"Latvijas Ceļu būvētājs" aicina Kučinski neaizmirst jaunās valdības deklarācijā piemirstos ceļus
Topošās Māra Kučinska (ZZS) valdības deklarācijā nav pieminēti ceļi, tāpēc biedrība "Latvijas Ceļu būvētājs" (LCB) aicina valdību par tiem neaizmirst.
LCB pēc iepazīšanās ar deklarāciju par Kučinska veidojamā Ministru kabineta iecerēto darbību pozitīvi vērtē virkni novitāšu, kuru īstenošana paātrinātu iepriekš aizmirstā Nacionālās attīstības plāna izpildi, uzlabotu valsts ekonomisko stāvokli un nodrošinātu tautsaimniecības attīstības ilgtspējību.
Biedrība LCB ir gandarīta, ka deklarācijā ir iekļauts punkts par Latvijas robežas sakārtošanu - šo jautājumu LCB centās aktualizēt pēdējos divus gadus, diemžēl nesekmīgi, jo ne valdība, ne Saeima aicinājumu nesadzirdēja. Satiksmes ministrijas sagatavoto dokumentu par pierobežas ceļu izbūvi gan Valda Dombrovska (V), gan Laimdotas Straujumas (V) valdība novirzīja tā sauktajām jaunajām politikas iniciatīvām, kuras budžeta izstrādes gaitā aizmirsa.
LCB ir gandarīta par to, ka veselā virknē deklarācijas punktu ir pieminēta "sociāli atbildīga uzņēmējdarbība," "uzņēmumu aktīvu vērtības palielināšana", "kapitāla ieplūšanas tautsaimniecībā palielināšana," "konkurētspējas un ilgtspējības nodrošināšana" un citi jēdzieni, pie kuriem Kučinskis ir rūpīgi strādājis, vadot Saeimas Ilgtspējīgās attīstības komisiju.
Vienlaikus LCB apskauž deklarācijā aprakstītās ostas, dzelzceļu, lidostas, loģistikas, distribūcijas, industriālos centrus, ar kuriem tiks izveidots "vienots integrēts Latvijas transporta koridora piedāvājums".
Taču vienlaikus LCB ir izbrīnīta, kā šos mērķus iecerēts sasniegt bez vietējiem un reģionālajiem ceļiem un tiltiem, kas deklarācijā vispār nav pieminēti. Komplektā ar paredzēto "atbalstu uzņēmējdarbībai un investīciju piesaistei, īpaši reģionos, ar īpašu atbalstu Latgalei", šis LCB izbrīns mijas ar šaubām par to, vai tiešām Kučinskis plāno iztikt vispār bez ceļiem.
Šā gada 26.janvārī LCB nosūtīja Ministru prezidenta amata kandidātam savu viedokli par valdības deklarācijas pamatprincipiem, raksturojot arī situāciju, kādā ir nonākuši ceļi. To kā uzņēmējdarbību veicinošu aktīvu vērtība pēdējos desmit gados ir samazinājusies no 4,86 miljardiem eiro līdz 1,61 miljardam eiro jeb par 67%. Savukārt uzkrāto neveikto darbu deficīts 2016.gadā ir sasniedzis 4,3 miljardus eiro. Atbildi LCB diemžēl nav saņēmis, un jaunās valdības deklarācijā šis viedoklis nav atspoguļots.
Tikmēr LCB joprojām ir pārliecināta, ka, piemēram, deklarācijā paredzētā "izglītības iestāžu tīkla un telpiskās mobilitātes reforma" nav iespējama bez sakārtotiem ceļiem.
LCB iepriecina deklarācijas punkts, kurš paredz "izveidot stabilu, prognozējamu un ilgtspējīgu transporta infrastruktūras finansējuma modeli". Biedrība cer, ka šī apņemšanās nepārvērtīsies kārtējā tukšā solījumā, jo tas, ka trūkst gan izpildes termiņa, gan par izpildi atbildīgā, neveicina optimismu. LCB aicina, veidojot Ministru kabineta darba plānu un pildot to, ņemt vērā nozares viedokli un nepiemirst Latvijas ceļus.
LETA
Foto: Edijs Pālens/LETA