abc.lv skaitļos

Lietotāji online29
Aktīvie uzņēmumi25217
Nozares raksti1284
Ekspertu atbildes3041
Liepājā sāks tramvaja sliežu ceļu rekonstrukciju : Būvniecības, arhitektūras un interjera portāls abc.lv

Liepājā sāks tramvaja sliežu ceļu rekonstrukciju

Liepājā sāks tramvaja sliežu ceļu rekonstrukciju
Tuvāko dienu laikā Liepājā tiks sākta esošo tramvaja sliežu ceļu rekonstrukcija, aģentūru LETA informēja būvniecības uzraugs Arnis Skrastiņš.

Pagājušā gada 5.decembrī SIA "Liepājas tramvajs" noslēdza līgumu ar SIA "Skonto būve" par sliežu ceļu rekonstrukciju. Darbu izpildes termiņš - 320 dienas no līguma noslēgšanas dienas. Šī gada 11.februārī ir saņemta būvatļauja.

Kopumā paredzēts rekonstruēt četrus sliežu posmus. Darbi tiks sākti Rīgas ielā, pēc tam tie notiks citos tramvaja līnijas posmos.

"Neērtības būs, īpaši tiem liepājniekiem, kuri dzīvo tieši būvniecības zonā vai tuvu tai. Būs neērtāka piebraukšana, īslaicīgi komunikāciju atslēgumi, arī trokšņi nakts laikā. Citādi nevaram, jo projektā paredzēts nomainīt tās apakšzemes komunikācijas, kuras savu laiku nokalpojušas. Šodien grūti pateikt, cik lielā apjomā tas būs, to redzēsim tikai tad, kad atraksim komunikāciju tīklus un apsekosim to tehnisko stāvokli. Paredzēts arī iebūvēt jaunu lietus ūdeņu savākšanas sistēmu, kuru tālāk jau pilsēta varēs pieslēgt savai infrastruktūrai," informēja Skrastiņš.

Lai paveiktu šos darbus, nepieciešams izmantot dažāda veida tehniku, tādēļ ir nepieļaujami, ka kontakttīklos ir elektrības spriegums. "Tas nozīmē tikai vienu - lielāko daļu darba būs jāplāno nakts stundās, kad pārtraukta tramvaja kustība. Protams, ir jau vēl viens ceļš - apturēt tramvaja kustību un strādāt dienā. Tās būtu daudz lielākas neērtības visiem liepājniekiem. Līgums paredz, ka tramvaja kustības slēgšanas gadījumā būvniekam jānodrošina alternatīvi pārvadājumi ar autobusiem un jāsedz uzņēmumam "Liepājas tramvajs" dīkstāves zaudējumi. Tas ir dārgs prieks, tādēļ domāju, ka tikai ārkārtas situācijās, kad tiešām nebūs cita risinājuma, varētu uz laiku pārtraukt tramvaja kustību," informēja Skrastiņš.

Banner 280x280 Banner 280x280

Šopavasar turpināsies un noslēgsies arī pērn maijā sāktā jaunās tramvaja līnijas izbūve. Jaunā līnija būs esošās tramvaja līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam.

"Pamazām būvnieki sāk atgriezties objektā. Marta beigās, aprīļa sākumā jāsāk tramvaja sliežu metināšana," pašreizējo situāciju skaidroja Skrastiņš. "Līdz termiņa beigām - 1.jūnijam - mums jāpabeidz teritorijas labiekārtošanas darbi, jaunā sliežu ceļa elektroapgāde un jāieklāj asfalta virskārtas, kur to nepaguvām rudenī. Gaidām siltāku laiku!".

Līdz jaunās tramvaja līnijas nodošanai palikuši nedaudz vairāk kā divi mēneši. "Pašlaik strādājam pie maršrutu laika grafika izstrādes, ir vēl daudz citu organizatorisku darbu, kas jāpaveic," atzina SIA "Liepājas tramvajs" valdes loceklis Aigars Puks.

"Protams, būtu prieks uz jaunās tramvaja līnijas palaist arī jaunus tramvaju vagonus, bet šobrīd to nevaram atļauties. Esmu pārliecināts, ka tas ir tikai laika jautājums, un pienāks diena, kad liepājniekiem varēsim piedāvāt jaunus tramvajus," piebilda Puks.

"Liepājas tramvajs" plāno pieņemt darbā arī jaunus tramvaju vadītājus un aicina pieteikties liepājniekus, kuriem ir tramvaja vadītāja apliecības un vēlme darīt šo darbu.

Jau ziņots, ka Liepājā tiek izbūvēta jauna tramvaja līnija, kas būs esošās līnijas pagarinājums par 1,7 kilometriem līdz Ezerkrasta dzīvojamajam masīvam. Plānots veikt arī esošās tramvaja līnijas atsevišķu posmu rekonstrukciju 0,6 kilometru garumā. Jaunā līnija virzīsies pa Tukuma ielas posmu no Klaipēdas ielas līdz Ventas ielai, pa Ventas ielu - posmā no Tukuma ielas līdz Ganību ielai, pa Ķempes ielu un noslēgsies ar apli Slapjajā ielā. Kopumā jaunajā posmā tiks izvietotas piecas pieturas.

Tehnisko projektu izstrādājusi AS "UPB". Jaunās tramvaja līnijas izbūvi veic "Skonto būve", kas uzvarēja atklātā konkursā, piedāvājot darbus veikt par 6 403 607 latiem. Savukārt cenu aptaujā par tiesībām veikt Liepājas tramvaja līnijas esošo sliežu ceļu rekonstrukciju arī uzvarējusi SIA "Skonto būve", kas iesniegusi piedāvājumu par viszemāko cenu - 1 468 792 latiem.

Jaunas tramvaja līnijas izbūve Liepājā notiek ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) līdzfinansējumu 85% apjomā no kopējās projekta naudas, atlikušos 15% no kopējās summas nodrošina uzņēmums "Liepājas tramvajs".

Ventspils, 12.marts, LETA.
Foto: Pilseta24.lv
 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone – augstas kvalitātes akmens virsmas jūsu interjeram

ARI Stone ir uzņēmums, kas apvieno jaunākās inovācijas, augstākās kvalitātes akmens materiālus un bezgalīgas dizaina iespējas, lai palīdzētu jums izveidot jaunus interjera elementus. Uzzināsim, kas ietilpst ARI Stone piedāvājumā un kādi ir šīs sezonas jaunumi un dizaina aktualitātes!

Aktuālie piedāvājumi

Aktualitātes

Izstāsti Latvijai

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Kas ir ceļa servitūts? Skaidro RSU Lekt. PhD Jolanta Dinsberga: Pielaiko telpu, māju, dārzu

Ko darīt, ja īpašumam nav piekļuves pie ceļa? Vai var izmantot kaimiņa zemes gabalā jau esošu ceļu vai izbūvēt jaunu? Šādos gadījumos var noformēt ceļa servitūtu. Kā to izdarīt juridiski pareizi, video skaidro Rīgas Stradiņa universitātes RSU Sociālo zinātņu fakultāte docētāja, šķīrējtiesnese, juriste Ph. D. Jolanta Dinsberga, kura par šo tēmu veica promocijas darbu.