abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi26471
Nozares raksti2312
Ekspertu atbildes3041
Lembergs: "Rail Baltica" ir Sibīrijas upju pagriešanai līdzīgs politisks projekts bez ekonomiskā pamata : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Lembergs: "Rail Baltica" ir Sibīrijas upju pagriešanai līdzīgs politisks projekts bez ekonomiskā pamata

Lembergs: "Rail Baltica" ir Sibīrijas upju pagriešanai līdzīgs politisks projekts bez ekonomiskā pamata

"Rail Baltica" ir politisks projekts, kuram nav nekāda ekonomiskā pamata, - tādu viedokli trešdien, 2.martā, savā iknedēļas preses konferencē pauda Ventspils pilsētas domes priekšsēdētājs un Latvijas Tranzīta biznesa asociācijas prezidents Aivars Lembergs ("Latvijai un Ventspilij"), salīdzinot šo projektu ar padomju laiku grandiozajām Sibīrijas upju pagriešanas iecerēm.

"Es saprotu, ka [nevajadzētu] vērt muti vaļā un runāt kaut ko citādi, nekā to prasa politiskā elite, pieklājība un vispārpieņemtās uzvedības normas, bet "Rail Baltica" nav nekāda ekonomiskā pamata. Jautājums, kas šo monstru, kurā [Latvijas posmā] būs ieguldīts apmēram 1,1 miljards, pēc uzbūvēšanas uzturēs. Ja amortizāciju mēs rēķinām 2% gadā, tad tikai uz amortizāciju no 1,1 miljarda diezgan paliels cipars sanāk," savas pārdomas izklāstīja Lembergs.

"Ne Tallinā pasažieru ir tādā skaitā, lai uz Berlīni joņotu pilni vilcienu sastāvi, ne Rīgā īsti viņi ir," norādīja Lembergs, piebilstot, ka Baltijas valstis nevarot salīdzināt ar Parīzes un Londonas dzelzceļa savienojuma mērogiem.

Arī uz kravu pārvadājumu prognozēm pa "Rail Baltica" dzelzceļa līniju Lembergs raugās piesardzīgi. "Viņi fantazē, ka no Somijas kravas iekraus kuģī, pārvedīs pāri Somu līcim, izkraus ārā, iekraus vilcienā un tad vedīs. [..] Cik tur ir operāciju, un kas to samaksās? Neviens tur nevedīs un neviens nepiemaksās, ja tas nebūs ekonomiski izdevīgi. Normāla tendence ir, ja [kravu] var uzlikt uz kuģa un vest ar kuģi, tad arī ved ar kuģi, izņemot kaut ko tādu, kas ir ļoti ātri jāpiegādā, bet cik tad tādu kravu ir? Vai tie ir kokmateriāli, kas būtu jāved ar vēja spārniem? Diennakti ātrāk vai vēlāk atvedīs saplākšņus vai mēbeles. Muļķības..." pārvadājumu efektivitāti "Rail Baltica" projektā apšaubīja Lembergs.

"Tranzīta biznesa asociācijā mēs šo jautājumu izskatījām un vērsām valdības uzmanību, ka šis ir politisks projekts - līdzīgs Sibīrijas upju pagriešanai," norādīja Lembergs. "Protams, var runāt par stratēģisko savienojumu - ka jābūt vienādam [sliežu] platumam... Nu, ja mēs esam ļoti bagāti un veselībā un izglītībā naudu nevajag, demogrāfijas problēmu mums nav un mēs esam gatavi maksāt par lietām, kurām nav nekāda ekonomiska pamatojuma... Es tam nepiekrītu, bet ne man lemt - es varu izteikt tikai savu personīgo viedokli," rezumēja Lembergs, pieļaujot, ka viņa viedoklis varētu izraisīt skaļu pretreakciju.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 milimetru jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles - Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni.

"Rail Baltica" projekta pirmajā kārtā Latvijai Brisele piešķīrusi 238 miljonus eiro, kas pārsvarā paredzēti dzelzceļa posma no Rīgas Centrālās stacijas līdz lidostai būvniecībai. Trim Baltijas valstīm kopā šim projektam līdz 2020.gadam ir piešķirti 442,2 miljoni eiro jeb līdzfinansējums 81,83% apmērā.

LETA

Foto: Ieva Čīka/LETA

Banner 280x280 Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

"Revonia" pazemes mājas, pirtis, pagrabi: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Vai esi kādreiz prātojis, kā dzīvoja pasaku un filmu varoņi hobiti? Tagad tas ir īstenojies! REVONIA ir realizējusi šādu pasaku/sapņu māju. "Revonia" ražo dzelzsbetona pazemes būves - mājas, pirtis, pagrabus. "Revonia" būves izceļas ar ļoti labu energoefektivitāti, jo tās tiek apbērtas ar viena metra zemes slāni, kas nodrošina visa veida aizsardzību.