Līdz gada beigām gaidīs piedāvājumu "Rail Baltica" Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektēšanai un būvdarbiem
Rīga, 22.aug., LETA. Sešām starptautiskām apvienībām nosūtīts uzaicinājums iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektēšanai un būvdarbiem, aģentūru LETA informēja "Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā "Eiropas Dzelzceļa līnijas" (EDZL).
Uzaicinājums nosūtīts piegādātāju apvienībai "BASA", kurā ietilpst Latvijas uzņēmumi AS "BMGS", AS "A.C.B.", SIA "Strabag" un SIA "Aecom Baltics", apvienībai, kurā ietilpst Lietuvas "Kauno tiltai", Spānijas "Comsa S.A.U.", Polijas "Trakcja PRKil", Lietuvas "Geležinkelio tiesimo centras" un Latvijas "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate", kā arī apvienībai "Acciona Mostostal Skonto Būve", kurā ietilpst Spānijas kompānija "Acciona Construccion S.A.", Polijas kompānija "Mostostal Warszawa S.A." un Latvijas uzņēmums "Skonto Būve".
Dalībai konkursā aicināta arī personu apvienība "Besix Rere Group", kurā ietilpst Beļģijas uzņēmums "N.V. Besix S.A." un Latvijas būvnieks "Rere būve", apvienībai "ITL Rail Baltica", kurā ietilpst Turcijas uzņēmums "Gulemark Agir Sanay Insaat ve Taahhut A.S.", Itālijas uzņēmums "Astaldi S.p.A.", Latvijas uzņēmumi "LNK Industries", "Binders" un "Arčers", kā arī apvienībai "Copisa-Basque-UPB-Tilts", kurā ietilpst Latvijas uzņēmumi "UPB" un "Tilts", kā arī Spānijas kompānijas "Copisa Constructora Pirenaica", "Altuna Y Uria", "Cycasa" un "Lagunketa Sociedad Estudios Y Servicios Para La Construction".
EDZL starptautiskā iepirkuma "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un stacijas kompleksās apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi otrās kārtas dalībniekiem - sešām starptautiskām apvienībām - sagatavojušas darba uzdevumu, aicinot apvienības iesniegt tehniskos un finanšu piedāvājumus.
EDZL projektu ieviešanas departamenta direktors Kaspars Vingris stāstīja, ka, lai sagatavotu iepirkuma otrās kārtas, kopumā vairāk nekā 800 lappušu apjomīgu dokumentāciju, EDZL ir saņēmusi 15 institūciju tehniskos noteikumus.
Lai nodrošinātu starptautiskās žūrijas izvēlētā meta ieceres realizāciju, ar meta autoru "PLH Arkitekter" ir noslēgts līgums par tehniskā atbalsta pakalpojumiem "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta un Rīgas centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves būvprojekta izstrādei. "PLH Arkitekter" uzraudzību turpinās arī visu projektēšanas laiku.
Pretendentiem līdz šī gada beigām būs jāsagatavo iesniegšanai tehnisko piedāvājumu, pievienojot projektēšanas un būvdarbu izpildes laika grafiku, projektēšanas un būvdarbu veikšanas koncepciju, projekta organizācijas shēmu un aprakstu, videi draudzīgu būvdarbu veicināšanas aprakstu, darba aizsardzības programmu, vides aizsardzības programmu, kā arī citus nepieciešamos dokumentus.
Tāpat no pretendentiem tiek gaidīts finanšu piedāvājums, kas ietver pilnīgi visas izmaksas, kuras ir nepieciešamas un pietiekamas, lai nodrošinātu kvalitatīvu iepirkuma līguma izpildi.
Iepirkuma otrās kārtas uzvarētājam būs jānodrošina Centrālās stacijas, jauna dzelzceļa tilta pār Daugavu un Mazo Daugavu, kā arī esošās dzelzceļa līnijas infrastruktūras un "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras projektēšana un būvdarbi.
Līguma slēgšana ar "Rail Baltica" Rīgas Centrālās pasažieru stacijas un tilta projektētāju un būvnieku paredzēta 2019.gadā, tādējādi nodrošinot būvprojektu izstrādi 2019.-2020.gadā un būvdarbus 2021.-2022.gadā.
EDZL 2017.gada 21.aprīlī izsludināja starptautisku publisku iepirkumu divās kārtās "Rail Baltica" Rīgas dzelzceļa tilta, uzbēruma un Rīgas Centrālās pasažieru stacijas kompleksā apbūves būvprojekta izstrāde un būvdarbi" būvprojekta izstrādes, autoruzraudzības un būvdarbu veikšanas nodrošināšanai. Iepirkuma pirmajā kārtā kvalifikācijas pieteikumi tika saņemti no septiņām starptautiskām apvienībām, tai skaitā Latvijas lielākajiem būvuzņēmumiem.
Ārvalstu un Latvijas uzņēmējiem bija nodrošinātas iespējas dalībai konkursā, veidojot vietējo un starptautisko uzņēmumu apvienības, pašiem nosakot savstarpējās sadarbības modeli un vadošo partneri. Iepirkuma prasības tika izvirzītas atbilstoši augstas kvalitātes standartiem, prasot kandidātiem apliecināt to ar iegūto pieredzi, tai skaitā - prasības kandidātu pieredzei elektrificētas dzelzceļa līnijas pārbūvē, jaunu transporta satiksmei paredzētu tiltu un multimodāla pasažieru transporta mezgla projektēšanā un būvdarbu izpildē. Tāpat kandidātiem tika noteikta prasība - pēdējos trijos gados tiem ir jābūt sasniegtam vidējam neto apgrozījumam 100 miljonu eiro apjomā, un kandidāta un tā speciālistiem jābūt pieredzei projektēšanā, kas iegūta pēdējo piecu gadu laikā, un pieredzei būvdarbu izpildē, kas iegūta pēdējo septiņu gadu laikā.
Šī projekta izmaksas ir tuvu 200 miljoniem eiro. Metu konkursa noslēgumā izvēlētais risinājums, kam pamatā būs arhitektu biroja "PLH Arkitekter" sadarbībā ar "COWI" piedāvātais mets, iekļāvās projektam noteiktajās izmaksās, piedāvājot kvalitatīvus un ilgtspējīgus tehniskos risinājumus un efektīvu resursu izmantošanu.