Lidostas "Rīga" Ziemeļu piestātnes izmaksas pārsniedz 26 miljonus eiro
Starptautiskās lidostas "Rīga" jaunās Ziemeļu piestātnes kopējās izmaksas pārsniedz 26 miljonus eiro, aģentūrai LETA pavēstīja lidostā.
"Jaunā piestātne ir turpinājums vērienīgajiem lidostas infrastruktūras attīstības projektiem, kuru mērķis ir vairot pasažieru ērtības un paaugstināt ceļotājiem un sadarbības partneriem sniegto pakalpojumu kvalitāti, tā nostiprinot lidostas "Rīga" kā vadošās Baltijas un Ziemeļeiropas lidostas pozīcijas," sacīja lidostas valdes priekšsēdētājs Armands Jurjevs.
Jaunās piestātnes divos stāvos pasažieriem ir pieejami 19 jauni iekāpšanas sektori, trīs gaisa kuģu tilti, divi jauni veikali un piecas kafejnīcas, rotaļu laukumi bērniem, kā arī uzgaidāmās telpas. Kopējā ziemeļu piestātnes platība ir 9828,39 kvadrātmetri (m2), bet kopā ar projekta pirmajā posmā izbūvētajām telpām ielidojošajiem pasažieriem un termināļus savienojošo galeriju - 17 340 m2.
Pēc uzņēmumā paustā, pateicoties jaunās piestātnes iespējām, lidosta "Rīga" ir gatava apkalpot tālos lidojumus gan tehniski, gan pasažieru ērtību ziņā. Lidostai attīstoties par reģionālo tranzīta centru, paredzams aizvien lielāks tranzīta pasažieru skaita pieaugums - patlaban tie veido 27% no visiem pasažieriem. Tālo lidojumu pasažieriem jaunā piestātne piedāvā plašu tranzīta zonu, savukārt ap piestātni ierīkotā hidrantu sistēma tiešai degvielas padevei no degvielas bāzes ļauj ātrāk uzpildīt lielos gaisa kuģus. Jaunās gaisa kuģu stāvvietas atrodas termināļa tuvumā, kas ļauj pasažieriem ātrāk nokļūt gaisa kuģos, mazāk izmantojot autobusu.
Jaunās piestātnes projekta autori ir SIA "Arhis Arhitekti" arhitekti Andris Kronbergs, Raimonds Saulītis, Paulis Gibze, Evija Runce, Ēriks Miķelsons un Uldis Jaunsubrēns. Ēkas arhitektoniskais tēls un interjera risinājumi turpina iepriekšējos lidostas paplašināšanas projektos izmantotos pamatprincipus - iespējami liela caurskatāmība un laba orientēšanās telpā, veidojot plašas, integrētas, nenorobežotas telpas.
Lidostas "Rīga" termināļa attīstības projekta piektajā kārtā līdz 2015.gada septembrim tika realizēts Ziemeļu piestātnes būvniecības pirmais posms, paplašinot ārpus Šengenas zonu un izbūvējot savienojošo galeriju un plašākas telpas ielidojošajiem pasažieriem, kā arī jaunās piestātnes nesošās konstrukcijas un fasādi. Savukārt otrajā kārtā tika veikti iekšdarbi jaunajā Ziemeļu piestātnē, uzstādīti gaisa kuģu tilti, izbūvēti iekāpšanas sektori, komercplatības un uzgaidāmās telpas. Pirmā posma būvniecību veica SIA "Skonto būve", bet otrās kārtas būvdarbus - SIA "Merks".
Projekta kopējās izmaksas ir vairāk nekā 26 miljoni eiro. Termināļa attīstības projektu lidosta realizē gan ar saviem līdzekļiem, gan piesaistot kredītlīdzekļus no "OP Corporate Bank" (iepriekš - "Pohjola Bank plc.").
Pašreizējā lidostas "Rīga" termināļa kapacitāte ļauj kvalitatīvi apkalpot 3,5 miljonus tiešo pasažieru gadā, taču jau patlaban lidostas kopējais tiešo un tranzīta pasažieru skaits gadā pārsniedz piecus miljonus. Pēc jaunās Ziemeļu piestātnes atvēršanas tranzīta pasažieru zona ļaus apkalpot 7-10 miljonus pasažieru gadā.
Nākamais solis lidostas "Rīga" infrastruktūras attīstībā būs tālāka termināļa pilnveidošana, paplašinot pasažieru reģistrācijas zāli, bagāžas saņemšanas un šķirošanas zonas, drošības kontroles zonu, kā arī izbūvējot daudzstāvu autostāvvietu un savienojumu ar projekta "Rail Baltica" Rīgas lidostas staciju. Šovasar parakstītais sadarbības memorands paredz, ka "Rail Baltica" RIX stacijas izbūve un pilnvērtīga tās integrācija lidostas teritorijā noslēgsies 2022.gadā.
Starptautiskajā lidostā "Rīga" šodien, 14.novembrī, atklās jauno Ziemeļu piestātni. Pasākumā piedalīsies satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS), lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētājs Armands Jurjevs, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss, uzņēmuma "Tav Airports Holding" izpilddirektora vietnieks Serkans Kaptams un citi lidostas sadarbības partneri.
LETA
2016.gada 14.novembrī