Lielāko daļu jaunās tramvaja līnijas būvniecības darbu Liepājā plāno pabeigt šogad
Kā sola būvnieki, līdz gada beigām visās ielās, pa kuru virzīsies jaunā tramvaja līnija, ieklās asfalta apakškārtu, lielākajā daļā posmu arī asfalta virskārtu un ielas atvērs satiksmei.
Asfalta virskārtas ieklāšana, kā atzina Rērihs, lielā mērā būs atkarīga no laika apstākļiem, jo šos darbus nevar veikt, ja gaisa temperatūra zemāka par plus 10 grādiem. Līdz decembra beigām arī plānots pabeigt ielu apgaismojuma, pieturvietu izbūvi, savukārt jau gandrīz pabeigta jaunā tramvaja galapunkta ēkas būvniecība, kur tramvaju un autobusu vadītājiem būs atpūtas telpas un tualetes.
Pašlaik, kā atzina būvniecības uzraugs un vadītājs SIA "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija" inženieris Arnis Skrastiņš, ir paveikti 60 līdz 65 procenti projektā plānoto darbu.
Visraitāk darbi sokas Tukuma ielas posmā, kur jau ieklāts asfalts un sākta sliežu ceļu montāža, savukārt darbi būtiski iekavējušies Ventas ielas posmā no Vaiņodes līdz Ganību ielai, kur vēl notiek apakšzemes komunikāciju izbūve. Ventas ielā dažādu iemeslu dēļ aizkavējies darbu sākums, un šajā posmā arī esot vissarežģītākā situācija ar inženierkomunācijām. "Te strādāja visi Liepājas inženierkomunikāciju turētāji," atzina uzņēmuma "Liepājas tramvajs" vadītājs Aigars Puks. Viņš sacīja, ka uzņēmums būtu ieinteresēts, lai tramvaju kustība jaunajā līnijā sāktos pēc iespējas ātrāk, taču vienlaikus norādīja, ka "tas nav pašmērķis" un ir būtiski, lai līnijas un ar to saistītās infrastruktūras izbūve notiek kvalitatīvi.
Jau ziņots, ka uzņēmums "Liepājas tramvajs" parakstījis vienošanos ar būvfirmu "Skonto Būve" par Liepājas tramvaja līnijas izbūves līguma izpildes termiņu pagarināšanu, aģentūru LETA informēja "Liepājas tramvaja" sabiedrisko attiecību speciāliste Dace Gruntmane.
Kā galveno iemeslu, kāpēc būvdarbi aizkavējušies, Skrastiņš min to, ka tehniskā projekta izstrādātājiem nav bijis datu par dažādu apakšzemes inžienierkomunikāciju izvietojumu vai arī dati bijuši kļūdaini. Līdz šim tehniskajā projektā jau bijušas aptuveni 50 dažādas izmaiņas, kas arī "radījis būtiska nobīdes no plānotā darbu grafika". Darbus arī aizkavējusi uzņēmuma "Liepājas enerģija" prasība visu Ķempes ielas mikrorajonu bez pārtraukumiem nodrošināt ar silto ūdeni, kas iepriekš neesot bijis plānots.
Nekādas sankcijas pret būvniekiem par nokavētajiem termiņiem, kā sacīja Skrastiņš, neesot plānots piemērot, jo kavēšanās iemeslus pašvaldība jeb pasūtītājs atzinis par objektīviem.
Kā informēja Rērihs, pašlaik objektā ik dienas strādājot vairāk nekā 100 strādnieku.
Kā ziņots, savā iesniegumā "Skonto Būve" apliecina gatavību projektu pabeigt un pamato nepieciešamību par diviem mēnešiem pagarināt būvniecības gaitu. Tomēr, ņemot vērā, ka rudens un ziemas apstākļos daudzi no plānotajiem darbiem nav tehnoloģiski kvalitatīvi veicami tieši meteoroloģisko apstākļu dēļ, uzņēmums rosina noteikt tehnoloģisko pārtraukumu līdz pavasarim.
"Skonto Būves" projektu vadītājs Aldis Rērihs skaidro, ka šis pagarinājums nebūt nenozīmē darbu pilnīgu pārtraukšanu un to, ka vēl vairākus mēnešus mikrorajona iedzīvotājiem būs jāsamierinās ar tādām neērtībām kā nesakārtotas ietves, gājēju pārejas, slēgta transporta kustība un pārceltas sabiedriskā transporta pieturvietas.
Jau ziņots, ka Liepājā tiks izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu - posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.
Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". SIA "Skonto Būve", kas uzvarēja atklātā konkursā par būvdarbu veikšanu projektā "Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā", piedāvājusi darbus veikt par 6 403 607 latiem. Līgums ar būvdarbu veicējiem noslēgts marta vidū, bet būvdarbi sākās maijā.
Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".
Liepāja, 26.sept., LETA.
Foto: Pilseta24.lv
20121.gada 26.septembrī