Latvijas koka māju ražotāji meklēs nišas attīstības valstīs
Globālās ekonomikas pārmaiņu laikā, arvien lielāka pasaules uzmanība tiek pievērsta strauji augošajām ekonomikām un to tirgus potenciālam (BRICS valstīm). Sastopoties ar problēmām Eirozonā, Latvijas ražotāji arvien vairāk meklē iespējas diversificēt riskus un iespiesties jaunos tirgos.
Gatis Zamurs, Latvijas Koka būvniecības klastera izpilddirektors: "Protams, tirgi ir ļoti specifiski un prasa no ražotājiem lielu adaptēšanās kapacitāti. No vienas puses mūsu milzīgā iespēja ir šo valstu pārapdzīvotības problēmas, kurām ir nepieciešams risinājums. No otras puses šo valstu iedzīvotāju pirktspēja ir zema, ja mēs to salīdzinām ar mūsu ierastajiem eksporta partneriem Skandināvijā un citviet Eiropā, tomēr to atsver tirgus izmēri. Vienlaikus jāapzinās, ka mūs tur neviens negaida un sava vieta zem saules būs jāizcīna."
Par mūsu ražotāju iespējām stāsta SIA Scanhouse valdes priekšsēdētājs Uldis Trokšs: "Kā teica slavenais karavadonis Sun Dzi, puse no uzvaras ir pazīt sevi, otra puse ir pazīt savu pretinieku. Un tieši tas mums šobrīd ir jāizdara, jāsaprot, kas ir mūsu niša, mūsu priekšrocība un kā to izmantot." "Šos tirgus par potenciāli pievilcīgiem uzskata arī citas valstis un reģioni, ir saprotams, ka ar ķīniešu lētajiem paneļiem mēs nekonkurēsim. Tomēr zaļā un eko domāšana pasaulē izplatās arvien vairāk, un tur es saskatu mūsu iespēju," turpina Scanhouse pārstāvis.
Šādu ambiciozu plānu realizēšanai, pētījumu veikšanai nišu meklēšanai Latvijas Koka būvniecības klasteris plāno piesaistīt ES finansējumu klasteru programmā. "ES finansējums būtu milzīgs atspaids nozares attīstībai un turpmākajai izaugsmei," uzsver Gatis Zamurs, Latvijas Koka būvniecības klastera izpilddirektors.
Informāciju sagatavoja Gatis Zamurs, Latvijas Koka būvniecības klasteris.
Foto: Pilseta24.lv
2012.gada 11.jūnijā