abc.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi25972
Nozares raksti1319
Ekspertu atbildes3041
Lems par naftas termināļa būvniecības ieceres Daugavgrīvā noraidīšanu : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Lems par naftas termināļa būvniecības ieceres Daugavgrīvā noraidīšanu

Lems par naftas termināļa būvniecības ieceres Daugavgrīvā noraidīšanu


Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejā šodien tiks skatīts lēmumprojekts, kas paredz noraidīt SIA "Baltic Oil Terminal" ieceri Rīgas brīvostas teritorijā, Flotes ielā 2, būvēt naftas termināli, jo projekts negatīvi ietekmēšot dzīves kvalitāti galvaspilsētā.

Kaut arī 2012.gada martā lēmuma pieņemšana domē atlikta līdz brīdim, kamēr tiktu izstrādāti pieguļošo teritoriju detālplānojumi, pašvaldībai nācies jautājuma virzību aktualizēt, jo Administratīvā rajona tiesa 4.februārī uzlikusi Rīgas domei pienākumu būvniecības ieceri akceptēt vai noraidīt mēneša laikā.

"Baltic Oil Terminal" 2013.gada jūlijā vērsusies tiesā ar prasību pret Rīgas domi par labvēlīga administratīvā akta izdošanu, kas akceptētu termināļa būvniecību. Uzņēmums tiesā norādījis, ka līgums un visi nepieciešamie dokumenti par darbības akceptēšanu iesniegti 2012.gada 10.janvārī, taču likumā "Par ietekmes uz visi novērtējumu" noteiktajā 60 dienu laikā atbilde netika saņemta. Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja 2012.gada 7.martā atlikusi lēmuma pieņemšanu, pamatojot viedokli ar nepieciešamību izstrādāt teritorijas detālplānojumu, taču "Baltic Oil Terminal" par šādu pavērsienu tikusi informēta tikai 7.jūnijā.

Uzņēmums arī norādīja, ka projekta atzinumā par ietekmes uz vidi novērtējumu jau ir atspoguļota nepieciešamība veikt izmaiņas detālplānojumā, kā arī nepieciešamie pasākumi, kurus jāveic, izveidojot termināli, turklāt termināļa izveide ir paredzēta arī Rīgas pilsētas attīstības plānā. Līdz ar to "Baltic Oil Terminal" uzskata, ka Rīgas domes prasība par papildu informācijas sniegšanu, detālplānojuma izstrādi un infrastruktūras risinājumiem ir nepamatota.

Tāpat uzņēmums norādīja, ka atzinums ir derīgs līdz 2015.gada 6.janvārim un lēmuma pieņemšanas novilcināšanas gadījumā tas būs jāsaņem atkārtoti, kas ir laikietilpīgs un dārgs process.

"Baltic Oil Terminal" tiesā norādīja, ka projekts ietverts Rīgas attīstības plānā līdz 2020.gadam un tas nav pretrunā ar brīvostas pārcelšanu uz pilsētas ziemeļiem, tāpēc uzņēmums uzskata, ka Rīgas domes bezdarbības dēļ tas nevar saņemt plānošanas un arhitektūras uzdevumu un sākt projektēšanas darbus.

Rīgas domes juristi tiesas sēdē šo viedokli neatzina, norādot, ka šādu objektu nav iespējams akceptēt, jo tas neatbilst Rīgas pilsētas infrastruktūrai kopumā un daļu termināļa būvniecības paredzēts veikt kultūras pieminekļa aizsargjoslā. Tāpat būtisks arguments termināļa neakceptēšanai ir tas, ka teritorija robežojas ar dabas parka "Piejūra" teritoriju un dīzeļdegvielas rezervuāri tiktu novietoti 35 metru attālumā no dabas lieguma "Daugavgrīva" robežas.

Tomēr tiesa nolēma, ka Rīgas dome nepamatoti ilgstoši novilcinājusi lēmuma pieņemšanu, tāpēc pašvaldībai ar tiesas lēmumu uzdots mēneša laikā izlemt par ieceres akceptēšanu vai noraidīšanu. Līdz ar to Pilsētas attīstības departamentā sagatavots lēmums par paredzētās darbības - naftas un naftas ķīmijas produktu pārkraušanas termināļa izveides Rīgā, Flotes ielā 2, - neakceptēšanu. Gala lēmums būs jāpieņem Rīgas domes sēdē.

Jau ziņots, ka SIA "Baltic Oil Terminal" ir iecere Rīgas brīvostas teritorijā Kundziņsalā, Flotes ielā 2, būvēt naftas un naftas ķīmijas produktu pārkraušanas termināli, kura būvniecībā gatavi ieguldīt 170 miljonus eiro. Lielākā daļa no pārkraušanai paredzētajām kravām ir bīstamās vielas un to maisījumi, savukārt avārijas gadījumā akrilnitrils raksturots kā visbīstamākais, kura uzglabāšana un pārkraušana atbilstoši Vides pārraudzības valsts biroja atzinumam ir aizliegta.

Terminālī paredzēts pārkraut naftas ķīmijas produktus - izobutanolu, butanolu, benzolu, metanolu, akrilnitrilu, metiltercbutilēteri, stirolu, monoetilēnglikolu - katru līdz 50 000 tonnu gadā, kā arī bitumenu līdz 40 000 tonnu gadā un šķīdinātāju līdz 100 000 tonnu gadā. Summārā rezervuāru parka ietilpība plānota 483 000 kubikmetru.

Termināli paredzēts izvietot uz pussalas, Komētforta ragā, Daugavas kreisajā krastā pie Daugavas ietekas Rīgas jūras līcī. Ziemeļos un ziemeļrietumos pussala robežojas ar Rīgas jūras līci, bet ziemeļaustrumos, austrumos - ar Daugavu. Kopējā zemesgabala platība ir 25 hektāri.

Tuvākais dzīvojamais rajons ir Daugavgrīvas dzīvojamais rajons, kas atrodas aptuveni viena kilometra attālumā no termināļa teritorijas, Bolderājas mikrorajons atrodas 2,5 kilometru attālumā, bet Daugavai otrā pusē ir Mangaļsalas dzīvojamais rajons.

Plānots, ka kravu apgrozījums terminālī būtu desmit miljoni tonnu gadā, no kurām 20% ķīmisko vielu un maisījumu plānots importēt, bet 80% - eksportēt. Importējamos produktus piegādātu ar tankkuģiem un pārkrautu dzelzceļa rezervuāros, bet pēc tam - dzelzceļa cisternās. Savukārt eksportējamie produkti terminālī tiktu nogādāti pa dzelzceļu, pārkrauti rezervuāros un pēc tam - tankkuģos, kuru apkalpošanai paredzēts izbūvēt divas tankkuģu piestātnes.

Rīgas pilsētas būvvalde jau iepriekš norādījusi, ka projekta īstenošanas gadījumā dzelzceļa satiksmes plūsma atkarībā no faktiskā kravu apgrozījuma pieaugs vairākas reizes - diennaktī turp un atpakaļ līdz Bolderājas stacijai un tālāk sadalītā veidā līdz terminālim pārvietotos papildu desmit līdz 12 vilciena sastāvu, kas ir aptuveni trešā daļa no Rīgas brīvostas kopējā apgrozījuma.

Palielinoties dzelzceļa pievedceļu noslogotībai, būs apgrūtināta autotransporta kustība Rīgā - samazināsies dzelzceļa pārbrauktuvju caurlaidspēja, kas radīs būtiskus autotransporta sastrēgumus, īpaši Daugavgrīvas dzīvojamā rajonā, kā arī tiktu apgrūtināta autotransporta iebraukšana terminālim pieguļošo uzņēmumu teritorijās izbūvējamo izlikšanas sliežu ceļu trasēs. Lai realizētu naftas un naftas produktu piegādi terminālim, ir nepieciešams veikt ne tikai minētos pasākumus no Bolderājas stacijas līdz termināļa teritorijai Flotes ielā 2, bet arī dzelzceļa rekonstrukciju posmā Torņakalns-Bolderājas stacija.

SIA "Baltic Oil Terminal" pieder Edinburgā reģistrētai kompānijai "Solotex LP", tās pamatkapitāls ir 1 422 840 eiro. Kompānijai 2012.gadā apgrozījuma nebija, taču zaudējumi sasniedza 10 479 eiro. Vienīgā uzņēmuma amatpersona ir Nikolajs Jermolajevs.

Rīga, 26.marts, LETA.
Foto:LETA/Ieva Lūka
 

Banner 280x280

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Individuāli pielāgoti metāla risinājumi – Dzintars Workshop

Dzintars Workshop ražo dažādus metāla priekšmetus, kas pielāgoti klientu vajadzībām – pirts krāsnis, kazana krāsnis, ugunskura vietas, mēbeles un citus individuālus pasūtījumus. Uzzināsim, kā izvēlēties ugunskura vietu vai grilu, lai tas kalpotu ilgi? Ko svarīgi ņemt vērā, izvēloties pirts krāsni? 

Aktuālie piedāvājumi

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

ARTEVO – māksla padarīt labus logus vēl labākus

2008. gadā REHAU prezentēja kompozītu materiālu logu profiliem RAU-FIPRO X. Lieliskās sistēmas GENEO logi un durvis atraduši vietu Latvijā daudzās ēkās, renovācijas projektos. Arī tagad REHAU turpina šo tradīciju. ARTEVO – māksla nepārtraukti attīstīt lieliskos risinājumus tālāk!

Aktualitātes

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Starp Ilūksti un Sventi pārbūvē reģionālā ceļa posmu

Augšdaugavas novadā turpinās būvdarbi uz valsts reģionālā autoceļa Svente–Lietuvas robeža (Subate) (P70) starp Ilūksti un Sventi (0,06.–12,22. km). Ieviesti plaši satiksmes ierobežojumi ar vairākiem pagaidu luksoforiem, un posma izbraukšanai jāplāno 45 minūtes, informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

Izstāsti Latvijai