Lidostā simboliski atzīmē jaunās piestātnes būvniecības sākšanu
"Šīs ēkas būvniecības pirmā kārta ir sākums ilgam procesam, kura mērķis ir nostiprināt lidostas "Rīga" kā vadošās Baltijas un Ziemeļeiropas lidostas pozīcijas. Termināļa paplašināšana ir loģisks turpinājums mūsu lidostas četrdesmit gadu garumā notikušai attīstībai," pasākumā uzsvēra Aldis Mūrnieks. Viņš arī piebilda, ka pēc Ziemeļu piestātnes 1.kārtas uzbūvēšanas lidosta cer uzlabot pasažieru ērtības un piesaistīt jaunus tranzīta pasažierus no Āzijas.
Būvdarbus veic SIA "Skonto Būve", būvuzraudzību nodrošina pilnsabiedrība "Būvalts P.M.G.", projekta autori ir SIA "Arhis Arhitekti".
"Skonto Būve" valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis savā svinīgajā uzrunā: "Termināļa izbūve apliecina to, ka mums ir varēšana. Pasūtītāji, projektētāji un būvnieki ir vietējie, visi no Latvijas. Mēs varam izdarīt paši, un ārzemju palīdzība mums nav nepieciešama, visi kopā mēs uzbūvēsim labu un modernu termināli." Viņš arī piebilda, ka ir gandarīts par iespēju valstij tik nozīmīgu objektu būvēt "Skonto Būvei" – nacionālajai būvkompānijai. "Mūsu būvniecības profesionāļu zināšanas un līdzšinējā veiksmīgā pieredze lidostas attīstības projektos gan Latvijā, gan nesen pabeigtajā Trondheimas lidostas projektā Norvēģijā, būs nozīmīgs ieguldījums Rīgas kā vadošās Baltijas lidostas attīstībā. Man ir prieks, ka šobrīd celtnieki atrodas lidostā nevis, lai dotos peļņā uz ārzemēm, bet lai uzlabotu mūsu valsts "vizītkarti" un sekmētu Latvijas attīstību. Būvniecība noris pēc plāna un visaugstākajā kvalitātē," tā Rāvis.
Svinīgo uzrunu teica arī SIA "Arhis Arhitekti" vadītājs Andris Kronbergs, kurš projekta pasūtītājam pateicās par uzticību. "Prieks, ka lidostā notiek attīstība un zinu, ka domā arī par nākošajiem attīstības soļiem," piebilda Kronbergs.
Lidostas termināļa attīstības būvniecības 1.kārta paredz ne-Šengenas zonas paplašināšanu un papildus četrus jaunus iekāpšanas sektorus, tādējādi uzlabojot lidostas sniegto pakalpojumu kvalitāti. Pēc pabeigšanas jaunajā piestātnes ēkā būs iespējams apkalpot arī lielākus gaisa kuģus, kas palielinās lidostas kapacitāti.
Esošā termināļa kapacitāte spēj kvalitatīvi apkalpot 3,5 miljonus pasažieru gadā, taču jau šobrīd lidostas apkalpoto pasažieru skaits gadā sasniedz 4,7 miljonus. Pie šāda apjoma, un paredzot turpmāku pasažieru skaita pieaugumu, ir nepieciešama lidostas paplašināšana, lai nodrošinātu atbilstošu servisu aviokompānijām, kā arī ērtus apstākļus un kvalitatīvu apkalpošanu pasažieriem.
Jaunās piestātnes būvdarbu pabeigšanas termiņš ir 2015.gada 11.jūlijs un jau augustā no tās izlidos pirmie pasažieri.
Ziemeļu piestātnes terminālis ir apgriezta L burta formā, un pirmā tiks atvērta tā daļa, kas savienojas ar veco 1974.gadā būvēto termināli. No šīs daļas pasažieri uz lidmašīnām tiks vesti ar autobusiem. Tikmēr turpināsies jaunā termināļa iekšdarbi, un līdz gada beigām tiks pabeigts arī tas.
Termināļa paplašināšana ir nozīmīga VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" konkurētspējas uzlabošanai Eiropā. Paplašināšana ir būtisks nosacījums jaunu lidsabiedrību piesaistei un to darbības sākšanai lidostā "Rīga", kā arī šobrīd strādājošo aviokompāniju darbības paplašināšanai, kas savukārt sekmētu lidostas "Rīga" kā vadošās Baltijas lidostas attīstību.
Pēc pašreizējām prognozēm ir pārliecība, ka ne vēlāk kā 2017.gadā lidosta "Rīga" visticamāk pārvarēs 5 miljonu apkalpoto pasažieru slieksni gadā.
Lidosta šo projektu realizē savas saimnieciskās darbības ietvaros, finansējot to no saviem ieņēmumiem un piesaistītiem kredītlīdzekļiem no POHJOLA BANK PLC. Būvniecības līguma cena ir 15,93 miljoni eiro.
Foto: abc.lv redakcija/ Publicitātes foto.