaules līmeņa kvalitāti dažādās valstīs. Ņemot vērā paredzamo darbu vērienu, ir skaidrs, ka galvenajos būvdarbos būs plaši iesaistīti vietējie būvuzņēmumi. Vēl viens nozīmīgs virziens būs sadarbība ar Rīgas Tehnisko universitāti, piesaistot studentus, kuriem tā būs unikāla iespēja gūt pieredzi Eiropas dzelzceļa infrastruktūras izbūves projektā. Jāatzīmē, ka šis ir vairāku gadu projekts, tāpēc ERB Rail sadarbība gan ar vietējiem inženieriem, gan esošajiem un topošajiem studentiem ir būtiska projekta veiksmīgai norisei.”

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.