Liepājā atsāksies Zirņu un Ganību ielas rekonstrukcija
Darbu sezona tiks sākta ar lietus ūdens kanalizācijas sistēmas izveidi Ganību ielā un braucamo daļu gultņu sagatavošanu Ganību, Kungu un Ezeru ielā.
Uzņēmums arī pēc ceļu būves sezonas beigām izmantoja periodus, kad bija būvniecībai labvēlīgi meteoroloģiskie apstākļi, un daudzviet objektā samazinātos apjomos būvdarbus turpināja. Taču galvenokārt ziemas mēnešos tika veikta koku zāģēšana un žogu uzstādīšana.
Kā pastāstīja SIA "Binders" projektu vadītājs Jānis Fedotovs, pagājušā gada nogalē liepājnieku ērtībām Zirņu ielā tika ieklāta asfalta apakškārta, lai šis posms būtu vieglāk izbraucams un ziemā to būtu vieglāk apkopt un uzturēt, kā arī iedzīvotājiem būtu ērtāk piekļūt saviem īpašumiem. Pilsētniekiem būtu vairāk neērtību, ja Zirņu iela šajos mēnešos būtu atstāta tikai ar šķembu kārtu.
Iedzīvotājiem nevajadzētu uztraukties, ka iela pēc rekonstrukcijas paliks šādā izskatā. Tā ir tikai apakšējā kārta, virs kuras vēl tiks klāta vairākus centimetrus bieza šķembu mastikas asfalta virsējā kārta.
"Zirņu ielā ieklātā asfalta apakškārta ir teicami izturējusi ziemu, pārdzīvojusi mainīgos meteoroloģiskos apstākļus un temperatūras svārstības. Apsekojot objektu, var konstatēt minimālus asfalta apakškārtas bojājumus, kuri noteikti tiks novērsti. Asfalta pamata kārtai, kura tiks uzklāta ielas būvniecības procesa beigu daļā, piemīt augstas izturības īpašības. Situācija šobrīd liecina, ka ielas sagatavošanas un asfalta uzklāšanas darbi ir veikti augstā kvalitātē - nav konstatēti nekādi ielas iesēdumi, nobrukumi vai izskalojumi," informēja Liepājas domes Attīstības pārvaldes vadītājs Vilnis Vitkovskis.
Zirņu un Ganību ielas rekonstrukcijai un pieslēguma izbūvei Zemnieku ielai jābūt pabeigtai līdz šā gada rudenim. Pēc būvdarbu beigām Liepāja iegūs atslogotu tranzīta ielu - Ganību ielu, kas tiks pārveidota par vienvirziena ielu, bet rekonstruētā Zirņu iela būs vienvirziena satiksmes iela pretējā virzienā.
Rekonstruējamo ielu un uzbūvētā posma kopējas garums būs 8,5 kilometri. Gājēju ietvju un izbūves kopējais garums - 16 kilometri. Projekts paredz 13 krustojumu būvniecību vai rekonstrukciju, veloceliņa izbūvi 5,8 kilometru garumā un pār Tirdzniecības kanālu esošā tilta rekonstrukciju.
Paralēli būvdarbiem tiek veikta ielu inženiertehnisko komunikāciju labiekārtošana - ierīkota lietusūdens un sadzīves kanalizācijas sistēma, lietusūdens attīrīšanas ietaises, uzstādīts ielu apgaismojums, luksofori, videonovērošanas kameras, ierīkotas 16 sabiedriskā transporta pieturvietas
Projekta pasūtītājs ir Liepājas dome, projektētājs - SIA "Firma L4". Būvdarbu līguma summa ir 16,17 miljoni latu, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Finansējums šim mērķim piešķirts no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda, kā arī no valsts un pašvaldības budžeta.
Ventspils, 21.marts, LETA.
Foto: Pilseta24.lv
2012.gada 21.martā