Līdz 2023. gada beigām plānots pārbūvēt 5. un 7. tramvaja maršruta līniju posmus
Trešdien, 10.martā, Rīgas domes deputāti sēdē apstiprināja pašvaldības dalību projektā "Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošana zemās grīdas tramvaja parametriem", kurš paredz līdz 2023.gada beigām pārbūvēt 5. un 7.tramvaja maršruta līniju posmus, tos pielāgojot zemās grīdas tramvaju kustībai un uzlabojot vides pieejamību.
Jau ziņots, ka projekta ietvaros paredzēts atjaunot 7. tramvaja maršruta līniju posmā no Centrāltirgus ielas līdz galapunktam "Ķengarags". Lai nodrošinātu zemās grīdas tramvaja priekšrocības un vides pieejamību ikvienam pasažierim, plānots pārbūvēt un paaugstināt vairāku pieturvietu platformas. Aptuveni septiņu kilometru garā posmā tiks veikta gan kontakttīkla pielāgošana zemās grīdas tramvajam, gan kabeļu tīkla nomaiņa, palielinot elektroapgādes jaudas.
Tāpat projektā paredzēts veikt infrastruktūras pārbūvi aptuveni divu kilometru garā 5. tramvaja maršruta posmā no Slokas ielas un Jūrmalas gatves krustojuma līdz galapunktam "Iļģuciems", pielāgojot minēto tramvaja līniju zemās grīdas tramvaju prasībām, kā arī nodrošinot vides pieejamības prasībām atbilstošu platformu izbūvi maršruta posma pieturvietās. 5. tramvaja maršrutā paredzēta arī sliežu ceļu pārbūve Slokas ielas posmā no krustojuma ar Pulka ielu līdz krustojumam ar Jūrmalas gatvi.
Ar mērķi saīsināt krustojuma šķērsošanas laiku, tādējādi mazinot transporta līdzekļu sastrēgumus, Rīgas tramvaja infrastruktūras modernizācijas projekta ietvaros paredzēts veikt arī sliežu ceļu pārbūvi 11. novembra krastmalas un 13. janvāra ielas krustojumā. Tiks veikta pārmiju vadības sistēmas ierīkošana, paaugstinot tramvaju kustības drošības līmeni un nodrošinot pārmiju kontroles iespējas ar tālvadību.
Indikatīvās kopējās projekta izmaksas Rīgas tramvaja infrastruktūras pielāgošanai zemās grīdas tramvajiem plānotas aptuveni 40 miljonu eiro apmērā: 85% no attiecināmajām izmaksām sedz ES Kohēzijas fonds. Projekta īstenošanas termiņš noteikts līdz 2023.gada beigām.