LDz sāk Jūrmalas dzelzceļa peronu modernizāciju
Patlaban projekta gaitā sākti sagatavošanās darbi, lai varētu izbūvēt pagaidu platformas un pēc tam sāktu pastāvīgo platformu rekonstrukciju, jo būvdarbu laikā pasažieru pārvadājumi pa dzelzceļu netiks pārtraukti.
Stacijās, kurās notiks modernizācijas darbi, iekāpšana vilcienos notiks no pagaidu platformām, kas atradīsies stacijas teritorijā, nedaudz atstatus no līdzšinējām iekāpšanas vietām. Pasažieriem aicinājums sekot norādēm uz vietas stacijās. No pagaidu platformām iekāpšana tiks nodrošināta arī personām ar īpašām vajadzībām.
Tuvāko mēnešu laikā pakāpeniski darbi tiks sākti arī pārējās Jūrmalas stacijās - Asaros, Bulduros, Dubultos, Lielupē, Majoros, Mellužos, Pumpuros, Slokā, Vaivaros -, kā arī Zolitūdē un Imantā.
Modernizācijas darbu laikā maksimāli tiks saglabāts pašreizējais vilcienu kustības grafiks, un tikai atsevišķos gadījumos iespējamas nelielas izmaiņas vilcienu kustībā, par ko pasažieri iepriekš tiks informēti - informācija par izmaiņām būs pieejama gan stacijās un vilcienos, gan "Pasažieru vilciena" mājaslapā, kā arī pa dzelzceļa uzziņu tālruni 80001181.
Kā skaidro uzņēmumā, pasažieru infrastruktūras modernizācijas gaitā LDz izbūvēs paaugstinātās platformas, sakārtos komunikāciju sistēmas, ierīkos LED apgaismojumu, ūdens apgādes un novadīšanas sistēmas, platformas aprīkos ar nojumēm un soliņiem, kur to pieļauj dzelzceļa tehniskie ekspluatācijas noteikumi, uzstādīs informatīvās plāksnes ar staciju nosaukumiem un norādēm, izbūvēs drošības "labirintus", margas, izveidos uzbrauktuves pasažieriem ar īpašām vajadzībām. Staciju teritorijās tiks sakārtoti laukumi, gājēju celiņi, pārejas, bet staciju ēkām paredzēts veikt atjaunošanas vai nelielus pārbūves darbus, vizuāli sakārtojot ēku fasādes, kā arī visās stacijās izbūvējot mūsdienu prasībām atbilstošus sanitāros mezglus.
Infrastruktūras modernizācija nodrošinās ērtāku piekļuvi stacijas ēkām, kā arī atvieglos iekāpšanu un izkāpšanu no vilciena gan pasažieriem ar īpašām vajadzībām, gan vecākiem ar bērnu ratiņiem, senioriem un citiem sabiedriskā transporta pasažieriem.
Projektētājs un būvdarbu veicējs ir pilnsabiedrība RBSSKALS un būvsabiedrība "Leonhard Weiss RTE". Pasažieru apziņošanas sistēmu un videonovērošanu ierīkos SIA "Komerccentrs Dati grupa". Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija pilnā apmērā tiek finansēta no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzekļiem.
Kā ziņots, Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansētā projekta "Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija" gaitā paredzēta paaugstināto pasažieru platformu izbūve, kā arī informatīvo un drošības sistēmu ierīkošana. Par 2,06 miljoniem eiro tiks veikta dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācija dzelzceļa stacijās Olainē, Jelgavā un Cukurfabrikā, savukārt par 10,7 miljoniem eiro tiks veikta staciju modernizācija Zolitūdē, Imantā, Babītē, Bulduros, Dzintaros, Vaivaros, Pumpuros, Mellužos, Asaros, Lielupē, Majoros, Dubultos un Slokā.
Koncerns "Latvijas Dzelzceļš" sastāv no valdošā uzņēmuma VAS "Latvijas Dzelzceļš" un piecām meitassabiedrībām – AS "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, SIA "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmuma SIA "LDz Ritošā sastāva serviss", kā arī apsardzes uzņēmuma SIA "LDz Apsardze".
LETA
Foto: Edijs Pālens/LETA